  • 41. Data: 2013-10-03 02:26:23
    Temat: Re: Perpetuum mobile :)
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 października 2013 02:09:35 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >

    > Mniej skrajny przypadek: religia katolicka, uznająca żywego boga
    >
    > którego ciało i krew spożywa się w Eucharystii, żywego boga który
    >
    > wysłuchuje modlitw, za złe karze a za dobre wynagradza i tym
    >
    > podobne rzeczy... Nie wiem co Ty na katechezie robiłeś w szkole
    >
    > ale z pewnością na lekcjach nie uważałeś i nic z nich nie wyniosłeś.
    >
    > Albo zdajesz sobie doskonale sprawę że piszesz brednie i lawirujesz
    >
    > aby sztucznie pogodzić bezosobową, bezcelową, bezkierunkową
    >
    > ewolucję ze świadomym, przemyślanym i celowym Stworzeniem
    >
    > o którym nauczają wszystkie większe religie teistyczne.

    Może i wielki wybuch nie zakłóca istnienia istoty nadrzędnej. Zakłóca możliwość
    istnienia takiej istoty logika. Skąd się wziął? Dlaczego był w jednym egzemplarzu i
    od razu dorosły osobnik? Jeśli mógł powstać jeden to dlaczego nie wielu? Jeśli było
    wielu to co się z nimi stało skoro byli nieśmiertelni? itp, itp,

  • 42. Data: 2013-10-03 10:46:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2013 02:09, Pszemol pisze:

    > Wybacz że ujmę to dosadnie ale: bredzisz...

    Nie, ignorancie, ja po prostu mam wiedzę większą i aktualniejszą od twojej.

> [...]
    > na świecie wiele a jedną z nich jest chrześcijanizm ze swym odłamem
    > o nazwie katolicyzm. I lepiej zrobiłbyś abyś nie mydlił tu nikomu oczu :-)

    To jest właśnie słownikowa definicja kreacjonizmu (notabene słownika to
    ty chyba nigdy na oczy nie widziałeś - sądząc po twoim masakrowaniu
    języka polskiego...).

    Natomiast słowo "kreacjonista" odnosi się obecnie do zwolenników
    najbardziej fundamentalnej interpretacji mitologii.

    > Teoria wielkiego wybuchu NIE ZAKŁADA istnienia osobowego
    > i świadomie działającego Kreatora (boga). Skąd te pomysły?

    Język polski nie jest twoim pierwszym językiem, prawda?

    Naukowa teoria wielkiego wybuchu nie wypowiada się w kwestii świadomego
    czynnika nadprzyrodzonego - ale mówi o stworzeniu ("się") naszej
    rzeczywistości.

    > Mniej skrajny przypadek: religia katolicka, uznająca żywego boga
    > którego ciało i krew spożywa się w Eucharystii, żywego boga który

    Nie do końca. Oficjalna doktryna głosi (tłumacząc na język potoczny) że
    to tylko symbol. Generalnie słownictwo jest mętne (nie dziwota, chodzi
    wszak o bajki) i sprowadza się do: choć fizycznie cały czas jest to
    tylko opłatek (czy w bardziej tradycyjnej formie - jakiś chleb), to tej
    bardziej prawdziwej ;-> od fizycznej rzeczywistości istota tego opłatka
    to ciało tego bóstwa - to co się odczuwa zmysłami i innymi fizycznymi
    narzędziami można zignorować.

    > wysłuchuje modlitw, za złe karze a za dobre wynagradza i tym
    > podobne rzeczy... Nie wiem co Ty na katechezie robiłeś w szkole
    > ale z pewnością na lekcjach nie uważałeś i nic z nich nie wyniosłeś.

    Za moich czasów, drogie dziecko, nikt religii jako "nauki" nie pakował
    do szkoły.

> [...]
    > ewolucję ze świadomym, przemyślanym i celowym Stworzeniem
    > o którym nauczają wszystkie większe religie teistyczne.

    Drogie dziecko, jak już ci pisałem KK od dość dawna zaakceptował
    ewolucję jako fakt, nawet na wielki wybuch nie marudzi, a swoją doktrynę
    dość elastycznie dopasowuje do zmian.

    Aktualnie przeniósł "boży palec" w punkt początku, a stworzenie
    człowieka to bardziej stworzenie mu duszy - jakby ciała były nieco inne
    (łuski, pióra itepe) to nie miałoby to większego znaczenia.

    Kreacjonizm (w rozumieniu fundamentalistycznym) czy też pseudonaukowe
    przebranie kreacjonizmu czyli "teoria inteligentnego projektu" są przez
    KK oficjalnie odrzucane jako "błędna teologia".

  • 43. Data: 2013-10-03 17:05:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Bzdury opowiadasz. Co najmniej od Piusa XII ewolucja jest akceptowaną
    > doktryną.

    Encyklika Humani Generis, tekst dostępny w internecie. Radykalne
    odrzucenie teorii ewolucji.

    W kwestii zasadniczej wątku: proponuję rzut oka na katechizm Jana Pawła
    II. Wynika z niego akceptacja teorii ewolucji. Choć z drugiej strony,
    sformułowania są tak ogólne, że pasuje do nich też inteligentny projekt,
    a to kreacjonizm czystej wody.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 44. Data: 2013-10-03 22:26:55
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > W każdym filmie, no może z wyjątkiem SF musi być odniesienie do
    > realnych sytuacji.

    Polecam Ci ten film oparty na faktach autentycznych:
    http://www.youtube.com/watch?v=writHBL9imI

  • 45. Data: 2013-10-03 22:31:55
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 3 października 2013 22:26:55 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Polecam Ci ten film oparty na faktach autentycznych:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=writHBL9imI

    A są fakty nie autentyczne?

  • 46. Data: 2013-10-03 22:39:02
    Od: k...@g...com

> [...]
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Polecam Ci ten film oparty na faktach autentycznych:

    Odniesienie do realnych sytuacji to coś innego niź Ci się wydaje. Czy dało by się
    taki film nakręcić w polskich warunkach i żeby akcja toczyła się w Polsce? Nakręcić
    by się dało. Żaden problem. kasa tylko potrzebna. Ale w polskich warunkach nie można
    umieścić akcji. W Polsce nigdy nie wolno było mieć w takich ilościach co w USA broni
    w domu.

  • 47. Data: 2013-10-03 22:53:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    k...@g...com napisał:

    > A są fakty nie autentyczne?

    Są. Nazywa się to "Fakt" przez duże "F".

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2013-10-04 01:06:21
    Od: k...@g...com

    O Fak nie wiedziałem.

  • 49. Data: 2013-10-04 19:05:01
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Są. Nazywa się to "Fakt" przez duże "F".

    Albo "Prawda" przez "Pi" :-)

  • 50. Data: 2013-10-04 21:10:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał: