  • 61. Data: 2019-12-22 21:27:15
    Temat: Re: P.o.remier zwariował
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-22 o 00:48, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > długoterminowa.

    > Ciągłe pierdolenie o oderwaniu od koryta świadczy o twoim głębokim upośledzeniu
    > światopoglądowym i zaburzonym postrzeganiu rzeczywistości.
    > Co do wzmiankowanego pokazania -- to chyba zrobiłeś z siebie idiotę.
    >
    > PS.
    > "Inflacja rośnie. Przekroczyła cel NBP - Dane gospodarcze - rp.pl"
    > "Inflacja rośnie u nas dużo szybciej niż na Zachodzie. Wielkie ..."
    > "Inflacja w Polsce wkrótce będzie tak wysoka jak w Rosji. Tak ..."
    > "Rośnie inflacja, powinna być reakcja Narodowego Banku ..." (może panie za 50

    Dalej robisz wiochę zamiast podać konkrety z datą i linkiem.
    Miłego trollowania życzę.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2019-12-23 00:27:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 22 Dec 2019 21:27:15 +0100, w <5dffd2a0$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
    RadoslawF <u...@d...invalid> napisał(-a):

    > Dalej robisz wiochę zamiast podać konkrety z datą i linkiem.
    > Miłego trollowania życzę.

    Bozia mózgu i rączek nie dała?
    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjytafos8rmAhVS-
    yoKHXJXDeoQFjADegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.money.
    pl%2Fgospodarka%2Fwiadomosci%2Fartykul%2Fdeflacja-da
    ne-gus-ceny-inflacja-stopy-rpp%2C167%2C0%2C2152871.h
    tml&usg=AOvVaw30u-uDgu1n4s0z_cPpgdYg

    Przy okazji zauważam, że swojego pierdolenia jakoś nie chciało się poprzeć
    linkami, więc po wuj wymagasz tego od innych, leniu?

  • 63. Data: 2019-12-23 09:56:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    https://zapodaj.net/95ae4d04d1b05.jpg.html

  • 64. Data: 2019-12-23 14:22:24
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-23 o 00:27, r...@k...pl pisze:

> [...]
    pl%2Fgospodarka%2Fwiadomosci%2Fartykul%2Fdeflacja-da
    ne-gus-ceny-inflacja-stopy-rpp%2C167%2C0%2C2152871.h

    Tam jest o deflacji w latach 2014-16 a ty twierdziłeś że deflacja była
    za PO.

    > Przy okazji zauważam, że swojego pierdolenia jakoś nie chciało się poprzeć
    > linkami, więc po wuj wymagasz tego od innych, leniu?

    Bo pierwsze było twoje pierdolenie którego jakoś nie chciało ci się
    poprzeć linkami.
    A jak już je wymusiłem to piszą tam coś innego niż twierdziłeś.
    Ale to ne jest lenistwo, to wmawianie innym swojej wersji
    rzeczywistości nazywane potocznie kłamstwem.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2019-12-24 00:39:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 Dec 2019 14:22:24 +0100, w
    <5e00c08e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, RadoslawF <u...@d...invalid>
    napisał(-a):

    > Tam jest o deflacji w latach 2014-16 a ty twierdziłeś że deflacja była
    > za PO.

    W moim matrixie PO rządziła do 2015 roku, być może w twojej czasoprzestrzeni
    było inaczej.

    > Bo pierwsze było twoje pierdolenie którego jakoś nie chciało ci się
    > poprzeć linkami.

    Chyba żartujesz, że będę szukał linku jakiemuś pajacowi, który nie opanował
    google'a albo jest typową dla ełektołatu pisowskiego leworęką pokraką.

    > A jak już je wymusiłem to piszą tam coś innego niż twierdziłeś.
    > Ale to ne jest lenistwo, to wmawianie innym swojej wersji
    > rzeczywistości nazywane potocznie kłamstwem.

    Jesteś kretynem i pytaniem pozostaje czy zdajesz sobie z tego sprawę.

