  • 1. Data: 2002-06-04 09:21:28
    Temat: PDI blokuje poczte z wp.pl
    Od: marek jedlinski <e...@l...pdi.net>

    Pisze na te dwie grupy, bo admini z PDI tu zagladaja. W kazdym razie mam
    taka nadzieje. A mysle, ze klientow PDI tez to zainterestuje.

    Nie wiem, od jak dawna - bo PDI nie informuje klientow o takich
    drobnostkach - serwer gryzmak.lodz.pdi.net filtruje przychodzaca poczte
    uzywajac m.in. serwisu SpamCop (http://spamcop.net/bl.shtml). I tak sie
    sklada, ze SpamCop nie lubi smtp.wp.pl (mozna sprawdzic pod w/w adresem).
    Wiec dzisiaj PDI odwala wszystkie listy przychodzaceod ludzi z adresem
    @wp.pl, w kazdym razie tych, ktorzy wysylaja poczte przez smtp.wp.pl.

    Zeby bylo smieszniej, SpamCop informuje na gorze strony (podkreslenia
    moje):

    ---
    Status

    This blocking list is somewhat EXPERIMENTAL and SHOULD NOT BE USED in a
    production environment where LEGITIMATE EMAIL MUST BE DELIVERED. It is
    growing more stable and is used by many large sites now. However SPAMCOP IS
    AGRESSIVE AND OFTEN ERRS ON THE SIDE OF BLOCKING mail - users should be
    warned and given information about how their mail is filtered. Ideally they
    should HAVE A CHOICE of filtering options. Many mailservers can operate
    with blacklists in a "tag only" mode, which is preferable in many
    situations.
    ---

    Czyli sam SpamCop przyznaje, ze algorytm jest (a) eksperymentalny i (b)
    agresywny, zaleca informowanie ujzytkownikow o jego stosowaniu i NIE zaleca
    uzywania go tam, gdzie docieranie poczty jest wazne.

    Mam jeszcze email, ktory 25 pazdziernika 1999 roku wyslalem do PDI z prosba
    o (a) poinformowanie klientow o tym, ze przychodzaca poczta jest filtrowana
    bez mozliwosci wylaczenia filtrowania i (b) o opublikowanie listy
    blokowanyych adresow. Nie doczekalem sie ani a ani b, ale to, co opisalem
    powyzej to juz ostateczne, ze sie tak wyrażę nieoględnie, przegięcie pały.

    (Filtrowanie poczty bez poinformowania klientow i bez mozliwosci wylaczenia
    uzwazam za niedopuszczalne _w ogole_, ale to inna sprawa. Od tego jest
    procmail.)

    Marek Jedlinski

    (A konretnie, wyglada to tak:)

    --
    /"\ ASCII Ribbon Campaign - Say NO to HTML in email
    \ / Homepage, PGP Public Key: http://www.pdi.net/~eristic/

  • 2. Data: 2002-06-06 07:20:45
    Temat: Re: PDI blokuje poczte z wp.pl
    Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    In pl.internet.polip marek jedlinski <e...@l...pdi.net> wrote:
    mj> Pisze na te dwie grupy, bo admini z PDI tu zagladaja. W kazdym razie mam
    mj> taka nadzieje. A mysle, ze klientow PDI tez to zainterestuje.

    mj> Nie wiem, od jak dawna - bo PDI nie informuje klientow o takich
    mj> drobnostkach - serwer gryzmak.lodz.pdi.net filtruje przychodzaca poczte
    mj> uzywajac m.in. serwisu SpamCop (http://spamcop.net/bl.shtml). I tak sie
    mj> sklada, ze SpamCop nie lubi smtp.wp.pl (mozna sprawdzic pod w/w adresem).
    mj> Wiec dzisiaj PDI odwala wszystkie listy przychodzaceod ludzi z adresem
    mj> @wp.pl, w kazdym razie tych, ktorzy wysylaja poczte przez smtp.wp.pl.

    smtp([12]).wp.pl miały poważne błędy w konfiguracji. Zwracałem im uwagę w
    lipcu, ale bardzo długo nie poprawiali, lekceważąc bardziej niż mnie czy innych
    administratorów - swoich klientów. Widzę, że w tej chwili żadna z tych maszyn
    nie jest wpisana w żadnej z ok. 20 baz, do których zaglądam. Mam nadzieję, że
    konfiguracja została naprawdę poprawiona - widziałem już sysadmów, którzy
    tytanicznym wysiłkiem blokowali wszystkie testery, nie próbując (znacznie
    mniejszym wysiłkiem) poprawić błędów. Więc gratuluję WP tylko wstępnie...

    Inne miejsca, z których idzie sporo poczty, a nie dochodzi, bo są błędy to
    smtp1.poczta.onet.pl itp. oraz smtp.acn.pl. I te serwery i sporo innych, to
    rzeczywiście poważny problem polskiego internetu.

    A filtry w PDi są bardzo łagodne. Mam tam konto i dostaję tamtędy sporo spamu,
    który nie przeciska się przez przyzwoite filtry.

    R.
    --
    Avec mes souvenirs/J'ai allumé le feu
    Mes chagrins, mes plaisirs/Je n'ai plus besoin d'eux!

  • 3. Data: 2002-06-06 16:00:07
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Thu, 6 Jun 2002 07:20:45 +0000 (UTC), Rafal Maszkowski
    <r...@i...edu.pl> wrote:

> [...]
    > nie jest wpisana w żadnej z ok. 20 baz, do których zaglądam. Mam nadzieję, że

    smtp.wp.pl jest w Spamcopie.

    > konfiguracja została naprawdę poprawiona - widziałem już sysadmów, którzy

    Nie zostala, zablokowali co prawda mozliwosc polaczenia np. z
    ORDB oraz sztuczki z adresem postmastera jako nadawcy w kopercie
    ale to wszystko. A tak to wyglada dzis:

    --8<--
    ~$ telnet smtp.wp.pl smtp
    Trying 212.77.101.161...
    Connected to smtp.wp.pl.
    Escape character is '^]'.
    220 smtp.wp.pl ESMTP
    ehlo staff.pdi.net
    250-smtp.wp.pl
    250-PIPELINING
    250-STARTTLS
    250-SIZE
    250 8BITMIME
    mail from:<n...@w...pl>
    250 ok
    rcpt to:<o...@p...net>
    250 ok
    DATA
    354 go ahead
    From:<n...@w...pl>
    To:<o...@p...net>
    Subject: test open relaya.

    test.
    .
    250 ok 1023377161 qp 12556
    quit
    221 smtp.wp.pl

    --8<--

    A wynik jest taki:

    --8<--

    From o...@g...lodz.pdi.net Thu Jun 06 17:29:05 2002
    Date: Thu, 6 Jun 2002 17:28:06 +0200
    From: <n...@w...pl>
    To: <o...@p...net>

    test.

    --8<--

    > tytanicznym wysiłkiem blokowali wszystkie testery, nie próbując (znacznie
    > mniejszym wysiłkiem) poprawić błędów. Więc gratuluję WP tylko wstępnie...

    Nie gratuluj ;) Nie ma czego.

    Pozdrawiam.
    --r.

  • 4. Data: 2002-06-17 15:11:22
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    Rafal Maszkowski wrote:

    > A filtry w PDi są bardzo łagodne. Mam tam konto i dostaję tamtędy sporo spamu,
    > który nie przeciska się przez przyzwoite filtry.

    Tak czy siak, powinni dac wybor. Instalowanie takiego filtra nie
    jest prawnie wymagane.

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    Megatherion 88 (1979 - ? )- legendarny przywodca nazimetali, aresztowany