  • 41. Data: 2011-03-14 19:20:54
    Temat: Re: Pascal
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/03/2011 16:54, Grzegorz Krukowski wrote:

    > Hmm, ale czy to źle?

    No, programowania uczy się chyba po to, żeby byli ludzie , którzy będą
    programowali komputery. Oczywiście jakaś część chętnych się nie nadaje,
    ale bez sensu - wydaje mi się - jest układanie programu tak, żeby
    hurtowo zniechęcać ludzi którzy mogą być w tym dobrzy i mogą się chcieć
    w przyszłości tym zajmować.

    > Jao przykład mogę dać mnie - po pierwsze nie jestem informatykiem.
    > Komputer dostałem w ogólniaku w pierwszej klasie i od razu zabawa w
    > klepanie czegoś, tak praktycznie, bez teorii.

    Ale nie rozmawiamy o tym, czy ma być bez teorii, tylko czy ma być bez
    praktyki.

    > I na swoim przykładzie powiem, że szkoda że nie trafiłem na kogoś kto
    > by uporządkował wiedzę i zajął się teorią, bez praktyki i
    > bezpośredniego klepania.

    Ale skoro nie uczyłeś się teorii, to nie bardzo rozumiem, na jakiej
    podstawie uważasz, że jakbyś się uczył bez praktyki to by było lepiej,
    niż gdybyś się uczył z praktyką?

    Nie siedzę jakoś mocno w tym temacie, ale jak rozumiem powszechne
    doświadczenie dydaktyczne wskazuje jednak na to, że teoria lepiej
    wchodzi jeśli jest uczona z praktyką.

    > PS. Jako dziecko pamiętam taką książkę o komputerach, wydaną jeszcze
    > za komuny, gdzie symultaincznie prezentowany był program komputerowy i
    > jego ,,implementacja'' na ,,koputerze z pudełek po zapałkach''. Autora
    > ani tytułu nie pamiętam, może jak wrócę do Polski to znajdę na półce,
    > ale pokazuje to, że ideę można było wytłumaczyć bez komputera.

    Ideę można wytłumaczyć, ale jeśli masz faktycznie umieć napisać program
    na komputer, to doświadczenie w postaci przełożenia iluśtam idei na
    poprawnie działające programy jest według mnie nie do przecenienia.

  • 42. Data: 2011-03-14 21:33:41
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Przecież każde dziecko wie, że we współczesnych implementacjach
    > Pascala te podstawowe struktury są dostępne - a więc o co Ci chodzi?
    > Że nie ma tego w TurboPascal'u??

    i w Turbo Pascalu wiele było.
    współczesne implementacje są w porządku, to standard jest średniowieczny.

    --
    Azarien

  • 43. Data: 2011-03-15 22:49:15
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Mon, 14 Mar 2011 11:51:13 -0500 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Zreszta, jedne z moich ulubionych pytan na interviews to a) jaka jest
    > zlozonosc obliczeniwa wstawiania i wyszukiwania w hastable? b) co to
    > jest "load factor" i po co i na co ma wplyw? c) dlaczego mozna
    > zdefiniwac poczatkowy rozmiar hashtable, czy tzreba ten parameter
    > definiwoac i na co on wplywa d) Jaki jest koszt usuwania z hashtable i
    > jak to sie dzieje, e) co to jest "hash function" i jak ja definiowac
    > (tutaj w szczegolnosci odpowiedzi sa jajcarskie...)
    >
    > Ciagle czekam na INZYNIERA ktory bedzie to wiedzial

    Może podasz przykładowe odpowiedz, jakieś hity.

    w.

  • 44. Data: 2011-03-16 19:41:33
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 19:20:54 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    Spokojnie proszę :) Chcę po prostu powiedzieć, że w procesie
    dydaktycznyn czasami warto skupić się na problemie, na spokojnie, bez
    komputera. Na zakodowanie przyjdzie zawsze czas.
    Po drugie chyba łatwiej jest nadrobić braki w praktyce, mając solidne
    podstawy niż na odwrót.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 45. Data: 2011-03-16 21:04:59
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Grzegorz Krukowski wrote:

    > Po drugie chyba łatwiej jest nadrobić braki w praktyce, mając solidne
    > podstawy niż na odwrót.

    Czemu?
    Ja sądzę, że w ogóle te "solidne podstawy" szybciej się zdobywa, jeśli
    miesza się teorię z praktyką, a nie wciska do znudzenia samą teorię.

  • 46. Data: 2011-03-17 17:05:40
    Od: Waldek Hebisch <h...@m...uni.wroc.pl>

    Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@g...com> wrote:

    > [...]
    >
    > http://www.moorecad.com/standardpascal/pascalfaq.htm
    >
    > "Q. How do I perform string operations in standard Pascal?

    Popatrz na ISO 10206 (Extended Pascal z 1990 roku). ISO 7185
    (zgodnie z intencja Wirtha) zawiera tylko podstawowe mechanizmy.
    To ze niektorzy ludzie (jak np. Scott Moore ktory jest autorem
    powyzszego websita) twierdza ze im ISO 7185 wystarzcza nie
    znaczy ze Pascal zatrzymal sie w 1983 roku.

    --
    Waldek Hebisch
    h...@m...uni.wroc.pl

  • 47. Data: 2011-03-17 19:11:58
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 15 Mar, 23:49, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:
> [...]

    No.... można w odpowiedzi na te pytania napisać 1000 stron w kilka
    lat.
    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2011-03-19 13:07:15
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-14 17:02, A.L. pisze:

> [...]
    > znalezienia nowego algorytmu komiwojazera i oceny jego zlozonosci.
    >
    > Facio ktory wiekszosc czasu spedzil na nauczaniu sie matematyki
    > dyskretnej, zlozonosci obliczeniowej, logiki formalnej, metod
    > numerycznych itede tez jest potzrebny. Ale niekoneicznie jako
    > programista. Albowiem aby zostac programista bedzie musial sie wielu
    > rzeczy douczyc z "programistycznego warsztatu" i bedzie przezywal
    > frustracje ze te wszystkei rzeczy ktorych uczyl sie na studiach a
    > ktore byly tak ciekawe, okazaly sie do niczego niepotzrebne.
    >
    > Generalnie, uwazam ze zle sie ksztalci ludzi ktorzy pracuja w
    Myślę, że to nie jest wrażenie - to aksjomat :)

    > A.L.
    >
    > Acha, i te studia sa dosyc drogie, cos 40 tysiecy dolcow rocznie, a
    > mimo tego chetni pchaja sie drzwiami i oknami
    Bo TO jest właśnie szkoła na miarę potrzeb rynku pracy.
    Ciekawe czy w Polsce jest szkoła działająca na podobnej zasadzie, albo
    chociaż w Europie...

    --
    wloochacz

  • 49. Data: 2011-03-19 14:04:30
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "wloochacz" napisał:

    > Przecież każde dziecko wie ...

    Każde dziecko wie, że swoją wypowiedź należało by od cytatu oddzielić
    "enterem".

    Remek

  • 50. Data: 2011-03-22 17:57:42
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Popatrz na ISO 10206 (Extended Pascal z 1990 roku).

    Który praktycznie nie istnieje (nawet porównując go do skali istnienia
    Pascala dzisiaj).

    Do "pascali" o niezerowym znaczeniu zaliczyć można obecnie Delphi i Free
    Pascal/Lazarus. Zupełnie nie wspierają Extended Pascala, na dodatek obecnie
    się mocno rozjeżdżają.
    Jakieś tam wsparcie EP jest w GNU Pascalu, ale ten od paru lat wygląda na
    nierozwijany.

    --
    Azarien