  • 161. Data: 2017-09-10 08:58:53
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > "Trybun" 59b3b51f$0$5150$6...@n...neostrada.pl

    > Obecnie:
    >
    > - trudno znaleźć A 4.x
    > - najnowszy A to A 8.x
    > - chyba najpopularniejszym A jest A 6.x
    >
    > Pod względem organizacji ,,dysku'' przełomowym
    > jest A 6 -- pozwala kartą mikroSD przedłużyć
    > ,,pamięć wewnętrzną''. Wcześniej kona polityczny
    > podział na ,,dane jusera'' i ,,dane systemowe''...

    Nic dziwnego -  A 4.X w niedługim czasie będzie to już systemowy trup.

    To faktycznie rewolucja.. Ale czy aby nie tylko na papierze, jak to
    wygląda od strony praktycznej? Np. Wystarczy pojemna kieszeń na kartę
    zewnętrzną i nie ma się co przejmować pojemnością pamięci fabrycznej?

  • 162. Data: 2017-09-10 09:29:31
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" napisał:

    > To faktycznie rewolucja.. Ale czy aby nie tylko na papierze, jak to
    > wygląda od strony praktycznej? Np. Wystarczy pojemna kieszeń na kartę
    > zewnętrzną i nie ma się co przejmować pojemnością pamięci fabrycznej?

    Teoretycznie tak, aczkolwiek jak zwykle - diabeł tkwi w szczegółach.
    https://morfitronik.pl/android-formatowanie-karty-sd
    -jako-pamiec-wewnetrzna/
    W moim Alcatelu jest taka możliwość - i nie skorzystałem. Bo nie po to wtyka
    się do urządzenia nośnik wymienny, aby po jego odłączeniu czy wymianie na
    inny urządzenie traciło część swojej funkcjonalności.
    Poza tym dane na tej karcie (a raczej jej części czyli woluminie FAT) i tak
    byłyby niewidoczne na komputerze, gdyż ponoć "wystarczy nie przydzielić jej
    literki, aby Windows w ogóle jej nie widział". Czy jakoś tak, nieprawdaż?
    ;->

    JoteR

  • 163. Data: 2017-09-10 10:49:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 09:29:31 +0200, JoteR napisał(a):
> [...]
    > się do urządzenia nośnik wymienny, aby po jego odłączeniu czy wymianie na
    > inny urządzenie traciło część swojej funkcjonalności.

    Teoretycznie nie musi - komputer moglby i taki format obsluzyc.
    Tylko Windows sie chyba nie dorobilo odpowiedniego programu do obslugi
    ext4 .

    No i sa tez inne urzadzenia, ktorych juz sie dopasowac nie da.

    J.

  • 164. Data: 2017-09-10 10:53:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Sep 2017 15:50:46 +0200, JoteR napisał(a):

    > Ale co powyższy wywód ma udowodnić? I jak się ma do tezy, że - cytuję:
    > "wystarczyło sformatowanej partycji nie przydzielić literki aby Windows w
    > ogóle nie widział takiej karty", z którą to tezą polimeryzuję?

    Usiluje sobie przypomniec ... jest w ogole taki krok, w przypadku
    kart?

    Bo przydzial w koncu i tak jest dynamiczny, to tylko na stalych
    dyskach ma sens staly.

    J.

  • 165. Data: 2017-09-10 11:49:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "J.F." napisał:

    > Usiluje sobie przypomniec ... jest w ogole taki krok, w przypadku
    > kart?

    Pisałem o tym już chyba dwukrotnie - w przypadku systemowego narzędzia
    Zarządzanie dyskami nie da się nie przydzielić literki nośnikom wymiennym, a
    i operacje na partycjach są mocno ograniczone. Da się tzw. zewnętrznymi
    programami, np. omawianym tu MTPW, ale taki np. EaseUs Partition Master
    owszem, w trakcie tworzenia woluminu pozwala wybrać opcję "brak literki",
    ale po zakończeniu operacji jakaś literka i tak zostaje przydzielona - mowa
    oczywiście o partycjach FAT/NTFS. Ale żadne z tych działań nie powoduje, że
    "Windows w ogóle nie widzi takiej karty", z którą to idiotyczną tezą tak
    zażarcie tu polimeryzuję.