  • 66. Data: 2019-12-24 01:18:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Przy tym co sie obecnie dzieje to
    > zapotrzebowanie moze tylko wzrosnąc...

    - zwiększa:
    - JPK
    - uczciwsze ;) liczenie kosztów osobowego paliwa
    - wprowadzanie różnych zmian
    - zmniejsza
    - likwidajca VAT27

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 67. Data: 2019-12-24 01:31:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Po prostu nie masz pojecia o ilosci komplikacji jakie
    > staja przed przedsiebiorcą. Bo skąd miałbys miec :)

    Z netu i z TV -- aż huczy od narzekań na stale komplikowane
    prawo podatkowe, którego od dawna nikt nie potrafi okiełznać
    do końca od początku...

    Nasz rozmówca nawet chyba nie wie, że nie samym USem żyje
    Fiskus... ;) Ze ZUS też ma swe prawa -- i obowiązki...

    BTW obowiązków ZUS -- jak sama nazwa wskazuje, 'ZUS' to
    'Zakład Ubezpieczeń Społecznych', nie 'zdrowotnych'. Dba
    o społeczeństwo (czyli o bezproblemowy pobór podatków -- tu
    i ówdzie nazywanych składkami) nie zaś o pojedynczego człowieka...
    (jego zdrowie czy szczęście -- o zdrowie troszczy się inna
    instytucja -- Narodowy Fundusz Zdrowia) Zadaniem ZUSu jest
    **ubezpieczanie społeczeństwa**, czyli przykładowo ochrona
    społeczeństwa przed nieszczęściami/wypadkami takimi jak
    śmierć czy choroba pojedynczych ludzi -- zwykle symulantów...

    Dobry ubezpieczyciel komunikacyjny nie wypłaca odszkodowań
    na żądanie w ciemno, lecz (korzystając ze swej silnej, bo
    instytucjonalnej pozycji) zwalcza nadużycia przy pomocy
    armii swoich prawników...

    Tak też powinien czynić ubezpieczyciel społeczny!

    Zadaniem Biura rachunkowego jest wspieranie ZUSu w zdzieraniu składek.
    Natomiast zadaniem Doradcy podatkowego jest optymalizacja obciążeń fiskalnych.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 68. Data: 2019-12-24 01:35:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zenek Kapelinder" f...@g...co

    Najpierw wróćmy do mego postu, na który odpowiadasz...

    ZK> : Jakos nie widze drastycznych podwyżek w sklepach.

    E> Nie umiem poznać ceny prądu dla firm w Białymstoku -- możesz mi pomóc?
    E> W necie czytam oburzonych ludzi, którzy narzekają na podwyżki i krtótki
    E> czas składania podań o niepodwyższanie ceny...

    Możesz mi pomóc? Dziś nie szukałem tych cen -- może dziś bym znalazł te ceny...

    : Jak masz biuro rachunkowe to szybko się przebranzawiaj.

    Na?...

    : Jak wprowadza kasy połączone netem z kontem w US to
    : US będzie wypełniał deklaracje podatkowe, tak jak to już

    Automagicznie? Bez nadmiernego/masowego udziału białka?

    : robi z rozliczeniami rocznymi. Na dodatek nie bedzie bral
    : za to pieniedzy.

    Wprost -- bo podatkami będzie brał.

    : Zapotrzebowanie na Twoje usługi drastycznie spadnie.

    Jest taka możliwość, ale wówczas państwo musiałoby zwolnić
    masy mas swych urzędników, co raczej nam nie ,,grozi''. Gdyby
    jednak stało się tak -- ogólna sytuacja polska by wyzdrowiała,
    co w konsekwencji byłoby dla mnie raczej korzystne...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 69. Data: 2019-12-24 02:43:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zenek Kapelinder" 2...@g...co

    : Od nowego roku każdy będzie miał indywidualne konto w US.

    Coś to zmienia w obowiązkach biura rachunkowego?
    (poza zmianą samych numerów?)

