-
51. Data: 2021-04-12 08:58:23
Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 11 Apr 2021 21:07:22 +0200, Marcin N
> Wiesz, czym różni się bateryjny EV od telefonu z ekranem dotykowym?
> Tym, że na te telefony był szał zakupów.
Wcale nie było takiego szału, dlatego Nokia zwyczajnie przespała nie widząc
w tym przyszłościowego potencjału. Zaniedbali podstawowy rozwój, choćby po
to by być ew. gotowymi gdyby się przyjęło i popłynęli. Podobnie jak Toyota,
choć jestem przekonany, że oni jednak pracują po cichu nad BEV, ale próbują
dalej cisnąć na swoje "samoładujące" EVy vel HEVy ile się tylko da, no i
FCEV które kuleją pod każdym kątem.
> Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą.
Chce, i kupuje. Więcej ich kupuje niż HEVów w tym samym okresie od
wypuszczenia. Sprawdź sobie wyniki sprzedaży na świecie i przestań
zakłamywać rzeczywistość.
> Popatrz, jak sprzedają się te pogardzane przez Ciebie hybrydy: 20x
> lepiej niż BEV.
Nic dziwnego że się sprzedają, w końcu to zwykłe spaliniaki są, a już są w
cenie zwykłego spaliniaka.
> Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda
> całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem?
Bo to nadal samochód spalinowy -- i oczywiście że lepiej HEV (a jeszcze
lepiej PHEV i faktyczne korzystanie z prądu z gniazdka a nie prądu z ICE)
niż ICE, ale zdecydowanie lepiej BEV niż HEV czy FCEV.
> Dzisiaj nic lepszego nie mamy.
Mamy BEV -- jedynie zmiany mentalności na lepszą brakuje.
--
Pozdor
Myjk
-
52. Data: 2021-04-12 10:34:25
Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 12-04-2021 o 08:58, Myjk pisze:
>> Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda
>> całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem?
>
> Bo to nadal samochód spalinowy -- i oczywiście że lepiej HEV (a jeszcze
> lepiej PHEV i faktyczne korzystanie z prądu z gniazdka a nie prądu z ICE)
> niż ICE, ale zdecydowanie lepiej BEV niż HEV czy FCEV.
>
>> Dzisiaj nic lepszego nie mamy.
>
> Mamy BEV -- jedynie zmiany mentalności na lepszą brakuje.
Jak dla mnie brakuje też wsparcia państwa.
I już nawet nie chodzi o dopłaty do ceny samochodu, tylko do pilnowania
cen ładowania, choćby w państwowych koncernach.
Jeśli każdy wyjazd w trasę ma mnie kosztować więcej w bev niż w ice, to
chrzanię taki interes.
I jeżdżę hybrydą z lpg, która wychodzi mnie o 2/3 taniej w trasie.
Co najwyżej kupię sobie (jako drugie) jakieś używane elektryczne
wozidełko do miasta.
-
53. Data: 2021-04-12 13:07:18
Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 08:58:23 +0200, Myjk wrote:
> Sun, 11 Apr 2021 21:07:22 +0200, Marcin N
>> Wiesz, czym różni się bateryjny EV od telefonu z ekranem dotykowym?
>> Tym, że na te telefony był szał zakupów.
>
> Wcale nie było takiego szału, dlatego Nokia zwyczajnie przespała nie widząc
> w tym przyszłościowego potencjału. Zaniedbali podstawowy rozwój, choćby po
> to by być ew. gotowymi gdyby się przyjęło i popłynęli.
Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie
wszedzie.
Raczej po prostu im symbian slabo wyszedl, albo troche przespali
życzenia klienta.
J.
-
54. Data: 2021-04-12 19:18:05
Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 12 Apr 2021 13:07:18 +0200, J.F
> Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie
> wszedzie.
>
> Raczej po prostu im symbian slabo wyszedl, albo troche przespali
> życzenia klienta.
Skoro rzekomo nie przespali, to dlaczego upadli? Przyjąc wypada w końcu do
wiadomości -- na najbliższe 10-15 lat BEV to jedyny kierunek. Nie ma opcji
aby wodór się tak szybko upowszechnił, nie ma szans aby stworzyć sieć
tankowania i produkcji szybciej niż ładowarek (ile trwa tworzenie sieci
ładowarek to widać też po historii, a przecież postawienie ładowarek to
pikuś w porównaniu ze stacjami wodoru i instalacjami wytwarzającymi wodór).
Powtarzam to już po raz kolejny, transport gabarytowy tak, tam należy
zacząć, od KM (w tym tramwajów miejskich -- zamiast pakować kasę w druty),
od TIRolotów, od kolei, statków. Samochody osobowe poradzą sobie doskonale
z EV w większości, a marudy będą jeździć (najlepiej P)HEV.
--
Pozdor
Myjk
-
55. Data: 2021-04-12 19:52:59
Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 12 Apr 2021 19:18:05 +0200, Myjk wrote:
> Mon, 12 Apr 2021 13:07:18 +0200, J.F
>> Ale wcale nie tak przespali, bo mieli dotykowe ekrany, choc nie
>> wszedzie.
>> Raczej po prostu im symbian slabo wyszedl, albo troche przespali
>> życzenia klienta.
>
> Skoro rzekomo nie przespali, to dlaczego upadli?
Moge powiedziec tylko po sobie, a nie wiem czy to dobry przyklad.
Jeden z powodow - na C6 nawigacja ledwo dzialala. W zasadzie to nie
dzialala.
Moze wystarczylo mi napisac "to jest bieda model, chcesz nawigacji -
kup lepszy". Ale nie napisali - to nastepnego kupilem Androida.
> Przyjąc wypada w końcu do
> wiadomości -- na najbliższe 10-15 lat BEV to jedyny kierunek. Nie ma opcji
> aby wodór się tak szybko upowszechnił, nie ma szans aby stworzyć sieć
> tankowania i produkcji szybciej niż ładowarek (ile trwa tworzenie sieci
> ładowarek to widać też po historii, a przecież postawienie ładowarek to
> pikuś w porównaniu ze stacjami wodoru i instalacjami wytwarzającymi wodór).
Z drugiej strony na 10 lat to nam jeszcze benzyny i ON starczy :-)
> Powtarzam to już po raz kolejny, transport gabarytowy tak, tam należy
> zacząć, od KM (w tym tramwajów miejskich -- zamiast pakować kasę w druty),
Jestes pewien? Moze po prostu druty niedrogie i dobre.
Ja widze nieoplacalnosc tramwaju w ilosci zajetego miejsca,
elektryczny autobus moze bylby lepszy.
Ale czy nie ma tego samego problemu - baterie lepsze niz wodor?
J.