  • 1. Data: 2015-02-09 11:44:45
    Temat: PCB na ceramice
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    Pytanie do fachowców od płytek drukowanych - czy można zamówić gdzieś w
    Polsce PCB wykonane na podłożu ceramicznym? Jakie są orientacyjne koszty
    za cm2? I czy można takich płytek użyć do automatycznego, jednostronnego
    montażu SMD?
    Ewentualnie jakie inne materiały/technologie są dostępne? Zależy mi na
    całkowitej niepalności płytki i dużej wytrzymałości dielektrycznej.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-02-09 13:53:30
    Temat: Re: PCB na ceramice
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 09 Feb 2015 11:44:45 +0100, "J.D." <f...@c...ua>
    wrote:
    > Pytanie do fachowców od płytek drukowanych - czy można zamówić
    gdzieś w
    > Polsce PCB wykonane na podłożu ceramicznym?

    Techno-service z Gdańska.
    http://www.pcb-technoservice.eu/

    Jakie są orientacyjne koszty
    > za cm2? I czy można takich płytek użyć do automatycznego,
    jednostronnego
    > montażu SMD?

    Zapytaj u nich.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-02-09 21:07:31
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-02-09 o 11:44, J.D. pisze:
> [...]
    > Ewentualnie jakie inne materiały/technologie są dostępne? Zależy mi na
    > całkowitej niepalności płytki i dużej wytrzymałości dielektrycznej.

    popatrz na LTCC - bardzo ciekawa technologia (płytki wielowarstwowe),
    obecnie stosowana głównie w RF i sprzęcie militarnym. W Polsce na małą
    skalę zajmuje się tym zespół prof. Golonki na Politechnice Wrocławskiej,
    ale komercyjnie to chyba trzeba szukać poza granicami RP, np. w
    Niemczech (www.ltcc.de).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2015-02-18 19:49:50
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    J.D. pisze:
> [...]
    > Ewentualnie jakie inne materiały/technologie są dostępne? Zależy mi na
    > całkowitej niepalności płytki i dużej wytrzymałości dielektrycznej.

    Najpierw określ, jakiej grubości chcesz mieć ścieżki. Bo na ceramice
    robi się układy grubowarstwowe (sitodrukiem) cienkowarstwowe (osadzaniem
    chemicznym bądź próżniowym i późniejszym trawieniem wzoru 0 oraz
    średniowarstwowe - cienką warstwę pogrubia się elektrolitycznie a potem
    trawi - tu też są jeszcze warianty, np można pogrubić całość i potem
    wytrawiać nadmiar albo pogrubić selektywnie ścieżki i szybko strawić
    cienka warstwę naniesioną próżniowo.

    To trochę różne technologie wymagające różnych urządzeń i mające
    zastosowania w odmiennych przypadkach - określ więc najpierw która cię
    interesuje, a jak nie wiesz - określ do czego to ma być stosowane.

    --
    Darek