-
1. Data: 2012-10-11 21:18:44
Temat: Padl akumulator, daje 5V
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Poltora roku temu zmienilem w starym gruchocie akumulator na Boscha S5 75
Ah. Bylo dobrze, mimo ze auto jezdzi raz na tydzien, ale ostatno gruchot
stal nieodpalany przez miesiac i przez moja nieuwage z hebelkiem w pozycji
wlaczonej. Gdzie tam prad sobie splywal i w efekcie akumulator padl
calkowicie.
Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
"na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
7,8 V. Teraz znow stoi podlaczony do tego gownianego prostowniczka.
Pytanie - jesli po nocy nie bedzie przynajmniej 12V, to co robic? Znalezc
porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie
spisywac...
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
2. Data: 2012-10-11 21:24:50
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
> Po 12 godzinach
> ladowania akumulator pokazal... 5,2V.
zabiłeś go. poproś kogoś kto oddaje swój na złom bo czasem nie odpala, o
zamianę.
ToMasz
-
3. Data: 2012-10-11 21:33:49
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:18:44 +0200, Maciek napisał(a):
> Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
> ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
> "na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
> 7,8 V. Teraz znow stoi podlaczony do tego gownianego prostowniczka.
>
> Pytanie - jesli po nocy nie bedzie przynajmniej 12V, to co robic? Znalezc
> porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie
> spisywac...
Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-(
J.
-
4. Data: 2012-10-11 21:38:59
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:33:49 +0200, J.F. napisał(a):
> Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-(
Kurde :/
Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt...
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
5. Data: 2012-10-11 21:49:36
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-10-11 21:38, Maciek pisze:
> Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:33:49 +0200, J.F. napisał(a):
>
>> Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-(
>
> Kurde :/
>
> Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt...
>
>
To dobrze że alternatora/regulatora napięcia nie spaliłeś.
Wywal to aku, do niczego już się nie nada.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2012-10-11 21:51:45
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
> Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt...
wyładowane trzeba ładować małym prądem
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
7. Data: 2012-10-11 21:54:07
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:51:45 +0200, PiteR napisał(a):
> wyładowane trzeba ładować małym prądem
Ladowal sie wczesniej cala noc przeciez - i nic.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
8. Data: 2012-10-11 22:08:20
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
> Ladowal sie wczesniej cala noc przeciez - i nic.
no to
-może 12 godzin okazało się zbyt krótko dla 75Ah
-może 4 Ampery okazało się za dużo na sam początek
-może taki jego urok że nie dał się już podnieść
imho zbyt szybko podłączyłeś go do grubej rury
nie zważając na napięcie jakie osiągnał po tych 12 godz.
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
9. Data: 2012-10-11 22:10:39
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: Iglo <i...@o...pl>
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:18:44 +0200, Maciek napisał(a):
> Poltora roku temu zmienilem w starym gruchocie akumulator na Boscha S5 75
> Ah. Bylo dobrze, mimo ze auto jezdzi raz na tydzien, ale ostatno gruchot
> stal nieodpalany przez miesiac i przez moja nieuwage z hebelkiem w pozycji
> wlaczonej. Gdzie tam prad sobie splywal i w efekcie akumulator padl
> calkowicie.
>
> Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
> ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
> "na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
> 7,8 V. Teraz znow stoi podlaczony do tego gownianego prostowniczka.
>
> Pytanie - jesli po nocy nie bedzie przynajmniej 12V, to co robic? Znalezc
> porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie
> spisywac...
Mi Centra Futura spadła po 3 miesiącach stania w zimie do 4.5v. Ładowała
się właśnie takim małym prostownikiem przez 48h, po jakichś 40 dopiero
zaczęła się bateria robić ciepła i gazować. To było poprzedniej zimy,
jeździ do tej pory, nawet oczko się zrobiło zielone. No ale liczę, że tej
ziny może nie przetrwać.
-
10. Data: 2012-10-11 22:14:59
Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
Od: k...@v...pl
W dniu czwartek, 11 października 2012 21:17:53 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> Poltora roku temu zmienilem w starym gruchocie akumulator na Boscha S5 75
>
> Ah. Bylo dobrze, mimo ze auto jezdzi raz na tydzien, ale ostatno gruchot
>
> stal nieodpalany przez miesiac i przez moja nieuwage z hebelkiem w pozycji
>
> wlaczonej. Gdzie tam prad sobie splywal i w efekcie akumulator padl
>
> calkowicie.
>
>
>
> Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
>
> ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
>
> "na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
>
> 7,8 V. Teraz znow stoi podlaczony do tego gownianego prostowniczka.
>
>
>
> Pytanie - jesli po nocy nie bedzie przynajmniej 12V, to co robic? Znalezc
>
> porzadny prostownik i przegonic duzym pradem? Na straty bym go wolal nie
>
> spisywac...
>
>
>
> --
>
> Maciek
>
>
>
> Karkulowsiał zwartusiał
>
> Ratuwsianku Maciuwsio
Dokładnie taka sama sytuacja. Auto nie jeżdżone
półtora miesiąca. W tym czasie odpalone żeby
przestawić o kilka metrów.Napięcie na akumulatorze 7V.
Podłączony do prostownika który w porywach daje 1,4A.
Po dwudziestu minutach na akumulatorze 11,5V. po dobie ładowania
14,8V. Samochód jeżdżony nie codziennie na trasie tam 2,5 km
z powrotem 2,5km. Akumulator trochę ponad dwuletni. Nigdy
nie odmówił współpracy. Akumulator najtańszy jaki był w markecie.
nawet myśleć nie trzeba żeby wyciągnąć poprawne wnioski.