  • 1. Data: 2010-02-04 07:19:21
    Temat: Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE
    Od: "Marcin Nowak" <a...@g...pl>

    Witam.
    Rozglądam się za telefonem z Windows Mobile (może być PDA z funkcją GSM).
    Chiałbym by miał też GPS.
    Moją uwagę zwrócił Samsung B7300 OMNIE LITE.
    Mam kilka pytań:
    1. Czy "dziwna" nakładka na pulpicie telefonu to tylko kompozycja pulpitu z
    samsunga?
    2. Czy można ustawić tradycyjny wygląd Windows Mobile?
    3. Czy to prawda, że moduł GPS jest bardzo słaby (czytałem nawet, że nie
    potrafi zlokalizować satelit i ustawić prawidłowej pozycji)?
    4. Czy Samsung B7300 Omnia LITE to to samo co Samsung GT-B7300 OMNIA?
    5. A może wybrać coś innego np. HTC TyTN II lub HP 614c (kwota do 900 zł
    oczywiście z jakimś marginesem)?
    6. Czy działa na Samsungu B7300 AutoMapa?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2010-02-04 12:18:30
    Temat: Re: Opinie o Samsung B7300 OMNIe LITE
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Marcin Nowak" <a...@g...pl> Odpowiedz na

> [...]
    > Mam kilka pytań:
    > 1. Czy "dziwna" nakładka na pulpicie telefonu to tylko kompozycja pulpitu z

    Tak.

    > 2. Czy można ustawić tradycyjny wygląd Windows Mobile?

    Tak. A także jakąś dowolną nakładke na todaja.

    > 3. Czy to prawda, że moduł GPS jest bardzo słaby (czytałem nawet, że nie
    > potrafi zlokalizować satelit i ustawić prawidłowej pozycji)?

    Nie słyszałem o tym.

    > 4. Czy Samsung B7300 Omnia LITE to to samo co Samsung GT-B7300 OMNIA?

    Tak.

    > 5. A może wybrać coś innego np. HTC TyTN II lub HP 614c (kwota do 900 zł
    > oczywiście z jakimś marginesem)?

    Omnie pierwsza, czyli i900. IMO dużo bardziej udany i szybszy model niż
    b7300. Dodatkowo do i900 masz masz b.dopracowanych romów, a o co cieżko do
    niepopularnego modelu jakim jest Lite.

    > 6. Czy działa na Samsungu B7300 AutoMapa?

    Działa.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 3. Data: 2010-02-04 14:01:34
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowak" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiście z jakimś marginesem)?
    > 6. Czy działa na Samsungu B7300 AutoMapa?

    Odradzam ten model, nakładki samsunga zrobily z niego fon malo
    przypominajacy normalne WM, nie ma dojścia do wszystkich ustawień, działa to
    ślamazarnie, szczytem są sms-y, do których trzeba mieć anielską cierpliwość.
    Ale GPS chodzi ok.

    JA

  • 4. Data: 2010-02-04 14:05:58
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Tak.

    Nie koniecznie, nakładka jest mocno 'wgryziona' w system, nie masz dojścia
    do wszystkich opcji jakie sa na 'czytstym' WM' anwet jak ją wyłączysz -
    wszystkie ustawienia i tak obsługuja kreatory Samsunga.

    > Tak. A także jakąś dowolną nakładke na todaja.

    Wyglada tak, ale co z tego - klikasz np. nowa wiadomosci a otwiera Ci sie
    Samsugowy modul obsługi ss-ow/poczty.

    > Nie słyszałem o tym.

    chodzi ok (Google maps, Sygic)

    > Omnie pierwsza, czyli i900. IMO dużo bardziej udany i szybszy model niż
    > b7300. Dodatkowo do i900 masz masz b.dopracowanych romów, a o co cieżko do
    > niepopularnego modelu jakim jest Lite.

    Są trzy, 'edukacyjne', ale malo co polepszaja...

  • 5. Data: 2010-02-04 14:27:57
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Jeremiasz" <a...@w...pl> Odpowiedz na

    > Nie koniecznie, nakładka jest mocno 'wgryziona' w system, nie masz
    > dojścia do wszystkich opcji jakie sa na 'czytstym' WM' anwet jak ją
    > wyłączysz - wszystkie ustawienia i tak obsługuja kreatory Samsunga.

    W i8000 wystarczy jeden wpisa w rejestrze by pojawiały się dodatkowo
    windowsowe ustawienia, wiec pewnie w Lite jest tak samo.

    > Wyglada tak, ale co z tego - klikasz np. nowa wiadomosci a otwiera Ci
    > sie Samsugowy modul obsługi ss-ow/poczty.

    IMO samsungowa skrzynka jest fajna, lepsza od windowsowej.
    Też można ją wyłaczyc, razem z samsungowym dialerem.

    > chodzi ok (Google maps, Sygic)

    > Są trzy, 'edukacyjne', ale malo co polepszaja...

    Gdyby to ja wybierał miedzy b7300 a i900 bez wahania brałbym i900.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 6. Data: 2010-02-04 19:19:13
    Od: "zho" <b...@p...com>

    Uzywam, mialem wygodniejsze telefony nie wywalilem jej jeszcze bo ma
    przyzwoitego GPS-a i dziala na niej automapa :)
    A ladowanie akumulatora co 2 dni.

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 7. Data: 2010-02-05 12:19:03
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > W i8000 wystarczy jeden wpisa w rejestrze by pojawiały się dodatkowo
    > windowsowe ustawienia, wiec pewnie w Lite jest tak samo.

    Niestety nie. Na Lite w ogóle nie działa większość hint-ów z rejestrem,
    które na każdym normalnym fonie z WM działają (jak choćby ten wyłączający
    'chat sms mode', czy ładowanie w trakcie podłączenia usb...)

    > IMO samsungowa skrzynka jest fajna, lepsza od windowsowej.
    > Też można ją wyłaczyc, razem z samsungowym dialerem.

    Wylaczyc sie nie da. Nie wiem co w niej fajniejszego? Na oryginalnym ROMie
    jaki daje PLUS, przy okolo 150 sms-ach wejscie w jeden z nich potrafi trwac
    20 sekund. Rozpoczecie nowego - 7 sekund. Rece opadaja. Wgralem najnowszy
    nieoficjalny ROM i jest troche lepiej odnosnie szybkowsci, ale reszta dalej
    dno. T9 dziala jak by tam byl procesor 20 Hz, telefon za 100zł działa 5 razy
    szybciej, w zasadzie nie ma obslugi polskich znaków w T9. Masakra.

    > Gdyby to ja wybierał miedzy b7300 a i900 bez wahania brałbym i900.

    Ja bym juz nigdy nie wybrał telefonu z WM który pochgodzi od Samsunga. Tylko
    HTC.

    JA

  • 8. Data: 2010-02-05 20:29:22
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    > Niestety nie. Na Lite w ogóle nie działa większość hint-ów z rejestrem,
    > które na każdym normalnym fonie z WM działają (jak choćby ten
    > wyłączający 'chat sms mode', czy ładowanie w trakcie podłączenia usb...)

    A to nie wiedziałem... b7300 bawiłem sie troche, ale faktycznie nie grzebałem
    w rejestrze.

    > Ja bym juz nigdy nie wybrał telefonu z WM który pochgodzi od Samsunga.
    > Tylko HTC.

    I np zamiast i900 wziałbyś Diamonda, a zmiast i8000 THD?
    ;)))

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski