  • 1. Data: 2013-02-11 13:45:49
    Temat: PCB - szerokość ścieżek
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    Witam,

    Grubość miedzi na laminacie wynosi 'd', potencjał na ścieżce
    (napięcie) wzgl. masy wynosi 'U', wali przez to prąd o natężeniu 'I'.
    Wszystko DC. W/g jakiego wzoru obliczyć szerokość ścieżki?

  • 2. Data: 2013-02-11 13:48:14
    Temat: Re: PCB - szerokość ścieżek
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    brakuje parametru "wysokość dofinansowania z unii dla intelektualistów
    elektrody.pl"...

  • 3. Data: 2013-02-11 13:57:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Feb 2013 04:45:49 -0800 (PST), Stachu Chebel
    <s...@g...com> wrote:
    > Grubość miedzi na laminacie wynosi 'd', potencjał na ścieżce
    > (napięcie) wzgl. masy wynosi 'U', wali przez to prąd o natężeniu 'I=
    > Wszystko DC. W/g jakiego wzoru obliczyć szerokość ścieżki?

    jak używasz Androida zainstaluj sobie Electrodroid. Tam jest
    kalkulator PCB i wiele innych.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-02-11 14:14:22
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale muszę przyznać, że Twój post z mojego punktu widzenia, jest genialny.

    chyba trzeba znać Rth płytki, bo reszta to z prawa oma chyba...

  • 5. Data: 2013-02-11 16:22:44
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-11 13:45, Stachu Chebel pisze:
> [...]
    > (napięcie) wzgl. masy wynosi 'U', wali przez to prąd o natężeniu 'I'.
    > Wszystko DC. W/g jakiego wzoru obliczyć szerokość ścieżki?

    W KiCad jest kalkulator wg IPC 2221.

  • 6. Data: 2013-02-11 16:31:41
    Od: Mateusz Klatecki <m...@k...net>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 13:45:49 UTC+1 użytkownik Stachu Chebel napisał:
> [...]
    >
    > (napięcie) wzgl. masy wynosi 'U', wali przez to prąd o natężeniu 'I'.
    >
    > Wszystko DC. W/g jakiego wzoru obliczyć szerokość ścieżki?

    Przepisane z KiCada:
    Wzór (na podstawie IPC 2221) to:
    I = K * dT^0.44 * (W*H)^0.725

    gdzie:
    K = 0.024 dla ścieżek wewnętrznych
    K = 0.048 dla ścieżek zewnętrznych
    I - maksymalny prąd w amperach
    dT - przyrost temperatury wokół w stopniach Celsiusza
    W,H - szerokość i grubość ścieżki w milsach

  • 7. Data: 2013-02-12 21:54:30
    Od: AK <a...@g...com>

> [...]
    > (napięcie) wzgl. masy wynosi 'U', wali przez to prąd o natężeniu 'I'.
    > Wszystko DC. W/g jakiego wzoru obliczyć szerokość ścieżki?

    http://www.saturnpcb.com/getfile.html?source=Saturn_
    PCB_Toolkit_V6.1_Setup.zip

    Liczy to i wiele więcej :)

    --
    Pozdr
    AK

  • 8. Data: 2013-02-13 09:57:29
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > jak używasz Androida zainstaluj sobie Electrodroid. Tam jest
    > kalkulator PCB i wiele innych.

    Niesamowity program. Czemu tego wcześniej nie znałem?

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/