  • 81. Data: 2004-01-22 17:51:10
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - du że pl
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Jarek Hirny wrote:

    > Jakikolwiek broadband, well. Owszem, istnieją alternatywne i lepsze
    > usługi, ale żadna z nich nie wykracza dostępnością poza jedno bądź kilka
    > województw. To nie jest "powszechnie".

    powszechnie oznacza dla kazdego w rejonie swiadczenia uslugi,
    a to co Ty masz na msyli to "globalnie".

    TPSA jest jedna, a kablowek jest wiele.
    Jezeli wiec wezmiesz porownianie TPSA vs. kabloweki
    to uslugi tych ostatnich tez sa globalne.

    Wojtek

  • 82. Data: 2004-01-22 17:52:31
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, topek1 wrote:
    > Propozycja - zamknac wszystkie styki POL34-TPNET - wtedy caly ruch poleci
    > przez TELIE.....
    > i wtedy TPSA bedzie se mogla sie ugryzc....

    Tez o tym myslalem ;>
    Ale najpierw musialbys zmotywowac do tego takie potegi jak:
    IPartners
    ATMAN
    TELENERGO
    wowczas mogloby sie udac ;>

    Wojtek

  • 83. Data: 2004-01-22 18:00:15
    Od: "Michal Kicman" <e...@w...pl>

    Uzytkownik <f...@i...pl> napisal w wiadomosci
    pl...
    > Ale najpierw musialbys zmotywowac do tego takie potegi jak:
> [...]

    Istnieje moze jakies stowarzyszenie skupiajace operatorow publicznych? Czy
    wszelkie rozmowy sa zawsze dwustronne?

    pozdrawiam m.

  • 84. Data: 2004-01-22 18:00:21
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Tomasz Paszkowski wrote:

    > Jezeli to ma byc ICPNET to uslugi s? znacznie drozsze od uslug TPSA
    >
    > Przykladowy odpowiednik NEO+ z TPSA kosztuje w ICPNET 349,94 co
    > jest ponad 2 x drosze od oferty TPSA.

    ??? Masz chyba nieaktualny cennik. (choc faktycznie ten na stronie
    swierzoscia nie grzeszy)
    porownywalny pakiet (powtarzam - porownywalny a nie taki sam)
    w ICP [Bronze_Promo] kosztuje brutto w przyblizeniu 122 zl
    dostajesz 2x256kbps na download i 64kbps w uploadzie (choc nieoficlanie
    dostajesz na upload 128kbps - czyli tak jak w TPSA)

    za porownywalna usluge w NEO placisz AFAIK 149 zl.

    A zatem kto jest tanszy ? NEO ??

    > Co do stabilności sieci w ICP nie wiem jak jest, ale w TPSA jest naprawde
    > bardzo dobrze.
    >
    > Masz moze jakieś inne przyklady ?

    na terenie Poznania ? nie.

    Wojtek

  • 85. Data: 2004-01-22 18:03:18
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Michal Kicman wrote:

    > Istnieje moze jakies stowarzyszenie skupiajace operatorow publicznych? Czy
    > wszelkie rozmowy sa zawsze dwustronne?

    Wszystkich operatorow ? nie ma
    sa organizacje typu OIGKK, skupiajace "dana technologie",
    ale nawet one maja trudnosci w ewentualnych negocjacjach, choc
    z cala pewnoscia wieksza sile przebicia niz pojedyncza firma.

    Wojtek

  • 86. Data: 2004-01-22 18:07:52
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <s...@g...gimli.int.pl> Bartosz 'Beerman'
    Mierzwiak napisał(a):

    > Sek wlasnie w tym, ze to dzialanie jest juz zupelnie nie oplacalne.
    > Za te same pieniazki masz juz 20 neostrad, kazda po 512Kb.
    > Jak myslisz, co bedzie bardziej komfortowym rozwiazaniem w takim
    > przypadku rura 2Mbity czy 20 x 512Kbps ?

    Wszystko zalezy od specifiki osob podlaczonych do takiego lacza.

    > Powodem ze takie inicjatywy przestaja byc oplacalne, jest takze
    > ogromna roznica w przeplywnosciach oferowanych przez TPSA dla klientow
    [ciach]
    > ceny zamiast spasc nawet wzrosly...
    > Nieproporcjonalnosc lacz dla klientow biznesowych w stosunku do rurek
    > oferowanych klientom indywidualnym, jest coraz wieksza.