    : Po cos to zrobili.

    Wg Ciebie ta zmiana odciąża biura rachunkowe?

    : Kilka lat temu jak by ktoś powiedział że US będzie
    : wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe to
    : wszyscy by powiedzieli że glupi jest.

    To wypełnianie było przepowiadane przez
    co najmniej kilkanaście lat!

    : A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic.

    Wcześniej nie trzeba było za wypełnianie płacić.

    : Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi
    : są w stanie dla picu z czegoś zrezygnować.

    Wówczas zrezygnują także ze swych urzędników...
    Na razie raczej ;) komplikują prawo...

    : Większa kontrolę teraz mogą mieć prowadząc za nich biurokrację.

    Skądże! Przejmowanie obowiązków jest przejmowaniem
    odpowiedzialności -- podatnik traci więc strach
    przed karą... Każdy jakoś grzeszy -- karać warto
    tych, którzy są niewygodni, lecz niekaralni wprost.

    - Zenek zbyt głośno szczeka w necie...
    - Może by go uciszyć?...
    - Ale jak?
    - Ukarać....
    - Ma konstytucyjne prawo do swych
    kontrowersyjnych/niepopularnych wypowiedzi...
    - Ale na pewno jakoś łamie prawo podatkowe... ;)
    Toż każdy łamie to prawo!
    Wystarczy Zenka skontrolować, znaleźć jego
    grzechy, nałożyć karę na Zenka i warunkowo
    karę tę zawiesić, sugerując Zenkowi
    przymknięcie szczekającego pyska... ;)

    Przytoczę Ci rozmowę zasłyszaną w ZUSie przed laty...
    Z - wykryliśmy brak płacenia czegośtam
    (nie znam się na tym, więc nie
    powtórzę dokładnie, o co biega)
    P - jak wykryć coś, czego nie ma?
    Z - ????
    P - jestem doradcą podatkowym, więc wiem, że...
    (nie znam się na tym, więc nie
    powtórzę dokładnie, o co biega)

    Tak oto wyglądała przed wielu laty rozmowa pomiędzy
    kutym na cztery kopyta płatnikiem a panią w ZUSie...
    Byłem zdumiony odwagą/arogancją płatnika...
    Zrozumiałem/zobaczyłem, że pani z ZUS po prostu
    wymięka... Jak nie w Polsce!!!

    Żadnej agresji, żadnego uniżania się, żadnego strachu
    w oczętach obywatela-płatnika -- jeno szelmowski
    uśmiech na obliczu pewnym siebie... ;)

    -=-

    BTW kontroli -- dwakroć wezwano mnie do tablicy
    w sprawie JPK_VAT, ale dwakroć chybiono...

    Oczywiście niewidzialni nie widzą -- zatem kontrola
    daje mi wgląd w mechanizmy kontrolujące... (chyba
    łapiesz, co piszę? -- patrząc, zdradzasz się...
    namierzając kogoś radarem -- dajesz się namierzać)

    Rzecz jasna nie pochwalę się publicznie wynikami mojej
    kontrkontroli, bo dlaczegóżbym miał za freeko rozdawać
    swe zdobycze?...

    Kontrolę można kontrolować (ogólnie rzecz ujmując)
    dwiema drogami, dwoma sposobami:
    - czynnie (celowo wprowadzając błędy)
    - biernie (wykorzystując błędy wprowadzone niecelowo)

    Czynna metoda może być kosztowna, gdy wprowadzany błąd jest
    karalny, dlatego warto wprowadzać tylko błędy niekaralne. ;)
    (drobne lub w okresie niekaralności; przez jakiś czas JPK_VAT
    nie był obowiązkowy, więc można było błądzić bezkarnie, by
    tanio zbierać informację...)

    Błędy drobne niekoniecznie niosą wiele użytecznej informacji...

    Wiedza pozyskana w okresie nieobowiązywania JPK_VAT
    może być już nieaktualna...

    Bierna metoda jest przyokazyjna, więc nie kosztuje dodatkowo.

