    From: "f" <f...@c...gh>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odp: wejście z podciągnięciem do VCC - co to jest?
    Date: Sun, 9 Jan 2011 22:54:47 +0100

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:igdaji$9c2$1@inews.gazeta.pl...
    > Z tego co mi wiadomo, to jak nozka jest ustawiona jako wejscie, to
    > "nasluchuje" co tam dostaje od jakis zewnetrznych urzadzen i wtedy mozna
    > cos zrobic z ta informacja, ale nie mam zielonego pojecia, co ma do tego
    > zasilanie.

    http://www.google.pl/search?q=wej%C5%9Bcie+mikrokont
    rolera+podciagniete+do+zasilania&rls=com.microsoft:p
    l&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=0

    http://forum.mikrokontrolery.net/viewtopic.php?t=724

    "Pin portu skonfigurowany jako wejście jest "w stanie wysokiej impedancji".
    Dla uproszczenia można przyjąć, że jest on w stanie izolacji galwanicznej
    względem reszty układu. W takim przypadku nie możemy określić jakie napięcie
    na nim panuje (względem masy układu) czyli nie możemy stwierdzić, czy jego
    stan to zero logiczne, czy jedynka logiczna. Podsumowując - mikrokontroler
    będzie z takiego wejścia odczytywał przypadkowy stan logiczny w zależności
    od tego, z której strony wiatr zawieje ;-)
    Podciągnięcie wejścia to połączenie pinu z plusem zasilania układu przez
    rezystor o wartości kilku - kilkudziesięciu kiloomów. W ten sposób wymuszamy
    na wejściu stan jedynki logicznej i możemy bezbłędnie wykryć podane na
    wejście zero logiczne (w takim przypadku całe napięcie zasilania odłoży się
    na rezystorze podciągającym a jego dolny zacisk będzie na potencjale bliskim
    zeru) albo jedynkę logiczną (przez rezystor podciągający nie popłynie żaden
    prąd a jego dolny koniec - połączony z pinem mikrokontrolera - będzie miał
    potencjał bliski napięciu zasilania Vcc).
    Rezystor podciągający jest niezbędny, gdy układ zewnętrzny (z którego
    odczytujemy stan) ma wyjście typu otwarty kolektor lub otwarty dren, co
    działa jak styk przekaźnika, który potrafi "zawisnąć w powietrzu" lub
    zewrzeć się do masy. "

    itd.