  • Data: 2011-05-06 13:35:56
    Temat: Opteron vs Xeon - zgodność
    Od: "R." <z...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Pytanie będzie bardziej akademickie i nie chcę zaczynać flame o
    wyższości AMD/Intel.

    Fakt jest taki - mam kupić kilka serwerów pod webaplikacje napisane w
    javie. Załóżmy że będzie tam JBoss (jeśli kogoś to interesuje to będzie
    tam java 1.4.2 i tyle). Tej javy będę miał całą masę wątków, do tego
    cała masa httpd.

    Mogę iść w stronę serwerów z Xeonami, wówczas mam procki 4C/8...@...5GHz
    (E3-1280), albo w dwuprockowych maszynach X5690 (6C/12T @3.4GHz).

    Z drugiej strony jest cała masa opteronów 12C, cena podobna (modeli nie
    podaję, mniejsza o to).

    Czy mogę z powodzeniem założyć, że migrując na Opterona nie ryzykują, że
    będzie jakiś bug i java się będzie syfić albo inne cuda wyjdą? Tzn. czy
    na niskim poziomie mogę liczyć na zgodność tych dwóch architektur -
    poziom wyżej będzie Linux x86_64. Czy mogę założyć, że procki te są
    identyczne, a jedyne różnice będę widział w wydajności?