  • Data: 2009-01-21 21:49:39
    Temat: Owalne pady w Eagle
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie
    Niedawno przesiadłem się z Protela na Eagle. W projekcie używam
    jednorzędowych złącz szpilkowych z biblioteki Molexa. Zauważyłem że pady
    wszystkich jednorzędowych złącz są owalne. Mam 2 pytania?

    1) W jakim celu stosuje się owal zamiast zamiast okręgu? Jedyne co
    przychodzi mi do głowy to większa stabilność mechaniczna w kierunku
    poprzecznym (przy 2-rzędowych nie jest potrzebna wiec pady są okrągłe).

    2) Te owale są trochę za długie. Miedź sięga aż do obrysu złącza i kładąc je
    przy krawędzi płytki mam konflikt.
    Czy można zmienić ich rozmiar? W Protelu owal był definiowany tak jak
    prostokąt dwoma wymiarami X i Y a tutaj samo dobiera się automatycznie do
    średnicy otworu.
    W obecnej postaci do złacza szpilkowego najrozsądniejszy wydaje się
    ośmiokąt, lub okrąg.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl