  • 1. Data: 2011-01-21 14:29:34
    Temat: Odtwarzanie filmów na TV
    Od: olo <o...@n...com>

    Witam

    Zakupiłem niedawno TV 47''. Póki co puszczam sobie na nim filmy z
    laptopa po kablu DVI/HDMI. Zauważyłem dziwną rzecz: przy poruszających
    się względem siebie dwóch kontrastowych obiektach występuje denerwujący
    efekt nie wiem jak to nazwać... załamania elementu. Spotkałem się już
    kiedyś z czymś takim pracując we flashu. Przesuwanie czarnego elementu
    po białym tle w animacji powodowało, że czarny element "łamał się" - i
    jego górna/dolna część przesuwała się szybciej niż ta druga. Dokładnie o
    takim efekcie mówię podczas oglądania filmów.

    Czy mówimy tutaj o niedoskonałości karty graficznej? (GeForce 8600M).
    Ten sam problem występuje na laptopie żony z kartą serii GeForce 9xxx
    (nie pamiętam dokładnie co tam jest). Oba lapki działają na Ubuntu 10.10

    Jeśli jest to kwestia karty graf. to jaka karta graficzna już nie ma
    takiego problemu? W razie czego złożę jakimś tanim kosztem kompa do
    oglądania filmów

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 2. Data: 2011-01-21 14:37:50
    Temat: Re: Odtwarzanie filmów na TV
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "olo" napisał w wiadomości grup
    > Jeśli jest to kwestia karty graf. to jaka karta graficzna już nie ma takiego
    > problemu? W razie czego złożę jakimś tanim kosztem kompa do oglądania filmów

    Przeczytać instrukcję obsługi tv.

  • 3. Data: 2011-01-21 16:03:39
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-21 15:29, olo pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli jest to kwestia karty graf. to jaka karta graficzna już nie ma
    > takiego problemu? W razie czego złożę jakimś tanim kosztem kompa do

    A doszedłeś już do ustawień telewizora i zauważyłeś jak zbawienny wpływ
    na jego działanie ma wyłączenie wielu rewelacyjnych rozwiązań
    polepszających jakość obrazu ?

  • 4. Data: 2011-01-21 18:49:14
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > Ten sam problem występuje na laptopie żony z kartą serii GeForce 9xxx
    > (nie pamiętam dokładnie co tam jest). Oba lapki działają na Ubuntu 10.10

    Efekt jaki opisujesz wynika z zasady wyświetlania obrazu przez komputer.
    Nie można go całkowicie uniknąć.

    Upraszczając nieco zagadnienie ...
    Film to 25 klatek na sekundę. Czyli są to zdjęcia tego co działo się
    przed obiektywem kamery co 40mS. Karta graficzna generuje obraz z
    częstotliwością np. 70Hz. Tak więc aby prawidłowo wyświetlić film
    powinna dysponować zdjęciami wykonywanymi co 14.2mS. Można te pośrednie
    klatki wytworzyć na podstawie sąsiednich. Jednak nie istnieje idealna
    metoda. Na skomplikowane obliczenia w trybie on-line brakuje czasu.
    Stosuje się więc najbardziej prymitywne algorytmy. W przypadku
    dynamicznych scen pojawiają się opisane efekty.

    Paweł

  • 5. Data: 2011-01-21 19:08:47
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-01-21 19:49, Paweł pisze:

> [...]
    > Stosuje się więc najbardziej prymitywne algorytmy. W przypadku
    > dynamicznych scen pojawiają się opisane efekty.

    Byles kiedys w kinie ? Tam obraz ma 24 klatki . Miga, widac artefakty
    super kompresji MPEG ???

  • 6. Data: 2011-01-21 19:57:08
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli jest to kwestia karty graf. to jaka karta graficzna już nie ma
    > takiego problemu? W razie czego złożę jakimś tanim kosztem kompa do

    obraz interpolowany czy w natywnej rozdzielczosci matrycy TV?
    Takie zalamania czesto wystepuja kiedy odbiornik musi przeskalowac
    ekran. Lepiej przeskalowywac to na komputerze tak by TV dostawalo
    natywna rozdzielczosc.

    --
    the_foe

  • 7. Data: 2011-01-21 20:01:35
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 21.01.2011 17:03, boxfish pisze:
    > A doszedłeś już do ustawień telewizora i zauważyłeś jak zbawienny wpływ
    > na jego działanie ma wyłączenie wielu rewelacyjnych rozwiązań
    > polepszających jakość obrazu ?

    ustawiałem już przeróżne opcje. Efekt wszędzie jest taki sam

  • 8. Data: 2011-01-21 20:02:30
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 21.01.2011 15:37, qwerty pisze:
    > Użytkownik "olo" napisał w wiadomości grup
    >
    > Przeczytać instrukcję obsługi tv.

    to samo dzieje mi się na ekranie laptopa podczas przesuwania
    kontrastowych obiektów względem siebie. To nie jest kwestia TV, niemniej
    dopiero na dużym ekranie problem daje się we znaki w filmach.

  • 9. Data: 2011-01-21 20:05:32
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 21.01.2011 19:49, Paweł pisze:
> [...]
    > Stosuje się więc najbardziej prymitywne algorytmy. W przypadku
    > dynamicznych scen pojawiają się opisane efekty.

    problem nie występuje tylko przy filmach. W ubuntu jest coś takiego jak
    kostka pulpitu. Jak zacznę nią obracać to mając na jednej ścianie coś
    jasnego + ciemne tło, to widać jak załamują się krawędzie kostki
    (zarówno na ekranie laptopa jak i na TV). Klatek jest wtedy na pewno
    więcej niż 25

    Co ciekawe. Uruchomiłem starą grę Unreal Tournament, ustawiłem
    rozdzielczość 1920x1080 i trochę pochodziłem. Obraz jest całkowicie
    płynny, bez efektu o którym mówiłem. Świadczyło by to o tym, że karta
    łamie obrazy tylko wtedy gdy pracuje w trybie 2D, zaś w trybie 3D chodzi
    bez najmniejszych problemów

  • 10. Data: 2011-01-21 20:07:13
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 21.01.2011 20:57, the_foe pisze:
> [...]
    > Takie zalamania czesto wystepuja kiedy odbiornik musi przeskalowac
    > ekran. Lepiej przeskalowywac to na komputerze tak by TV dostawalo

    rozdzielczość ustawiona na 1920x1080 (natywna TV). Player na pełnym
    ekranie nie przestawia rozdzielczości tylko w razie czego skaluje. Efekt
    występuje zarówno na filmach 1080p jak i 720p, jak i na filmach
    standardowej rozdzielczości (480p i mniej)