  • 41. Data: 2004-01-22 00:21:49
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    [...]

    > Już tak jest; np. taki energi ma dwa rodzaju dostępu:
    > - Pełne BGP
    > - Pełne BGP ale bez Polpaka, prawie 40% tańsze.

    Mysle, ze wielu operatorow ma podzial na takie uslugi

    Michal

  • 42. Data: 2004-01-22 00:24:15
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    > POZMAN i tak jest firma ktorej dlugo udalo sie utrzymywac
    > bezplatny peering z TPSA.

    Byl bezplatny? Aaaahhh, szczesciarze....

    Michal

  • 43. Data: 2004-01-22 08:47:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    f...@i...pl napisał(a):

    > Wiec dlaczego piszesz, ze (w skrocie) "Neostrada musi sie zwrocic
    > z peeringow" ?

    A jak inaczej moze sie zwrocic? Placisz ok. 150 zl za 512 kbit
    pasma. Zakupienie 1 Mbit/s swiatowego dostepu operatorskiego kosztuje
    ~100 EU, dla TPSA pewnie troche taniej, ze wzgledu na ilosc. Na dobra
    sprawe, abonamenetem, ktory placisz za Neo pokrywasz tylko koszt
    pasma ktore wykorzystujesz do operatora zagranicznego, a co z nakladami na
    infrastrukture i na ludzi? Pieniadze na to pochodza juz ze
    sprzedawania operatorom dostepu do ludzi, ktorzy kupili
    Neostrade. TPSA musi jeszcze na tym zarobic, dlatego dostep
    operatorski tyle kosztuje. Proste.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 44. Data: 2004-01-22 08:50:40
    Od: m...@n...pl

    f...@i...pl wrote:
    > Tak, a TPSA zapewne jak przygotowuje budzet na nowy rok to z rozmachu
    > wpisuje sobie pozycje "kara dla URT'u" jako "koszt uzyskania przychodu" ;>
    co Ty;) zanim odwałania TPSA zostaną rozpatrzone miną wieki;)
    pz

    --
    http://www.netsync.pl/~mazek/ : nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 45. Data: 2004-01-22 09:24:46
    Od: Maciej Lopacinski <m...@n...net>

    Do grudnia mozna bylo skarzyc TPSA do URTiPu na podstawie rozdzialu
    prawa telekomuniacyjnego o laczeniu sieci. Niestety wydane zostalo
    rozporzadzenie ktore ogranicza pojecie laczenia sieci telekomuniacyjnych
    tylko do sieci telefonicznych. Mozna probowac podwazac to
    rozporzadzenie, jako niezgodne z ustawa, ale jest to droga trudna i
    upiuerdliwa.
    Latwiejsza droga jest napisanie skargi do UOKiKu. Prezes Banasinski
    ostatnio TPSA nie lubi (w przeciwienstwie do Grabosia) i wydaje masowo
    decyzje o nalozeniu kar na TPSA. Tylko takie skargi trzeba wysylac do
    urzedu, a nie na liste dyskusyjna.

  • 46. Data: 2004-01-22 09:49:13
    Od: mlopaci <m...@n...net>

    Zamiast prezesa URTiP polecam prezesa UOKiKu. Do grudnia mozna wybo
    skarzyc sie na to do URTiP na podstawie rozdzialu o polaczeniu sieci
    telekomunikacyjnych z prawa telekomunikacyjnego. Niestety droge prawna
    przed prezesem URTiP zablokowalo rozporzadzenie ograniczajace pojecie
    laczenia sieci telekomunikacyjnych do laczenia sieci telefonicznych.
    Pozostaje droga w UOKiKu. Skargi moga rowniez skladac operatorzy, ale
    rozeniez abonenci indywidualni.

    Adres: Prezes dr Cezary Banasiński
    UOKiK, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa

  • 47. Data: 2004-01-22 10:03:50
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    mlopaci <m...@n...net> napisał(a):

    > Adres: Prezes dr Cezary Banasiński

    ...lub czasopisma ;)

  • 48. Data: 2004-01-22 10:13:58
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > sprzedawania operatorom dostepu do ludzi, ktorzy kupili
    > Neostrade. TPSA musi jeszcze na tym zarobic, dlatego dostep

    Ale to nie jest dostep z innych sieci do ludzi z NEOstrady tylko dostep
    ludzi z NEOstardy do innych sieci, wiec dlaczego placic ma ten
    kto udostepnia content temu kto chce sobie ten content sprowadzac
    i uzywac ?

    Wojtek

  • 49. Data: 2004-01-22 10:37:40
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    f...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > ludzi z NEOstardy do innych sieci, wiec dlaczego placic ma ten
    > kto udostepnia content temu kto chce sobie ten content sprowadzac

    Okej, zatem inny przyklad: czy jezeli polska siec przylacza sie do
    operatora zagranicznego i okazuje sie, ze na laczu jest wiecej ruchu
    wychodzacego, niz przychodzacego, a wiec de facto to swiat korzysta z
    contentu w Polsce, to czy swiat powinien placic owej polskiej sieci za
    dostep?

    Mniejszy placi wiekszemu i tak pewnie jeszcze przez jakis czas zostanie.

  • 50. Data: 2004-01-22 10:53:23
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <2...@s...zin.lublin.pl> Paweł Małachowski
    napisał(a):

    > Dla mnie bardziej wkurzające jest to, że sprzedadzą indywidualnemu
    > abonentowi ,,megabita'' za kilkaset zł i finansują mu wyjścia do
    > netu za pieniądze zdzierane od innych operatorów, a lokalny dostawca
    > osiedlowy ma problem by konkurować, bo płaci za tegoż megabita cztery
    > razy tyle.

    Ale dzięki TPSA kwitnie internet i rynki z nimi powiązane. TPSA dostarcza
    wszystkim poczynająć od portali , poprzez sklepy internetowe a koncząć
    na hosting providerach klientów i dlaczego nie miała by za to żądać pieniędzy ?
    Co jak co ale dynamika wzrostu polskiego internetu rośnie głównie dzięki TPSA
    i jej Neostradzie.

    Co do osiedlówek to zbierz od każdego z abonentów po 149 zł i przy
    odpowiedniej ilości osób będzie cię stać na konkurencyjną oferte.
    (np: 20 osób na 2MB/s Polpak-T, złe rozwiązanie ?) ?

    --
    Tomasz Paszkowski