    From: Adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Opóźnione załączanie się karty graficznej
    Date: Wed, 7 Dec 2011 11:58:09 +0100

    Mam taki problem: Mam płytę główną ASUS CUSL-2 z procesorem P3 800 MHz,
    ze zintegrowaną kartą graficzną i złączem AGP. Niestety zintegrowana
    karta jest stanowczo za słaba, więc postanowiłem włożyć mocniejszą.
    Włożyłem Radeona 9000/64 MB. Problem polega na tym, że po włączeniu
    komputera obraz pokazuje się dopiero w trakcie uruchamiania systemu
    operacyjnego. Do tego czasu monitor jest w stanie "standby". Nie widać
    ani BIOS-u, ani listy wyboru systemów. Po uruchomieniu systemu karta
    działa w pełni poprawnie, z pełną wydajnością itp. Dodam, że nie ma
    znaczenia, czy podepnę monitor pod VGA czy pod DVI. A na dodatek jak
    ten Radeon jest zamontowany, to zintegrowana karta nie działa.
    Oczywiście próbowałem w BIOS-ie zmieniać ustawienia "Primary VGA BIOS"
    OnBoard/PCI/AGP, ale to zupełnie nic nie dało. Cały BIOS też resetowałem.
    Teraz założyłem Nvidię Rivę 32MB i wszystko jest OK, ale jednak wolałbym
    mocniejszą kartę ze złączem DVI. Czy ktoś ma pojęcie o co tutaj chodzi
    i jak to naprawić?