    Bierna metoda połączona z chybieniem kontrolującego jest
    najcenniejsza, gdyż bezpłatna. ;) (jeśli nie liczyć czasu)

    -=-

    : Cyfrowa Polska to wszystko płacone bezgotowkowo

    Jaki to ma związek z Biurami rachunkowymi?

    : i pełna kontrola przepływu towarów, uslug
    : i wirtualnych pieniędzy.

    ??? Co to 'wirtualne pieniądze'?
    Są jakieś inne? Sztabki złota? ;)

    : W takim systemie nie ma miejsca na biura rachunkowe

    Wg Ciebie BR przewozi złoto?... ;) Bądź choćby banknoty?

    : wpisujące rachunki do baz danych.

    BR wpisuje rachunki? Rachunki bankowe? Czy faktury?
    Faktury -- wpisuje; rachunków bankowych -- raczej niewiele... ;)

    Wymieniasz: towary, uslugi i pieniędze. Nie wymieniasz faktur.

    Pytam zatem -- jakie rachunki masz na swej myśli?
    Faktury (które można nazwać rachunkami) czy rachunki bankowe?

    : Instytucja doradcy podatkowego zostanie ale firmy
    : zajmujące się odpłatnie wpisywaniem rachunków do
    : wirtualnych ksiąg przychodów i rozchodów stracą
    : sens bytu.

    IMO księgi przychodów i rozchodów stracą rację bytu,
    gdyż zniknie PIT, ale VAT raczej pozostanie. Obecnie
    JPK_VAT trzeba słać co miesiąc, JPK_PKPIR -- tylko na
    żądanie, które **chyba** można odrzucić... (ja bym nie
    odrzucił także wtedy, gdybym mógł odrzucić, więc nie wiem,
    czy na pewno można odrzucić, a jeśli można -- czy tak było,
    jest i będzie, czy może coś tu ewoluuje...)

    : W cyfrowym świecie w którym jest cyfrowy
    : pieniądz zadna biurokracja nie jest potrzebna.

    ???? Biuro rachunkowe nie musi dotykać materialnego pieniądza od lat.
    Wpisuje faktury, sporządza rejestry VAT, śle JPK_VAT... Inercjalnie ;)
    sporządza też KPiR, ale niekoniecznie elektroniczną... ;) Przy okazji
    wyborów ktoś zauważa, że PIT jest tak kosztowny, iż warto go likwidować.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 70. Data: 2019-12-24 02:48:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5dfcc972$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Jest to jakis punkt widzenia,

    Jak to jakiś? Jaki konkretnie?!

    > ale ja protestuje przeciwko prawu,
    > ktorego nie mozna zrozumiec :-)

    Dlaczego protestujesz? ;)

    > A poza tym ... a jakby chcial sprawdzic

    Kto by chciał kontrolować? Ty byś chciał? Po co? ;)

    > czy dobrze mi policzyles ? :-P

    Nie masz do mnie zaufania? To nieładnie. ;)

    -=-

    Chciałbyś kontrolować -- to byś za
    kontrolę zapłacił i bym skontrolował. ;)

    -=-

    Kiedyś ;) chłop wychodził rano w pole i doił krowę
    czy zbierał trawę lub gonił mamuta... Teraz niemal
    wszystko wykonują roboty?... Nie niemal wszystko,
    ale sporo... Ludzi do prawdziwej pracy potrzeba
    coraz mniej... Gdzieś trzeba ich upchać... By
    nie nudzili się, nie rozrabiali, nie wpadali
    w depresyje...

    Medycyna daje nadzieję -- ludzie żyją coraz dłużej,
    są więc w coraz gorszym stanie, czyli domagają się
    coraz większej liczby lekarzy...

    Ale wszystkich chłopów i robotników nie przekwalifikujesz
    w medyków -- część musisz upchnąć choćby w biura rachunkowe... ;)

    -=-

    Umówimy się (społecznie) że moje biuro nie popełnia błędów i będzie OK.

    --