-
21. Data: 2016-06-17 13:08:40
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem.
> Okazało się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym
> biegu niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu
> silnika do 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste
> spaliny Takie zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt,
> że silnik był raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po
> wcześniejszym przejechaniu kilku km.
nie wazne czy cieply czy zimny - bedzie dymic. a czy zapach spalin nie
rozni sie od innych samochodow? palacy sie olej ma specyficzny latwy do
odroznienia zapach
>
> Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko
> suche. Oglądałem tydzień temu w warsztacie i przedwczoraj na przeglądzie
> technicznym.
napisalem wczesniej ze masz olej w gniazdach swiec.
> Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej?
>
> Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory
> wydechowe i wydech, a ponieważ nie spala się w komorze spalania, nie
> widać dymu
zakladajac ze nie masz Warszawy (ona chyba miala silnik dolnozaworowy)
to nie bardzo sobie wyobrazam jak mialoby to wylatywac ze spalinami -
chyba ze w postaci odparowanej ale nawet wtedy nie byłyby to takie ilosci.
-
22. Data: 2016-06-17 13:13:43
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>
W dniu piątek, 17 czerwca 2016 11:45:19 UTC+2 użytkownik Vlad The Ripper napisał:
>
> Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem. Okazało
> się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym biegu
> niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu silnika do
> 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste spaliny [...]
>
Wczesniej pisałeś ze znika ci 1l na 3000km. IMHO to nie jest ilość
którą można zaobserwować w spalinach, a przynajmniej nie "na oko".
> Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko suche.
> Oglądałem tydzień temu w warsztacie i przedwczoraj na przeglądzie
> technicznym.
>
> Zatem pozostaje zagadka, którędy ucieka olej?
>
U mnie silnik bierze do 0,2l na 1000km. Od nowości, regularnie
już 9 rok. U innych użytkowników GP podobnie. Nikt nie wskazał
jednoznacznie, którędy one biorą ten olej, ale wszystkie tropy
wskazują na odmę. TTTM. Spaliny są "czyste".
Pozdrawiam
MK
-
23. Data: 2016-06-17 14:20:20
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:nk0lno$hre$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem.
>> Okazało się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym
>> biegu niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu
>> silnika do 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste
>> spaliny Takie zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt,
>> że silnik był raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po
>> wcześniejszym przejechaniu kilku km.
> nie wazne czy cieply czy zimny - bedzie dymic. a czy zapach spalin nie
> rozni sie od innych samochodow? palacy sie olej ma specyficzny latwy do
> odroznienia zapach
Właśnie tu może być trop, czasem czuć tego typu zapach, ale kojarzyłem to z
faktem, że wylało się trochę oleju na elementy wydechu przy wymianie oleju w
skrzyni, a wcześniej zapach ten się się nie pojawiał. Może przypadkowa
korelacja, a może wcześniej nie był wyczuwalny.
>> Olej nie cieknie z silnika ani z żadnego innego elementu, wszystko
>> suche. Oglądałem tydzień temu w warsztacie i przedwczoraj na przeglądzie
>> technicznym.
> napisalem wczesniej ze masz olej w gniazdach swiec.
Wiem, to samo widziałem jak byłem w warsztacie, sam o tym napisałem.
-
24. Data: 2016-06-18 01:00:07
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 17 Jun 2016 11:44:49 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
> Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:njr476$c6h$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>>> Samochód ma już ponad 10 lat i jest zamortyzowany. Przebieg także
>>> słuszny. Generalnie planuję jeździć ile się da - tzw polski long-life
>>> :), bo pogodziłem się już z myślą, że w żaden uczciwy sposób auta nie
>> to zacznijmy od początku. jakie auto i jaki silnik? po 10 latach może brać
>> olej ale bez przesady. Ile musisz dolewac?
>> bierz zwykły półsyntetyk lotosa za 50pln i czesc zaoszczędzone pieniadze
>> wydaj na hamulce:)
>>> sprzedam. Pozostaje mi rozbiórka na częsci i złomowanie resztek lub skup
>> a co, zgnity jest?
>>> aut i śmieszna cena. Chodzi mi tylko o to by auto nie umarło zbyt szybko
>>> na skutek zatarcia silnika stąd poszukiwania oleju, którego będzie jak
>>> najmniej ubywać.
>> silnk sie nie zatrze dopoki bedzie cisnienie oleju - masz kontrolkę na
>> desce od tego.
>>> Moim zdaniem olej ucieka pierścieniami tłokowymi. Mój mechanik
>>> potwierdza tą koncepcję. Choć może i Twoja koncepcja z uszczelniaczami
>>> zaworowymi nie jest błędna, bo widać olej w gniazdach świec.
