  • 31. Data: 2013-02-03 00:11:39
    Temat: Re: PeCet zdycha -- co w zamian?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" 510d9794$...@n...home.net.pl

    >> Tak -- wspieram się o fotel. ;)

    > Uuu, to aż tak źle z tobą?

    Dzięki za współczucie -- wolałbym oczywiście wspierać się o tron...

    > To skąd weźmie energię do zasilania pełną mocą
    > tych czterech rdzeni przez 10 godzi, hmm?

    Myślisz, że energia czerpana z cegieł
    jest jakoś lepsza od tej czerpanej z akumulatora?

    > I co, może jeszcze sprzątać dom oraz gotować wystawne obiady?

    A są takie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2013-02-03 00:24:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2013 00:11, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Myślisz, że energia czerpana z cegieł
    > jest jakoś lepsza od tej czerpanej z akumulatora?

    Urządzenie, którego szukasz, najwyraźniej powinno także umieć czytać i
    rozumieć tekst za ciebie.

    A akumulator dostatecznej pojemności musi mieć odpowiednie gabaryty i
    wagę. Czy może to też za trudne do pojęcia?

  • 33. Data: 2013-02-03 12:24:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-02 17:40, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Ale nie wie, gdzie są te satelity i AGPS mu
    > pomaga w łapaniu fiksa. (przyspiesza łapanie)

    Przyspiesza łapanie czego ?
    Bo tak na prawdę to AGPS po prostu podaje mu szybciej jego
    pozycję ale przybliżoną, na dane z GPS trzeba poczekać.

    > To nie ja pisze brednie, ale Ty. :)

    Piszesz, piszesz.

    > A ja piszę 'mają' czy 'dają'? Nawet WiFi dają doskonałą
    > orientację -- wystarczy użyć mapki Googlastej, aby zobaczyć
    > swoje położenie mimo braku odbiornika GPS. Położenie HotSpotów
    > WiFi jest zapisane w stosownej bazie i na podstawie tego, co
    > widzi karta sieciowa komputera, można określić położenie
    > tejże karty bardzo dokładnie.

    Przepraszam a co ma wspólnego WiFi z AGPS ?

    > W Googlastej mapie taka kropeczka nad ludzikiem.
    > Klikasz i masz swoje położenie -- o ile używasz
    > karty sieciowej WiFi i dookoła siebie masz pracujące
    > HotSpoty WiFi.

    Z jaką dokładnością ?

    > Gdy już będziesz miał swój smartfon (bo teraz najwyraźniej
    > nie masz żadnego) zobaczysz, że określenie położenia na
    > podstawie BTSów jest słabe/niedokładne, zwłaszcza na
    > podstawie 3G. Smartfony są tanie, można by powiedzieć,
    > że są za free, bo dzięki nim można sporo zaoszczędzić
    > na rachunkach za prąd czy gaz... Koszt smartfonu
    > szybko zwraca się. :)

    W pierwszym mailu napisałem że AGPS ma najmniej dokładne
    pozycjonowanie. Nie doczytałeś ?

    > W czasie rzeczywistym, czyli w czasie
    > zadanym -- na przykład w czasie tysiąca lat.

    Nie.

    > Co najmniej od roku.

    > Poszukaj w necie. Kiedyś (niemal rok temu) o tym gdzieś pisałem. :)

    Chcę poszukać, podaj nazwę. :-)

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2013-02-03 14:43:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "qrt" 1...@4...net

    > Bez 3G, BT, WiFi itp. smartfon nie uciągnie tyle?
    > IMO uciągnie. GPS nie żre baterii wcale tak mocno,
    > jak to opisują ludzie. 3G zabija baterię skutecznie.

    > A po co komu te baterie?

    bo baterie AA można kupić w każdym zdupiu na ziemi a z gniazdiem do
    podłaczenia łądowarki może być problem...

    bo zapas bateri można miec w plecaku a zapasu gniazdek z prądem nie.

    bosz co za troll

    btw co tam u twojego znajomego kelru?

  • 35. Data: 2013-02-03 14:45:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    astro wrote:

    > Swoja droga widzicie jakies sensowne zastosowanie dla tej funkcji w
    > telefonie?
    > Sprawnosc tego rozwiazania to 70%.
    > www.engadget.com/2012/11/07/ti-details-the-wireless-
    power-chip-in-the-lumia-920
    > http://komorkomania.pl/2012/11/08/jak-dziala-bezprze
    wodowe-ladowanie-nokii-lumia-920

    > Podlaczenie kabla MicroUSB nie jest o wiele bardziej klopotliwe od
    > postawienia telefonu na "poduszce".
    >
    > Telefon musi byc polozony na podstawce, gdyby ladowanie bezprzewodowe
    > dzialalo w obrebie pokoju, podczas normalnego uzytkowania - to byloby
    > wygodne. Ladowarka bezprzewodowa jest wieksza, stanowi dodatek do
    > przewodowej. Tylko zagraca w mieszkaniu.
    >
    > Telefon staje sie nieznacznie ciezszy z powodu dodatkowego elementu.
    >
    > Jedyny + jaki widze: latwiej jest szybko odebrac dzwoniacy telefon
    > podczas ladowania, nie trzeba odpinac kabli.

    do co lepszych telefonów wymyślono coś takiego jak ładowarka biurkowa :)

  • 36. Data: 2013-02-03 14:49:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Przepraszam a co ma wspólnego WiFi z AGPS ?