    JoteR

  • 166. Data: 2017-09-10 12:04:53
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "J.F." napisał:

    -jako-pamiec-wewnetrzna/

    > Teoretycznie nie musi - komputer moglby i taki format obsluzyc.
    > Tylko Windows sie chyba nie dorobilo odpowiedniego programu do obslugi
    > ext4 .

    Ale mi nie chodzi o utratę funkcjonalności nośnika, tylko o utratę części
    funkcjonalności telefonu/tabletu poprzez odłączenie nośnika z
    zainstalowanymi na tej karcie aplikacjami. Na karcie SD mają być dane typu
    zdjęcia, filmy czy muzyka. Dlatego nie pasuje mi ani ten mechanizm Adoptable
    Storage w Marshmallow, ani taki np. Link2SD w Jelly Bean - co innego, gdyby
    ten drugi potrafił "przenosić" aplikacje i dane (mapy!) na "partycję"
    /storage/sdcard0, widzianą jako "wewnętrzna karta SD" czy "nośnik USB",
    która leży odłogiem w moim tablecie.

    JoteR

  • 167. Data: 2017-09-10 12:31:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 10:49, J.F. pisze:

    -jako-pamiec-wewnetrzna/

    > Teoretycznie nie musi - komputer moglby i taki format obsluzyc.
    > Tylko Windows sie chyba nie dorobilo odpowiedniego programu do obslugi
    > ext4 .

    Systemowego nie, opartego na programach lub sterownikach zewnętrznych
    już tak. Ale trzeba by sprawdzić czy na przykład ta obsługa nie oznacza
    tylko możliwości odczytu.

    Pozdrawiam

  • 168. Data: 2017-09-10 13:50:19
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "RadoslawF" napisał:

    > Systemowego nie, opartego na programach lub sterownikach zewnętrznych
    > już tak. Ale trzeba by sprawdzić czy na przykład ta obsługa nie oznacza
    > tylko możliwości odczytu.

    W Windows 10 jest niby Windows Subsystem for Linux (WSL), nawet go
    zainstalowałem i mógłbym sprawdzić, czy ów "subsystem" widzi kartę z ext4,
    ale to tylko konsola jest, a ja nieste^H^H jakoś nie znam tych
    linuksiarskich zaklęć.
    Bo Windows, proszę kolegi Trybuna, nadal "widzi" tę kartę oraz założony na
    niej wolumin, pomimo nieprzydzielenia literki. Przypadek? - nie sądzę... ;->

    JoteR

  • 169. Data: 2017-09-10 15:19:31
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-10 o 09:29, JoteR pisze:

> [...]
    > i tak byłyby niewidoczne na komputerze, gdyż ponoć "wystarczy nie
    > przydzielić jej literki, aby Windows w ogóle jej nie widział". Czy

    Coś nie tak, przynajmniej nie tego oczekiwałem, chcę sformatować
    zewnętrzną kartę SD jako "pamięć wewnętrzną" bez żadnej ingerencji
    pamięć zainstalowaną i sformatowaną fabrycznie. Tak że z żadnej
    propozycji - "Przenosisz pliki na nowy nośnik już teraz czy chcesz to
    odłożyć", nie chcę korzystać - z braku miejsca w pamięci fabrycznej
    jedyna operacja jaka chcę przeprowadzać to instalacja nowych programów
    na tej zewnętrznej karcie bez komunikatu o braku miejsca. Przecie na
    dzień dzisiejszy takie sformatowanie karty i proponowane przenosiny
    fabrycznych programów to całkowite uziemienie telefonu do tej jednej karty.

    "Literka dysku"? - Też się cieszę z ładnej pogody. Zaczynam w ogóle
    żałować że poruszyłem ten temat. Zupełnie nie zdawałem sobie sprawy że
    może być coś co nie zgadza się z twoimi wyobrażeniami a nie będzie to
    dawać ci spokoju przez tak aż długi okres czasu.

  • 170. Data: 2017-09-10 16:22:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-10 o 15:19, Trybun pisze:
    > Przecie na dzień dzisiejszy takie sformatowanie karty i proponowane
    > przenosiny fabrycznych programów to całkowite uziemienie telefonu do
    > tej jednej karty.
    Fabryczne programy raczej na kartę nie dadzą się przenieść.

    --
    animka