-
1. Data: 2015-04-03 10:40:41
Temat: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu, czy do tych "markowych" olejów
dodawane są jakieś ekstra drogie komponenty, czy to tylko za logo firmy
trzeba płacić?
. Pytanie także o świace żarowe do diesla, - pomijając już tu zamienniki
- dlaczego nie Iskra za 40zł a Bosch czy NGK za odpowiednio 100 i 120zł?
-
2. Data: 2015-04-03 18:42:29
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-04-03 o 10:40, Trybun pisze:
> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
> znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
> tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu
Lej polskie. Nie ma różnicy. Nie jeździsz przecież w F1, żeby mieć
wszystko, co najlepsze. Przy typowej jeździe każdy olej będzie dobry.
--
MN
-
3. Data: 2015-04-03 19:12:57
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
news:551e5205$0$15658$65785112@news.neostrada.pl...
> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm
> od tych mniej znanych.
Myślę że mniej więcej tym samym czym różnią się
auta toyoty od auta hyundaia albo telewizor sony
czy samsunga od telewizora unimora czy rubina...
-
4. Data: 2015-04-03 19:13:21
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
news:551ec2f4$0$15676$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2015-04-03 o 10:40, Trybun pisze:
>> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
>> znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
>> tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu
>
> Lej polskie. Nie ma różnicy. Nie jeździsz przecież w F1, żeby mieć
> wszystko, co najlepsze. Przy typowej jeździe każdy olej będzie dobry.
I to samo o świecach.
-
5. Data: 2015-04-03 22:40:04
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 03 Apr 2015 10:40:41 +0200, Trybun napisał(a):
> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
> znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
> tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu, czy do tych "markowych" olejów
> dodawane są jakieś ekstra drogie komponenty, czy to tylko za logo firmy
> trzeba płacić?
Trudno powiedzieć czym tak naprawdę się różnią, ale w normalnej
eksploatacji prawdopodobnie nic to nie da Twojemu silnikowi.
Tu jeszcze taka sprawa że Lotos i Orlen to są już markowe (i wcale nie
tanie) oleje, myślę że nic nie ustępujące zagranicznym.
> . Pytanie także o świace żarowe do diesla, - pomijając już tu zamienniki
> - dlaczego nie Iskra za 40zł a Bosch czy NGK za odpowiednio 100 i 120zł?
Tu podobnie jak z olejem.
Jeśli wymieniasz co określony w serwisówce przebieg, to pewnie niczym nie
będą się różnić.
Natomiast jak planujesz np. wydłużone przebiegi czy coś, to masz szansę że
taka lepszej marki, czy wykonana w lepszej technologii będzie np. trwalsza.
-
6. Data: 2015-04-04 10:07:43
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-03 o 18:42, Marcin N pisze:
> W dniu 2015-04-03 o 10:40, Trybun pisze:
>> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
>> znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
>> tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu
>
> Lej polskie. Nie ma różnicy. Nie jeździsz przecież w F1, żeby mieć
> wszystko, co najlepsze. Przy typowej jeździe każdy olej będzie dobry.
>
>
No właśnie nie wiem, mógłbyś sprecyzować co to znaczy "najlepsze", czy
to znaczy tylko droższe w zakupie przez klienta czy może coś więcej?
-
7. Data: 2015-04-04 10:08:23
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-03 o 19:12, Pszemol pisze:
> "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message
> news:551e5205$0$15658$65785112@news.neostrada.pl...
>> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm
>> od tych mniej znanych.
>
> Myślę że mniej więcej tym samym czym różnią się
> auta toyoty od auta hyundaia albo telewizor sony
> czy samsunga od telewizora unimora czy rubina...
>
>
Myślisz czy wiesz? I tak nawiasem - Rubin i inne tańsze tv w odróżnieniu
od Sony nie zostawiały śladu przebicia z wejścia/wyjścia złącza euro na
ekranie.