>> uszczelniacze zaworowe są w środku pod pokrywą zaworów. jak masz olej w
>> gniazdach świec to ucieka ci spod uszczelki od tej pokrywy.
>> zostawiasz dym niebieski za sobą? jak przegazujesz to jest chmura dymu za
>> tobą widoczna? na jałowym dymi na niebiesko?
>
> Wczoraj sprawdzałem z pomocą innej osoby jak to jest z tym dymem. Okazało
> się, że przynajmniej na moment sprawdzenia nie ma na jałowym biegu
> niebieskiego dymu i nie pojawia się taki także przy gazowaniu silnika do
> 6000rpm. W zasadzie to są jedynie prawie przezroczyste spaliny Takie
> zachowanie jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Fakt, że silnik był
> raczej ciepły. Odpaliłem do testu jakieś pół godziny po wcześniejszym
> przejechaniu kilku km.
Jeśli masz katalizator w wydechu, to żeby widzieć biały dym to tego oleju
musi być naprawdę dużo.
> Podsunę pewien pomysł, choć nie wiem czy ma on sens. Ucieka przez zawory
> wydechowe i wydech, a ponieważ nie spala się w komorze spalania, nie widać
> dymu
Spaliłby się w wydechu lub na katalizatorze.
Pewnie nawet produkując więcej dymu niż w komorze spalania.
-
25. Data: 2016-06-20 21:21:59
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2016-06-14 o 12:34, Vlad The Ripper pisze:
> Witam
>
> Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w
> pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą
> szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny?
Ja miałem podobnie z Matizem, do 140tys było ok potem zaczął trochę brać
olej, zmieniłem z syntetyka na półsyntetyk i się uspokoiło, czasami raz
na dwa trzy mies doleję 100ml, a robię codziennie około 30km więc auto
cały czas jezdzi.
Tobie proponuję podobnie, starem silnikowi to już nie zaszkodzi,
wymieniasz olej i przy okazji zmieniasz z sytetetyka na półsyntetyk.
--
Pozdr
Janusz_K
-
26. Data: 2016-07-04 09:27:55
Temat: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:alf4r425afkh.1d73qadszgj4r.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 14 Jun 2016 12:34:56 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
>> Witam
>> Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w
>> pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą
>> szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny?
>> Na internetach niby coś się znajduje, ale jak poszedłem do 2 różnych
>> sklepów to wpierają mi, że 10W40 to półsyntetyk i tyle.
>> Mechanik poradził mi przejść na olej 10W40 z zastrzeżeniem, że musi być
>> syntetyk. Ma to w założeniu zmniejszyć branie oleju. Stosowany był dotąd
>> 5W30 syntetyk - na oko rzadkie siuśki, wolałbym coś gęstszego.
>> Według instrukcji do auta mozna stosować 0W30 5W30, 0W40 5W40 i 10W40
>> z tym, ze te 2 pierwsze zalecane są na kraje o zimnym klimacie.
> Mechanik to chyba znachor jakiś.
> Jak silnik bierze olej to należy go naprawić... Bo idąc tym tokiem
> myślenia to można go motodoktorem leczyć.
> Najczęściej problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych - taniej i prostej
> naprawy (ale raczej poszukałbym do tego jakiegoś innego mechanika).
> Oleje syntetyczne 10W40 jak najbardziej są, ale taki olej podczas pracy
> generalnie nie będzie gęstszy niż 5W40 czy 0W40.
> Bo ta pierwsza liczba to klasa zimowa, czyli w pewnym uproszczeniu
> charakteryzująca olej na zimno.
> To ta druga liczba charakteryzuje olej na gorąco i jakoś tam może wpływać
> na zużycie tego oleju.
> Czyli to czego szukasz to może 5W50 czy 10W60.
> Ale jak Twój silnik zachowa się na takim oleju to już nikt nie wie. Pewnie
> nic się nie stanie, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije ;)
> Natomiast tak naprawdę powinieneś po prostu naprawić silnik, a jak zużywa
> olej to zużywa - lej taki jak masz lać, a nie jakieś wynalazki które
> raczej nigdzie Cię nie zaprowadzą.
Wrócę do tematu
Chyba jednak mój mechanik miał rację. Jako, że 10W40 syntetyk był
niedostępny przy wymianie zalali mi valvoline 5W40 syntetyka do benzyn i po
przejechaniu prawie 2kkm nie widać ubytku na bagnecie. Dotąd używałem
hydrokrakowanego (tak to się chyba po polsku pisze:) 5W30 - chyba jednak
mają trochę racji z tym polecaniem syntetyków. Olej droższy ale brak
konieczności dolewek pewnie zrekompensuje różnicę w cenie.