    Fragment pyskówki na pmtg:

    > AGPS nie korzysta z nadajników GSM, o ile one nie służą do przekazania
    > pliku wstępnego położenia satelitów przez internet gprs. W większości
    > telefonów można to uzyskać przez WiFi.

    JoteR

  • 37. Data: 2013-02-03 21:06:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" kelpin$6ee$...@n...task.gda.pl

    > bo zapas bateri można miec w plecaku a zapasu gniazdek z prądem nie.

    Idź do operatora -- naładują Ci. W tym czasie zwiedzisz sklepy.
    Dodatkowe akumulatory do telefonu tez można kupić -- i chyba
    wyjdzie to taniej niż w wypadku akumulatorów wielkości AA.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2013-02-04 17:30:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dodatkowe akumulatory do telefonu tez można kupić -- i chyba
    > wyjdzie to taniej niż w wypadku akumulatorów wielkości AA.

    tak szczegóenie gdzies w dżungli albo na pustyni :)

  • 39. Data: 2013-02-10 18:00:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "h.w.d.p." kehfs2$jg0$...@n...news.atman.pl

    > ze co?

    Z czasów, gdy nie wiedziałem, jak zrobić zrzut ekranu:

    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/

    To efekty pracy smartfonowego odbiornika GPS wewnątrz galerii
    handlowej. Jakiej? -- współrzędne są, zatem można łatwo znaleźć,
    że chodzi o galerię Białą w Białymstoku. Czy Garminy też tak mają?

    Akurat czekałem na wypisanie fak_tury, więc (aby nie tracić
    czasu bezużytecznie) sprawdziłem, jak sprawuje się odbiornik
    GPS pod strzechą i jak sprawuje się Aero2... :)

    Nowe chipy (Qualcomma) oferują nie tylko odbiorniki GPs,
    ale także rosyjskiego GLONASSa. Garminy też to potrafią?

    -=-

    Najtańsze nawigacje kosztują dziś mniej niż 100 złotych -- razem z mapami. :)

    -=-

    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka002.jpg
    9 satelit
    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka001.jpg
    dokładność 10 metrów

    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka001.jpg
    a tutaj -- Aero2
    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/Fotka010.jpg

    http://leszekc.w.tkb.pl/SamAsungA/ZE/SC20130208-1652
    20.png
    tu (następnego dnia) telefon, którym to robiłem -- 832 MHz, 190 MB ,,dysku'', 290
    MB RAMek

    Na tym telefonie mieści się kilkadziesiąt (ponad 80)
    użytecznych aplikacji. Proszę to porównać i do Garminów,
    i do PeCetów. :) Sam Windows 8 chyba trudno zmieścić na
    25 GB dysku, gdy tu tymczasem wszystko (i system,i masa
    aplikacji) mieści się na malutkim ,,dysku''. Nie tylko
    na ,,dysku''? Jest i karta pamięci? Tak, ale na samym
    ,,dysku'' też mieści się kilkadziesiąt aplikacji.

    Tu zaś zapis trasy z tego telefonu:

    https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=200815400
    343944336303.0004d52a35c03caf7f77b

    Ponadto telefon może pracować jako zwykły odbiornik
    GPS podający (po wirtualnym eReSie) współrzędne do
    AutoMapy (czy innej mapy) zainstalowanej na PeCecie.
    Łączność po BT przebiega bezproblemowo.

    Można do mapy, można do innych programów:

    http://leszekc.w.tkb.pl/GPS/GPSS.png

    To inSSIDer -- pokazuje łapane sieci WiFi.
    Smartfon leży wówczas niedaleko okna w mieszkaniu
    na parterze, mając nad sobą kilka (chyba cztery)
    kondygnacji. Okno pomaga? Ale mamy tu aż osiem (8)
    łapanych satelit -- nie mogą być wszystkie łapane
    przez okno, na dodatek dookoła są wysokie bloki,
    więc i z okna nie widać nieba.

    N 53.113310°, E 23.143430°

    Jak wygląda okolica -- można pogooglować.

    Nawet na środku mieszkania, daleko od okien można
    widzieć kilka satelit naraz, choć czasami nawet
    przy oknach nie widać żadnej. Ma to związek nie
    tylko z ,,konstelacją''.

    -=-

    Ja chętnie bym sprzedał ten smartfon, aby kupić w jego miejsce DualSima.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2013-03-30 03:00:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kehfa5$j26$...@n...news.atman.pl

    > -- ładowany bezprzewodowo

    Nexus 4
    Nexus 4 Wireless Charger

    I aby było jasne -- nie reklamuję tego smartfonu, ale zauważam, że
    świat podąża w kierunku bezprzewodowego ładowania bez względu na to,
    czy to się grupowym przygłupom podoba, czy nie podoba. :)

    http://www.play.pl/super-smartfony/nexus-4.html

    http://www.gsmmaniak.pl/181534/nexus-4-wireless-char
    ger-dostepny-w-sprzedazy/

    Bezprzewodowe ładowanie w Samsungu Galaxy S 4

    http://www.gsmmaniak.pl/193654/bezprzewodowe-ladowan
    ie-samsung-galaxy-s-4/

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'