  • Data: 2012-01-17 19:04:34
    Temat: PCI-E 2xSATA z port multiplier - ktos ostatnio uzywal?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pytanie jest takie - czy w kartach tego rodzaju:
    http://allegro.pl/adapter-kontroler-2x-sata-2-0-ii-n
    a-slot-pci-e-krk-i2027894691.html
    http://allegro.pl/itec-pcie-card-ata-ii-esata-ata-pc
    esata3-ontech-i2008137153.html
    (w opisie jest nie tylko "3-portowa", ale również "3-kanałowa)

    ...i podobnych komuś działają 2 dyski z ustawieniem 2xJBOD?
    (i 3x JBOD jeśli akurat dają)

    Celem wyjaśnienia:
    - tak, doskonale zdaję sobie sprawę z ograniczeń przepustowości
    - owszem, mam kartę 2-portową, ale 1-kanałową (kupiona dawniej,
    "multiplierowe" się nie przewalały na rynku)
    - nie, nie chcę widzieć na oczy hasła "RAID", urządzają mnie
    wersje "backup" i "archiwizacja" :P
    - owszem, porty na płycie głównej mam zapchane, tak, mam panel
    z gniazdem SATA (nie eSATA), to gdzie będzie dysk nie jest
    przedmiotem rozważań ;)
    - nie musi obsługiwać CD/DVD
    - owszem, reklamy czytać umiem, mnie interesuje czy i jaka
    konkretnie karta komuś *działa* (lub "działała" w znaczeniu
    sprawdzenia), najlepiej w wersji z Windows XP i Windows 7
    - uwagi nt."widoczności" przy bootowaniu (mało istotne) tudzież
    skuteczności wykrywania po włączeniu dysku (wręcz przeciwnie,
    bardzo użyteczne) przy pracującym komputerze mile widziane,
    bo jak rozumiem "zdolność RAIDowa" kontrolera może tu być
    przeszkodą (jeśli to na kontrolerze jest zapisywana
    konfiguracja, dla celów bootowania na przykład, podłączenie
    innego dysku może dać dziwne wyniki)

    Jak jeszcze o czymś zapomniałem to poproszę o pytania :D
    (nie wiem czy się dostatecznie zabezpieczyłem przed flejmami
    omijającymi pytanie :))

    pozdrowienia, Gotfryd