  • 21. Data: 2012-03-18 19:16:59
    Temat: Re: Oszustwo na otomoto - dalismy nabic sie w butelke - przestroga
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marek Dyjor

    > jak widzisz ogłoszenie że ktoś sprzedaje coś co jest normalnei warte
    > pwoiedzmy 1000 żlotych w okazyjnej cenie 200 zeta to masz prawo sądzić
    > że coś jest nie tak, albo sie ktoś pomylił albo towar jest trefny i
    > trzeba go szybko spylić.

    Ale omawiana sytuacja to bardziej 700 zł przy średniej 1000 zł. Stąd się
    bierze średnia, że są oferty tańsze i droższe. Bez przesady.

  • 22. Data: 2012-03-18 19:17:05
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    W dniu 2012-03-18 10:40, Tulipson pisze:
    > Zostalismy oszukani.

    A na czym polega przekręt w druga stronę?
    Kolega miał motocykl i zgłosił się "kupiec" z Anglii twierdząc, że chce
    przez pay pala przesłać pieniążki i potem chciałby dostać motocykl.

    Nagłówki jednoznacznie wskazały na Nigerię, więc był to oczywisty oszust.

    Na czym polegał przekręt, czy ktoś podpowie?

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 23. Data: 2012-03-18 19:46:34
    Od: Jarzabek <h...@p...fm>

    W dniu 18.03.2012 19:17, Maciej Iwanczewski pisze:

> [...]
    >
    > Nagłówki jednoznacznie wskazały na Nigerię, więc był to oczywisty oszust.
    >
    > Na czym polegał przekręt, czy ktoś podpowie?

    u mnie podobnie.
    Wystawiłem motorower ojca i odezwał się koleś z z zagranicy.
    Po wymianie maili chciał dane do wysyłki kasy na paypala.
    Motorek wart mało i sam transport za granice by przewyższył wartość
    motorka. Chciał wszystkie dane osobowe.
    Wygląda to na próbę wyłudzenia danych osobowych.

  • 24. Data: 2012-03-18 19:47:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ojciec wrote:

> [...]
    > przyznała się że nie zmieniała oleju od 2 lat. Podczas tych oględzin
    > nie mogłem nawet sprawdzić mocy samochodu, dusił się. Po zakupie
    > wymianiłem wszystkie elementy eksploatacyjne (płyny, świece, kable,
    > filtry) okazało się że do wymiany jest jeszcze sprzęgło. Kupowałem
    > tak zwanego kota w worku, czym cechuje się dla mnie każdy używany
    > samochód. Finalnie cena samochodu skończyła się na 1800 zł, na allegro
    > wariaty
    > krzyczały najmniej 6000 pln. Kupiłem i nie wiedziałem czy ten samochód
    > będzie jeździł. Całe 1800 mogło iść na złom 100 pln maks tam dają tak?

    w szkole? skończyłeś szkołę i nie potrafisz napisać tak aby dało sie
    zrozumieć co chcesz przekazać?

  • 25. Data: 2012-03-18 20:06:51
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jarzabek" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > motorka. Chciał wszystkie dane osobowe.
    > Wygląda to na próbę wyłudzenia danych osobowych.

    Nie mam więc pytam, na PayPalu nie jest tak, że kasa jest dopiero jak strona
    kupująca potwierdzi że towar jest OK?
    Bo jak tak to wiadomo :) Nie ma kasy i motoru

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2012-03-18 20:23:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 18 Mar 2012 14:01:57 +0100, PiteR wrote:

    > Jakoś to sie nazywało, "na samochód w Londynie"?

    > Jeszcze ratunkiem dla Polaków jest bardzo trudny polski i słaba
    > znajomość angielskiego w narodzie.

    Mam wrażenie że teksty typu "Ja być bardzo bogacz z wielki Londyn i mój
    księgowy wyliczyć że mi taniej latać śmigłowiec niż jeździć samochód, więc
    ja ci sprzedać moje <<tu jakiś ludowy kompakt>> za pół cena" wręcz dodawały
    wiarygodności ofercie...

