  • Data: 2014-01-28 18:22:07
    Temat: Parametr isolate przy wysokich napięciach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Projektuje właśnie płytkę pod licznik Geigera, który ma pracować w mojej
    stacji pogodowej. Tuba potrzebuje napięcia około 400V z przetwornicy
    (MC34063 + MOSFET + dławik).
    Zastanawia mnie kwestia odpowiedniej izolacji. Mogę po prostu zalać
    płytkę polem miedzi, ustawiając odpowiednio wysoki parametr isolate?
    Jeśli tak, to ile powinien on wynosić? A może powinienem raczej zostawić
    fragment płytki wolny od pola masy i na nim umieścić ścieżki pod wysokim
    napięciem?

    Niby przetwornice w świetlówkach kompaktowych są upakowane na małej
    płytce, ale wiadomo - lepiej uważać.

    Druga sprawa to inne układy. W tej chwili przyjąłem założenie
    konstrukcji modułowej. Główna (choć nie największa) płytka będzie
    mieściła ATmegę328, ENC28J60, RTC i pewnie jakiś czujnik. Tubę Geibera
    wraz z przetwornicą, wzmacniaczem i transoptorem umieszczę na osobnej
    płytce, co w razie czego ułatwi mi odsunięcie/zaekranowanie przetwornicy
    (potencjalne źródło zakłóceń) od elektroniki cyfrowej).
    Do tego oczywiście dojedzie jeszcze jakiś moduł zasilacza.
    Część czujników będzie umieszczona w ogóle w osobnej, niehermetycznej
    obudowie, ze względu na dokładność pomiaru.
    Czy takie założenia są słuszne? A może przesadzam i przetwornica
    pracująca 5 cm od ATmegi i kontrolera Ethernetu nie będzie im w niczym
    przeszkadzała?