  • 11. Data: 2012-05-24 11:54:58
    Temat: Re: PCB
    Od: a...@p...fm

    Polecam

    http://www.elpinpcb.com.pl/

    lub

    www.hatron.pl

    Ceny dobre a jakość bardzo dobra ! Zaleta - ceny można negocjować!

  • 12. Data: 2012-05-24 12:11:57
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Seeed Studio albo ITead Studio. Zamawiałem w obydwu i poza długim czasem
    > dostarczenia przez pocztę nie mam na co narzekać. Same płytki robią w
    > ciągu kilku dni, wykończenie albo HASL albo złocone.
    > Cenowo wychodzi całkiem znośnie: 10 szt płytki 10cm x 10 cm i HASL
    > kosztuje w Seeed $25. Złocone są o $15 droższe.
    > Niestety przesyłka kurierska do PL jest dość droga, więc jeśli zależy Ci
    > na niskich kosztach, będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość.

    W tej chwili to raczej w kraju - termin mam ustalony i lokalnie to w
    razie czego łatwiej jest kogoś wziąć za twarz... :)

  • 13. Data: 2012-05-24 12:14:16
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > http://www.elpinpcb.com.pl/
    >
    > lub
    >
    > www.hatron.pl
    >
    > Ceny dobre a jakość bardzo dobra ! Zaleta - ceny można negocjować!

    Ktoś się wypowie jeszcze w temacie Hatrona ?
    Nie widzę kalkulatora online, a nie mam czasu na długie wyceny...

    No ale może rzeczywiście ktoś potwierdzi że są OK ?

  • 14. Data: 2012-05-24 13:57:37
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-24 11:51, nenik pisze:
    > Nie ma takiego podzialu, nie ma lepszej powloki pod wzgledem zwilzania niz
    > SnPb. Jest za to stara wyeksploatowana kapiel i cena zlota.

    A jak się mają do tego - tzn. czy różnice są faktycznie pomijalne -
    pomiędzy złoceniem "chemicznym" a "immersyjnym"? Bo takowe są do wyboru...

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 15. Data: 2012-05-24 13:59:06
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-24 09:25, Zbych pisze:
    > Gama to drukowane.pl? Jeśli tak to jakość słaba. Nadają się co najwyżej
    > do prototypów lutowanych ręcznie. Soldermaskę kładą na cynę, krzywo
    > przycinają płytki, czasem ścieżki im się "rozlewają" i takie kwiatki
    > wysyłają do klienta.

    Niestety muszę potwierdzić...

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 16. Data: 2012-05-24 14:13:14
    Od: JurekD <i...@...com>

    W dniu 2012-05-23 19:10, sundayman pisze:
> [...]
    > chyba. Jedyne, co mnie się leciutko nie podobało, to warstwa HAL taka
    > jakby mało równa na padach , co przy obudowach TSOP to już trochę robi
    > wrażenie nienajlepsze. Ale może się czepiam. Pewnie złocona byłaby
    > lepsza, ale nie ten budżet :)
    > Może chemiczne cynowanie jest równiejsze, ale nie chcę, bo się boję że
    > będzie walka z lutowaniem.
    >
    > No tak sobie myślę, może wartało by gdzieś indziej spróbować ?
    > Żeby było lepiej a może i taniej ? I żeby termin był przewidywalny,
    > bo w prototypy.com to działa bez zarzutu akurat.

    Czepiasz sie !

  • 17. Data: 2012-05-24 16:34:32
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Thu, 24 May 2012 13:57:37 +0200, Meloman napisał(a):

    > A jak się mają do tego - tzn. czy różnice są faktycznie pomijalne -
    > pomiędzy złoceniem "chemicznym" a "immersyjnym"? Bo takowe są do wyboru...

    Imersyjne daje cieńszą warstwę, chemiczne teoretycznie grubszą (zależy od
    czasu kąpieli).

    --
    pgw

  • 18. Data: 2012-05-24 17:02:24
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    > A jak się mają do tego - tzn. czy różnice są faktycznie pomijalne -
    > pomiędzy złoceniem "chemicznym" a "immersyjnym"? Bo takowe są do wyboru...

    Wg. mojej wiedzy to terminy uzywane zamiennie, przynajmniej w tym konkretnym
    przypadku.

  • 19. Data: 2012-05-24 18:34:24
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-05-24 12:14, sundayman pisze:

    > Ktoś się wypowie jeszcze w temacie Hatrona ?
    > No ale może rzeczywiście ktoś potwierdzi że są OK ?

    Regularnie zamawiamy w Hatronie (głównie 2 i 4 warstwy) i rzeczywiście
    jest dobrze. Często soldermaska ma jakby lekkie zacieki, ale to nie
    przeszkadza. Zamawiamy z cynowaniem HAL. Możliwości dobre, zwłaszcza jak
    za tą cenę.

    Zaletą jest to, że zamówienie np. 20 szt. płytek 10x10cm traktują jako
    prototyp i nie trzeba dopłacać za uruchomienie produkcji (przy małych
    partiach można sobie wprowadzać zmiany w PCB). Ceny zbliżone do
    chińczyków. Standardowy termin wykonania to jednak chyba 10 dni
    roboczych. W Technoservice jest to chyba 5 dni (TSka, 2 warstwy).

    Kalkulatora online rzeczywiście nie ma, a na wycena czasami sporo trwa.
    Chyba, że telefon - wtedy jest szybko, zwłaszcza przy standardowych
    parametrach, gdzie liczy się w zasadzie tylko powierzchnia :).

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2012-05-24 23:04:16
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/05/2012 23:43, sundayman wrote:

    > No, w prototypy.com to wpływa i to bardzo :)
    > Z 90 zł/dcm robi się 190zł / dcm.

    Eee...

    > Płytka średnio gęsta myślę. Elementy głównie 1206 ( z pasywne znaczy ).

    Jak 1206 to plytka mocno rzadka. Jak 0402 to plytka normalna, jak 0201
    to gesta.

    1206 to mysmy kiedys w PL sitem robili i wiercili z reki ;-)

    --
    Jerry1111