-
8. Data: 2015-04-04 10:10:23
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-03 o 22:40, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 03 Apr 2015 10:40:41 +0200, Trybun napisał(a):
>
>> Czy ktoś wie w czym lepsze są oleje silnikowe znanych firm od tych mniej
>> znanych. Tak że np. dlaczego mam lać olej Shella czy Castrola zamiast
>> tańszych o 1/3 Lotosa czy Orlenu, czy do tych "markowych" olejów
>> dodawane są jakieś ekstra drogie komponenty, czy to tylko za logo firmy
>> trzeba płacić?
> Trudno powiedzieć czym tak naprawdę się różnią, ale w normalnej
> eksploatacji prawdopodobnie nic to nie da Twojemu silnikowi.
>
> Tu jeszcze taka sprawa że Lotos i Orlen to są już markowe (i wcale nie
> tanie) oleje, myślę że nic nie ustępujące zagranicznym.
No niby nie są tanie, ale np 4litry takiego Castrola kosztuje 150zł, a
odpowiednik marki Lotos tylko 98zł.
I gdybym wymieniał co rok olej to nawet bym nie pytał, ale mój roczny
przebieg tym dieslem to co w najlepszym wypadku 10 000 km. A tak realnie
to 5-6tys. A więc nie ma sensu wymieniać oleju co rok. Czy tu, przy
takim użytkowaniu (czyli wymiana co 2-3lata) te zachodnie, droższe
byłyby bardziej wskazane?
>
>> . Pytanie także o świace żarowe do diesla, - pomijając już tu zamienniki
>> - dlaczego nie Iskra za 40zł a Bosch czy NGK za odpowiednio 100 i 120zł?
> Tu podobnie jak z olejem.
> Jeśli wymieniasz co określony w serwisówce przebieg, to pewnie niczym nie
> będą się różnić.
> Natomiast jak planujesz np. wydłużone przebiegi czy coś, to masz szansę że
> taka lepszej marki, czy wykonana w lepszej technologii będzie np. trwalsza.
I tu takie "dmuchanie na zimne" wydaje się być bardziej uzasadnione niż
w wypadku olejów, Bosch czy NGK jedno że mogą te świece robić trwalsze,
to jeszcze mniej podatne na zapiekanie.
A tak swoją drogą - serwisówka nie przewiduje jakichś planowanych wymian
świec żarowych w moim aucie.
-
9. Data: 2015-04-04 12:03:56
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2015-04-04 o 10:10, Trybun pisze:
>> Natomiast jak planujesz np. wydłużone przebiegi czy coś, to masz
>> szansę że
>> taka lepszej marki, czy wykonana w lepszej technologii będzie np.
>> trwalsza.
>
> I tu takie "dmuchanie na zimne" wydaje się być bardziej uzasadnione niż
> w wypadku olejów, Bosch czy NGK jedno że mogą te świece robić trwalsze,
> to jeszcze mniej podatne na zapiekanie.
> A tak swoją drogą - serwisówka nie przewiduje jakichś planowanych wymian
> świec żarowych w moim aucie.
A mógłbyś jakoś uzasadnić, że dla jednych produktów
"dmuchasz na zimne" a dla innych nie?
Jakieś podświadome klasyfikowanie, że opony lepsze czy płyn hamulcowy,
to może bezpieczniej a już lakier czy olej czy coś innego, to może
być bez patrzenia czy lepsze czy gorsze czy droższe czy tańsze.
Nie żebym wybierał jakąś opcję, tylko chciałbym wiedzieć.
Na co jeszcze "dmuchasz na zimne"?
-
10. Data: 2015-04-04 13:00:33
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik cef c...@i...pl ...
> A mógłbyś jakoś uzasadnić, że dla jednych produktów
> "dmuchasz na zimne" a dla innych nie?
> Jakieś podświadome klasyfikowanie, że opony lepsze czy płyn hamulcowy,
> to może bezpieczniej a już lakier czy olej czy coś innego, to może
> być bez patrzenia czy lepsze czy gorsze czy droższe czy tańsze.
> Nie żebym wybierał jakąś opcję, tylko chciałbym wiedzieć.
> Na co jeszcze "dmuchasz na zimne"?
Ale to chyba oczywiste ze opona czy hamulce są wazniejsza czescia samochodu
niż lakier czy powiedzmy klimatyzacja...