    Popatrz na to w skali globalnej:

    100000 uzytkowników NEO + po 0,5Mb po mnozeniu daje w sumie 50Gb/s.
    Jednak w rzeczywistosci ruch do tych uzytkownikow jest zdecydowanie
    mniejszy. Nie znam dokladnych liczb ale nie podejrzewam aby sumarycznie
    przekroczyl 5Gb/s w peekach.

    Natomiast sprzedanie 50Gb/s dostepu operatorskiego bedzie skutkowalo
    ruchem oscylujacym w graniach 30Gb/s. Prosty przyklad to lacza peeringowe
    ATMANA z TPNET gdzie w szczycie leci tam po 350Mb/s !

    Trzeba zrozumiec ze lacza abonnenckie i operatorskie to dwie zupelnie
    rozne uslugi, ktorych koszty utrzymania zdecydowanie od siebie
    odbiegaja.

    Przy tak tanim masowym dostepie do internetu jakim jest NEO+ TPSA musi
    gdzies zarobic na utrzymanie i rozbudowe swojego szkieletu. I stad mamy
    te ceny. I moim zdaniem taka sytuacja jest do przyjecia bo dzieki TPNETowi
    wzrastaja obroty portala,sklepa internetowym,hostingowcom. Im wiecej neostrad
    tym wiecej potencjalnych klientow dla takich podmiotow.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 87. Data: 2004-01-22 18:17:28
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > No dobra - nie wytrzymalem, wiec zapytam:
    > Uwazasz, ze kablowki oferuja usluge jakosciowo gorsza od TPSA ?
    > I nie mam tu na mysli kablowek posiadajacych "dwoch klientow na krzyz".

    Zarowno ICPNET jaki ASTERCITY, usluge porownywalna do NEO+ maja
    przynajmniej 2 x drozsza. Natomiast TOYA w pakiecie 512kbp/s za 99 zl
    wprowadzila limit 18GB. VECTRANET nawet nie ma w swoim wachlarzu 512kb/s
    a pozostale kablowki jak multimedia (przynajmniej ta wroclawska) sa
    drogie i nie zapewniaja pasma, ktore przedstawiaja w ofercie.

    Generlanie chodzi mi o cene i o zgodnosc oferty z realnymi osiagami.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 88. Data: 2004-01-22 18:27:05
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):
> [...]
    > dostajesz na upload 128kbps - czyli tak jak w TPSA)
    >
    > za porownywalna usluge w NEO placisz AFAIK 149 zl.

    masz gdzies pelna wersje oferty ?

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 89. Data: 2004-01-22 18:32:38
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    napisał(a):

    > Zarowno ICPNET jaki ASTERCITY, usluge porownywalna do NEO+ maja
    > przynajmniej 2 x drozsza. Natomiast TOYA w pakiecie 512kbp/s za 99 zl

    obecnie ICP oferuje (właściwie od prawie pół roku):
    do 512kbps za 121,92zł
    do 1Mbps za 190zł

    Astercity oferuje 128kbps ruchu w świat + 512kbps do wydzielonych
    zasobów za podobną cene jak Neo+, obecnie wydzielone zasoby to znaczna
    część zasobów krajowych + proxy więc usługa jest porównywalna.

> [...]
    > drogie i nie zapewniaja pasma, ktore przedstawiaja w ofercie.
    >
    > Generlanie chodzi mi o cene i o zgodnosc oferty z realnymi osiagami.

    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator
    tel: +48 (61) 8861152 fax: +48 (61) 8861155
    Internet Cable Provider Sp. z o.o. (http://www.icpnet.pl/)

  • 90. Data: 2004-01-22 18:40:29
    Od: <a...@q...nu.pl>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <a...@e...net> napisał w wiadomości
> [...]
    neostrad
    > tym wiecej potencjalnych klientow dla takich podmiotow.

    A raczej tym wiecej ruchu do utrzymania na laczach i tym wiekszym zatykaniem
    wezlow za ktore tepsa chce kase co bedzie skutkowalo NIEMOZNOSCIA wejscia na
    dana strone z portalem itp itd.

    Pozdrawiam,
    Qpack