  • 21. Data: 2015-12-23 16:58:09
    Temat: Re: Oscyloskop i co dalej
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    ww wrote:

    > Witam. Mam oscyloskop (DS1054Z) i zastanawiam się co teraz. Ktoś
    > mi doradzi co fajnego z nim zrobić ? Na razie wyjąłem z kartonu.

    Przerobić na DS1104. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2015-12-23 17:04:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Stary QBasic, też mógł, kombinując z rejestrami karty efekty osiagał
    >bardzo przyzwoite. Niestety, nie mam tego programu, a szkoda.

    Nie wiadomo czy jeszcze dziala.
    Tym niemniej wygenerowanie wav, czy nawet zakolejkowanie go do
    odtworzenia jest stosunkowo proste pod windows.

    >Na tyle niedługi, że da radę ręcznie wklepać. A patrząc na efekty
    >YouScope - przypomniały mi się podobne efekty na C64, oczywiście, nie
    >każdy z nich, ale realtime animowane 512 punktów nawet się przyjemnie
    >ogląda.

    Ba - monitor wektorowy, niektore efekty to jakas wyzsza szkola.

    Tylko uwaga na jedno - mozecie sobie definiowac parametry dzwieku, a
    wspolczesny windows na wspolczesnym komputerze i tak to zresampluje na
    96ksps, jesli nie wiecej.

    J.

  • 23. Data: 2015-12-23 18:34:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ww pisze tak:

    > Witam. Mam oscyloskop (DS1054Z) i zastanawiam się co teraz. Ktoś
    > mi doradzi co fajnego z nim zrobić ? Na razie wyjąłem z kartonu.

    teardown tuesday

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 24. Data: 2015-12-23 21:49:33
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2015-12-23 o 09:33, ww pisze:
    > Witam. Mam oscyloskop (DS1054Z) i zastanawiam się co teraz. Ktoś
    > mi doradzi co fajnego z nim zrobić ? Na razie wyjąłem z kartonu.

    https://www.youtube.com/watch?v=Gwo3pEH7hUE

    ;)

    L.

  • 25. Data: 2015-12-24 00:41:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    MKi <e...@t...op.pl> wrote:

    > Figury Lissajous?

    Aż mi się przypomniało... sprzed 14 lat...

    https://www.youtube.com/watch?v=WB7wVIVS0sA

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 26. Data: 2015-12-24 00:45:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > Panowie, o co my się kłócimy? Nie ma to jak stara, dobra, dwukanałowa Osa
    > :))

    Osa vel Klonkr (lub Klonkier, nie wiem jak to jest w mianowniku). Tak
    mówiła na niego nauczycielka od pracowni, jak chodziłem do technikum.
    "Weźcie stąd tego klonkra".

    W sumie widzę, że to po poznańsku, ale przez "u", a ona na pewno mówiła
    przez "o" (albo ja słyszałem przez "o")...

    http://www.poznan.pl/mim/slownik/words.html?co=word&
    word=107|108|117|110|107|105|101|114

  • 27. Data: 2015-12-24 08:41:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Osa vel Klonkr (lub Klonkier, nie wiem jak to jest w mianowniku). Tak

    Czyli złom, bądź grat.

> [...]
    >
    > W sumie widzę, że to po poznańsku, ale przez "u", a ona na pewno mówiła
    > przez "o" (albo ja słyszałem przez "o")...

    Ty się ciesz, że nie musiałeś zrobić, jak w pewnym hamerykańskim "programie"
    "motoryzacyjnym" (chodziło o uziemienie paliwożernych pojazdów) o nazwie
    "Cash for clunkers" (czyli to germanizm), gdzie do silnika, w miejsce oleju,
    lało się szkło wodne, dawało pardon le mot w pizdę i czekało, aż się gary
    zeszklą, przy okazji często strzelało się korby...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 28. Data: 2015-12-24 13:34:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-23 10:39, MKi wrote:
    > Figury Lissajous?

    Do dla mięczaków.

    Lepiej coś takiego:

    https://www.youtube.com/watch?v=s1eNjUgaB-g

  • 29. Data: 2015-12-25 23:16:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Sebastian Biały wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=s1eNjUgaB-g

    Robi wrażenie, ale oscyloskop musi mieć dostępne wygaszanie plamki. 1054
    tego nie ma.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 30. Data: 2015-12-26 01:11:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-25 23:16, Piotr Wyderski wrote:
    > Robi wrażenie, ale oscyloskop musi mieć dostępne wygaszanie plamki. 1054
    > tego nie ma.

    Mój jest zbyt tandetny aby to zobaczyc, ale jak zerkniesz na niektore
    elementy tego dema to wygaszania nie ma, widać linie łączące. "Demo"
    rozprowadzane jest w formie stereo wav. Nie ma tam kodowanych
    dodatkowych wygaszeń. Po prostu poruszają wystarczająco dynamicznie
    plamką i nie widać przejść.

    Dave robił eksperymenty i widać że analogowe oscy są niezastąpione :D

    http://www.eevblog.com/2011/03/08/eevblog-153-yousco
    pe-demo-on-a-digital-scope/