    Prawda taka że ludzie widząc wymarzone auto za pół ceny, do tego jak
    czytałem taką korespondencję to omamiano gościa jakimś takim "wielkim
    światem" i ludzie dostawali takich klapek na oczach że to wręcz trudno
    uwierzyć.

    > Powinno się częsciej puszczać programy w TV o tym, a nie tylko
    > Tańce z wiadrami. Na fałszywy bankomat, na fałszywa kasę w galerii itp

    To by można było nawet jakoś łączyć.
    Gdyby jakiegoś Rysia z Klanu tak przerobili w serialu, to pewnie by został
    jakiś ślad w narodzie... W sumie jak takie TVP bierze ciężkie pieniądze
    niby za realizowanie różnych misji, to i takie wątki mogliby w serial
    wplatać, zwłaszcza że jak trzeba zrobić odcinek o instalowaniu Neostradady,
    to podobno problemu nie było. Przynajmniej jakiś pożytek by z tego był.

  • 27. Data: 2012-03-18 20:46:26
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nagłówki jednoznacznie wskazały na Nigerię, więc był to oczywisty oszust.
    >
    > Na czym polegał przekręt, czy ktoś podpowie?

    Paypal jest dość bezpieczny dla kupującego, i kupujący
    może zablokować kasę do 30 dni - czy jakoś tak - detali
    nie znam bardzo mało korzystam.

    motor zniknie, i kasa zostanie zablokowana
    i wróci po chwili do kupującego.

    ale Nigeryjczycy będą mieli przerąbane w europie następne
    10lat jak będą chcieli cokolwiek zrobić... przyjedzie student
    chce coś robić a tu mu nikt nie ufa... masakra

  • 28. Data: 2012-03-18 21:11:36
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > w szkole? skończyłeś szkołę i nie potrafisz napisać tak aby dało sie
    > zrozumieć co chcesz przekazać?

    Dasz mi korepetycje?

  • 29. Data: 2012-03-18 21:20:20
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:11, ojciec pisze:

    > Dasz mi korepetycje?

    "W szkole?" winno pisać. Zdanie od dużej litery się zaczyna więc winno
    być "Skończyłeś szkołę i nie potrafisz napisać tak(przecinek według mnie
    winien być) ,aby dało się zrozumieć co chcesz przekazać?
    Więc o profitach z korepetycji zapomnij, bo masz braki edukacyjne.
    Napisz mi swoją interpretacje mojej wypowiedzi, skorzystamy obydwoje
    zamiast się kłócić. Ja chce zrozumieć co ty chcesz mi przekazać.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 30. Data: 2012-03-18 21:36:49
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    > A na czym polega przekręt w druga stronę?

    "Sprzedawałem R75. Facet mi piszę, że nie może zobaczyć auta, ale wyśle
    mi pieniądze na konto + dodatkowe pieniądzę żebym mu auto wysłał za
    granicę (pomyślałem że no jassnnneee, auto kupuje w ciemno)
    Po chwili przychodzi mi Email że na PayPal wpłyneły pieniądze. Ale
    zanim otworzyłem Email wiedziałem że to jest przekręt bo pisało
    Pay.Pal.com a pisze się PayPal.com Otwieram a tam wszystko piszę jaka
    wartość i do kogo (do mnie oczywiście ) Zresztą to od razu śmierdziało
    przekrętem. Potem mi pisał że bedzie komunikować się z policją bo
    zabrałem pieniądze i nie wysyłał auta (hahaha, padłem z fotela) Ja
    specjalnie nic mu nie pisałem że jest cygan, tylko pisałem że niby się
    nabrałem i że auto specjalnie dla niego jest w serwisie i już opłaciłem
    koszt transportu teraz niech tylko czeka (nie mogłem się powstrzymać
    żeby mu pisać inaczej, hihi). A po tygodniu pisania mi maili już facet
    zwątpił Tylko weź z takim normalnie pisz. Bo co miałem mu napisać ?
    Żeby jak bym go spotkał i mu wyj... to mu się colą z komunii odbiło"