  • Data: 2011-01-09 22:50:59
    Temat: Re: wejście z podciągnięciem do VCC - co to jest?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.01.2011 23:41, Pawel pisze:
    > Nie wiem, czy dobrze rozumie, ale jaki jest sens, zeby na wejsciu zawsze
    > bylo 1(jaki sens ma czytanie z takiej z nozki)?
    > Z tego co rozumie, to na wejsciu jest 1, gdy:
    > a) jest podciagniecie do VCC
    > b) gdy jest podlaczone jakies urzadzenie i to urzadzenie ustawi 1
    > Czy dobrze rozumie?
    Tak.

    > Z tego co rozumie, to to podciaganie ma cos wspolnego z zakloceniami,
    > gdy do danej nozki nie jest nic podlaczone. Jesli tak, to czy to
    > zaklocenie ma wplyw na caly mikrokontroler
    Najprostszy przykład - przyciski - typowy przycisk pracuje w dwóch
    stanach - przewodzi/nie przewodzi.
    Jeżeli podepniesz taki przycisk do nóżki w wysokiej impedancji to po
    wciśnięciu przycisku stan się zmieni,ale po puszczeniu zostanie taki
    sam, bo ładunek nie ma jak przepłynąć.

    Jeżeli ustawisz pin z podciągnięciem do VCC i połączysz przyciskiem do
    masy to gdy przycisk przewodzi to jest stabilne '0', a gdy nie przewodzi
    stabilne '1'.

    (Nie ma to nic wspólnego z eliminowaniem "drgania styków",)

    > Czy to podciagniecie ustawia sie tak?
    > DDRB = 0b11111110
    > PORTB= 0b00000001 ustawienie ostatniej nozki na wejscie z podciagnieciem
    > do zasilania
    Nie, nie tak. Tak ustawiasz jednocześnie pozostałe nóżki jako wyjścia w
    silnym 0.
    //_BV(x) (1<<(x)) - jest na gcc

    DDRB &= ~_BV(0);
    DDRB |= _BV(0);