  • 11. Data: 2016-02-22 18:41:16
    Temat: Re: Oniwo Peltiera
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.02.2016 um 18:30 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    > Ale roznica jest. Ty masz 36 stopni, powietrze powiedzmy 20 stopni, to
    > moze sobie latarka dzialac dlugo.
    > Oczywiscie wymaga stosownego radiatora.
    >
    > Musze to sobie kiedys zrobic, bo prawde mowiac tez nie bardzo dowierzam.
    >
    > Ale ... ogniwo (a raczej bateria) podgrzewane swieczka i zasilajace
    > LED, swieci mocniej niz ta swieczka :-)

    Potrzebujesz nie tylko radiatora, ale też wentylatorka. Bo ciepło będzie
    się zbierać w środku. Chyba, że latarka będzie długa.

    Waldek

  • 12. Data: 2016-02-22 19:20:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 18:15:38 +0100, Waldemar
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > Ale tam MUSI być różnica temperatur. Zgodzę się, wsadzisz latarkę
    do
    > lodówki na trochę, i wtedy świeci ona przez pewien czas (zależy od
    > pojemności cieplnej latarki), jak ją weźmiesz do ręki. Dopóki
    gradient
    > temperatury będzie wystarczający. By był przepływ energii
    elektrycznej
    > potrzebujesz przepływu innej energii (tu cieplnej) w drugą stronę.
    > Inaczej budujesz perpetuum mobile.

    Ale jej latarka działa bez lodówki, takie było założenie, że jedynym
    źródłem energi ma być człowiek. To jest rozwiązanie dla obszarów
    gdzie infrastruktura nie jest dostępna.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-02-22 19:23:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 18:41:16 +0100, Waldemar
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:
    > Potrzebujesz nie tylko radiatora, ale też wentylatorka. Bo ciepło
    będzie
    > się zbierać w środku. Chyba, że latarka będzie długa.

    Tak kontrolnie zapytam, interesowałeś się latarką Makosonski (żeby
    było wiadomo o czym mówimy), czy jedynie profilaktycznie
    teoretyzujesz? :)

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-02-22 20:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    >Potrzebujesz nie tylko radiatora, ale też wentylatorka. Bo ciepło
    >będzie się zbierać w środku. Chyba, że latarka będzie długa.

    Latarka jest wydrazona w srodku i powietrze tam hula.
    Co prawda kiepsko, bo dziure widze tylko z jednej strony.

    Ale skoro diody swieca, to wiatraczek moglaby napedzic.

    Co prawda w sprzedazy jeszcze takich nie ma, wiec widac cos
    przeszkadza w praktyce :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-02-22 20:59:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 20:10:14 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Co prawda w sprzedazy jeszcze takich nie ma, wiec widac cos
    > przeszkadza w praktyce :-)

    No ale na jakimś filmie wspomniała, że firmy chętne.do predukcji
    pchają się drzwiami i oknami.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2016-02-22 21:16:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 22 Feb 2016 20:10:14 +0100, "J.F."

    >No ale na jakimś filmie wspomniała, że firmy chętne.do predukcji
    >pchają się drzwiami i oknami.

    No ba - dziwisz sie ? Sam bym kupil.

    Ale co - tak sie pchaja i sie nie dopchaly ?

    Latarka kiepsko dzialac czy Ann za duzo chce ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-02-22 21:42:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Latarka jest wydrazona w srodku i powietrze tam hula.
    > Co prawda kiepsko, bo dziure widze tylko z jednej strony.
    >
    > Ale skoro diody swieca, to wiatraczek moglaby napedzic.

    Z rzeczy zabawnych, to mi się przypomniało teraz, że widziłem kiedyś
    kapelusz z wiatraczkiem pędzonym z ogniwa słonecznego. Kapelusz był
    angielski, korkowy, do noszenia w tropikach. I to wcale nie taki zły
    pomysł, ten wiatraczek.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2016-02-22 21:53:14
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > kapelusz z wiatraczkiem pędzonym z ogniwa słonecznego. Kapelusz był
    > angielski, korkowy, do noszenia w tropikach. I to wcale nie taki zły

    Ja nawet miałem to w rękach, zbudowane to jest tak, że przełączane jest
    zasilanie albo z fotoogniwa, albo z baterii, dwa paluszki.
    Efektywność tego na dobrym słońcu jest całkiem niezła. Mój egzemplarz był w
    formie lekkiej płóciennej czapki z daszkiem.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 19. Data: 2016-02-22 22:20:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > Efektywność tego na dobrym słońcu jest całkiem niezła. Mój egzemplarz
    > był w formie lekkiej płóciennej czapki z daszkiem.

    No to ja nie wiem jak to mogło działać. W wersji unpluged brytyjskiego
    kapelusza korkowego jest spory prześwit między powłoką a głową. Pod
    guziczkiem na szczycie są otworki, przez które uchodzi gorące powietrze
    i para wodna, ale deszcz się nie leje do środka. Niewielkie śmiegiełko
    zdecydowanie poprawia cyrkulację. Do lekkiej płóciennej czapki słabo mi
    to rozwiązanie pasuje.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2016-02-22 22:33:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 21:16:06 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Latarka kiepsko dzialac czy Ann za duzo chce ? :-)

    Z mojego doświadczenia w pl zawsze jest to drugie. A później jest za
    późno i inwestor nie jest już zainteresowany nawet za połowę
    pierwotnej propozycji.

    --
    Marek