-
1. Data: 2010-10-31 14:14:50
Temat: Parę pytań o Google Adwords
Od: "Marek" <b...@e...com>
Witam,
Mam kilka niejasności dotyczących zagadnienia jak w temacie. Z góry dziękuję
za pomoc w wyjaśnieniu ich.
1. Co oznacza komunikat przy słowie kluczowym "poniżej stawki za pierwszą
stronę" ? Szacunkowa sugerowana stawka za słowo kluczowe jest ok. 2x wyższa
niż określiłem. Reklama jednak wyświetla się nie tylko na pierwszej stronie
ale i na pierwszym lub drugim miejscu. O co więc chodzi?
2. Przy słowie kluczowym widoczna jest chmurka informująca m.in. o wyniku
jakości. Chciałbym poprawić ten wynik dla jakiegoś słowa kluczowego lecz w
pomocy Google brak w zasadzie konkretów na ten temat. Do oceny brane są
ponoć jakieś dane archiwalne a na przeszłość przecież wpływu nie mam. Czy w
związku z tym da się w ogóle wpływać na ten parametr?
Może na przykładzie wyjaśnię. Jest sobie firma, która uruchomiła nową usługę
i zaczęła reklamować ją. Na swojej stronie internetowej poświęciła temu
jedną stronę spośród kilku, którą również niedawno uruchomiła. Reklama
kieruje na tą właśnie stronę. Zarówno na stronie jak i w samej reklamie
występuje fraza kluczowa jednakże wynik jakości jest tragiczny: 3/10. Co
można zrobić poza odbyciem podróży w czasie i rozpoczęciem reklamy zanim
pomyślano o wprowadzeniu tej usługi?
-
2. Data: 2010-10-31 15:26:00
Temat: Re: Parę pytań o Google Adwords
Od: "Marek" <b...@e...com>
P.S.
Za wcześnie mi się wysłało. Mam jeszcze jedno pytanie. Zgodnie z tekstem
pomocy:
https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?
hl=pl&answer=6106
kampanie dzielą się na grupy reklam, dla których możemy m.in. indywidualne
słowa kluczowe definiować. Gdzie są te grupy? Nie ma przecież czegoś
takiego. Po wejściu do danej kampanii można utworzyć dla niej słowa kluczowe
oraz pojedynczy zestaw reklam. Nie można grupować reklam ani nawet edytować
słów kluczowych na poziomie każdej z reklam indywidualnie. Może gdzieś coś
trzeba włączyć aby można było grupować reklamy w ramach jednej kampanii?