  • 21. Data: 2011-10-02 16:00:19
    Temat: Re: PVR - nie działa :( [nowiutki Thomson 32FS5246C]
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > (występuje tu pozytywne, z punktu widzenia interesów nadawców,
    > pogorszenie jakości materiału) a udostępnianie tego zapisu z DVB
    > (żadnych strat w zapisanym materiale).
    > Po prostu, proces zapisu audycji cyfrowej, to (może w uproszczeniu)
    > tylko zrównoleglenie strumienia danych konkretnego programu na nośnik i
    > dekoder mpeg. Nagrywanie zaś analoga, wymaga przetwarzania sygnału
    > analogowego na cyfrowy (konwersja A/D) + zakodowanie tego w jakiś mpeg.
    > To jest dodatkowy hardware, przynajmniej dla etapu przetwarzania A/D,
    > resztę być może by pociągnął procek TV (chodź wątpię).

    Ty to wiesz , ja to wiem, ale nie ma sensu odpowiadać na maile osób
    przekonanych o globalnym spisku producentów, im się wydaje że gdyby nie
    spiski to w każdym domu stał by telewizor SED a auta od lat były by
    napędzane darmowa energią z wynalazków Tesli...

  • 22. Data: 2011-10-02 17:54:34
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 02.10.2011 13:46, jeo stancey pisze:
    > Ale UPC NIE MA - przeskanowalem wlasnie i wszystkie 220 są SCRAMBLED

    to nie ma czy jest 220 scrambled
    (http://translate.google.pl/#en|pl|scrambled)?
    IMHO pomiędzy "nie ma" a "220 scrambled" to różnica około 220 kanałów :)

    --
    MaRc
    Nie kłóć się z idiotą. Będziesz musiał zniżyć się do jego poziomu a

  • 23. Data: 2011-10-02 18:39:52
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-10-02 17:11, B.G pisze:

> [...]
    > To jest dodatkowy hardware, przynajmniej dla etapu przetwarzania A/D,
    > resztę być może by pociągnął procek TV (chodź wątpię).

    A nie wydaje Ci się przypadkiem, że we współczesnych telewizorach taka
    konwersja MUSI zachodzić, żeby móc cokolwiek wyświetlić na ekranie
    LCD/Plazma?

  • 24. Data: 2011-10-02 18:56:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-02 20:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > A nie wydaje Ci się przypadkiem, że we współczesnych telewizorach taka
    > konwersja MUSI zachodzić, żeby móc cokolwiek wyświetlić na ekranie
    > LCD/Plazma?

    Konwersja zachodzi, tylko raczej nie tak jak sugerujesz. To co jest
    wyświetlane na matrycy jest jakąś formą cyfrową obrazu. Zapominasz o
    tym, że największym problemem nie jest A/C, tylko kosztowna kompresja
    strumienia, która nie jest potrzebna. Kiedyś bawiłem się w wyliczanki
    jaką moc obliczeniową potrzeba, by w czasie rzeczywistym to robić.
    Telewizory zasadniczo zajmują się dekompresją/dekodowaniem, a nie
    w druga stronę.

  • 25. Data: 2011-10-02 19:06:03
    Od: jeo stancey <j...@v...pl>

    On 10/02/11 19:54, MaRc wrote:

    > to nie ma czy jest 220 scrambled
    > (http://translate.google.pl/#en|pl|scrambled)?
    > IMHO pomiędzy "nie ma" a "220 scrambled" to różnica około 220 kanałów :)

    Och, jaki pedant sie znalazl! Sa zakodowane/zaszyfrowane, nie sa
    darmowe, potrzeba wykupic dodatkowe pakiety + dekoder = mam ich w dupie!

  • 26. Data: 2011-10-02 19:29:54
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > wyświetlane na matrycy jest jakąś formą cyfrową obrazu. Zapominasz o
    > tym, że największym problemem nie jest A/C, tylko kosztowna kompresja

    Zresztą przecież algorytmy nie są symetryczne ze zrozumiałych względów,
    kompresję robi się sprzętem który może być wielokrotnie kosztowniejszy
    od umieszczonego w telewizorze i nie musi nawet robić tego w czasie
    rzeczywistym ale już dekompresja musi być przede wszystkim tania i szybka.

  • 27. Data: 2011-10-02 19:41:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-02 21:29, Padre pisze:

    > Zresztą przecież algorytmy nie są symetryczne ze zrozumiałych względów,

    To prawda. Dodatkowo są to algorytmy stratne. Szczegóły można sobie
    odszukać w literaturze związanej z tym tematem.

    > kompresję robi się sprzętem który może być wielokrotnie kosztowniejszy
    > od umieszczonego w telewizorze i nie musi nawet robić tego w czasie
    > rzeczywistym

    Zasadniczo tak - w końcu na żywo jest tylko część materiału :)

    > ale już dekompresja musi być przede wszystkim tania i szybka.

    Otóż to.

  • 28. Data: 2011-10-02 19:48:45
    Od: "B.G" <z...@w...com.eu>

    On Sun, 02 Oct 2011 20:39:52 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > A nie wydaje Ci się przypadkiem, że we współczesnych telewizorach taka
    > konwersja MUSI zachodzić, żeby móc cokolwiek wyświetlić na ekranie
    > LCD/Plazma?

    Nawet nie wydaje, tylko jest to oczywiste.
    Ale czy ten sygnał jest osiągalny w TV poza samym układem sterującym
    wyświetlaczem?
    Inna sprawa że gdyby taki sygnał (nieskompresowany) przygotowany do
    wyświetlenia na matrycy TV (1920x1080) podać (tylko jakim interfejsem?
    może HDMI?) na wbudowany w TV procesorek, to ten by się raczej szybciej
    "spalił" niż przeskalował to i skompresował w normalny mpeg SD.
    IMO, bez dodatkowego hardware, nie da się.

    --
    B.G

  • 29. Data: 2011-10-02 19:57:07
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > może HDMI?) na wbudowany w TV procesorek, to ten by się raczej szybciej
    > "spalił" niż przeskalował to i skompresował w normalny mpeg SD.

    Teraz dyski sa duże, może i bez kompresji serwerowe 2TB SSD starczyły by
    na godzinkę Timeshift :)

  • 30. Data: 2011-10-02 20:03:42
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To prawda.

    A'propos niesymetrycznych algorytmów, wiele lat temu mój instruktor na
    kursie prawa jazdy, niespełniony naukowiec z niepełnym wyższym wyjeżdżał
    spomiędzy zaparkowanych równolegle samochodów, po czym mówił do
    kursanta: "widziałeś ile mi to zajęło, 3 sekundy, teraz ty masz zrobić
    dokładnie to samo tylko w przeciwnym kierunku i nie mów ośla głowo że to
    trudne" :)