  • 21. Data: 2012-11-23 14:33:36
    Temat: Odp: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ostatnio walczę trochę z 1-wire i tak z czystej ciekawości chciałbym
    > wiedzieć czy któryś z producentów był na tyle szalony żeby wstawić w swym
    > produkcie sprzętowy moduł 1-wire (jak sprzętowy UART, SPI, I2C)?

    > Pozdrawiam
    > Jakub Rakus
    > s...@o...pl
    TAK.
    DS80C400.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 22. Data: 2012-11-23 14:34:54
    Temat: Re: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Wady:
    > - estetyka nieakceptowalna przez żonę i gości

    u mnie goscie w kołowni nie siedzą, lapka nie zobaczą. Ty mógłbys za pomocą
    zdalnego dostępu z poziomu smartfona tym sterowac. Zresztą całe sterowanie
    załatwia sie raz a potem o tym zapomina.

    > - przekaźnik dyskwalifikują projekt, co kolega sam poniekąd przyznał w
    > słowach:

    lapek to lapek, a wykonawczy moduł przekaźników to druga sprawa. Kazde z
    nich moze sie zepsuc. Lapka podmienic łatwo. Moduł trzeba miec na zapas,
    zeby w srodku zimy sie nie zdziwic - ale on majątku nie kosztuje. Zresztą u
    ciebie też jakis moduł wykonawczy musi być.

    > Chodzi mi o założenie, że będzie jakaś awaria.

    A wychodzisz z załozenie ze u ciebie nic nigdy sie nie zepsuje? Ciekawe
    podejscie, takie opotymistyczne nieco :-)

    b.

  • 23. Data: 2012-11-23 14:36:09
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-11-23 13:21, AlexY pisze:
    > Sylwester Łazar wrote:
    > [..]
    >
    > Tylko że te tablety naścienne to też takie mini laptopy, nawet gorsze
    > bym powiedział bo ze względu na skrajną miniaturyzację mają jeszcze
    > gorsze odprowadzanie ciepła niż zwykły laptop.

    Lepszy nowy tablet niż wiekowy laptop.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2012-11-23 14:45:56
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > Jest jeszcze jedno pytanie, zupełnie fundamentalne zresztą.
    > Po jaką cholerę to wszystko ?

    Nie mam sterowania roletami, przygaszania świateł, symulacji obecnosci psa w
    domu i tym podobnych ciekawostek :-) Ale dom grzać muszę.
    Mam piec CO grzejący z zasobnikiem. Tu by wystarczył zwykły sterownik pieca.
    Ale zaczynają sie schody bo:
    mam dwa osobne pomieszczenia do grzania - biuro/dom wymagające osobnego
    sterowania. Na razie wystarczyłby prosty sterownik z dwóch przekaźników.
    Ale lecimy dalej - jest spory solar który bedzie grzał:
    bufor CWU lub
    akumulator ciepła lub
    wspomagał ogrzewanie.

    W sumie musze czytac kilka temperatur i sterować 8 urządzeniami. Jesli znasz
    jakies proste i tanie rozwiązanie to chetnie posłucham.

    No i oczywscie jakas tam frajda z hobbystycznego dłubania wchodzi w gre, ale
    gdyby była fajna alternatywa to bede dłubał co innego a nie sterowanie
    ogrzewaniem :)

    b.

  • 25. Data: 2012-11-23 14:50:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Mario wrote:
    [..]

    > Lepszy nowy tablet niż wiekowy laptop.

    Wiesz, tylko że w mojej propozycji ten laptop nie jest wyeksponowany,
    może sobie leżeć w szafie, na strychu, piwnicy... kontrolujesz
    czymkolwiek co ma wifi i przeglądarkę.
    A jeśli będzie wiekowy to tylko zaleta, podziała kilka razy dłużej niż
    funkiel nówka prosto ze sklepu.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 26. Data: 2012-11-23 14:51:32
    Temat: Re: Odp: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sylwester Łazar wrote:
    [..]
    > TAK.
    > DS80C400.

    27 dolców... minimum...

  • 27. Data: 2012-11-23 15:19:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > A wychodzisz z załozenie ze u ciebie nic nigdy sie nie zepsuje? Ciekawe
    > podejscie, takie opotymistyczne nieco :-)
    Jak wyjeżdżam samochodem, to dzwonie do klienta, że będę za 5h.
    Myślisz, że odbierany jestem jako optymista :-)

    Zawsze jak siadam do projektu, zakładam, że urządzenie ma być bezawaryjne.
    Jest to podstawowy warunek.

  • 28. Data: 2012-11-23 15:45:46
    Temat: Odp: Odp: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > 27 dolców... minimum...
    >
    > --
    > AlexY
    > http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    > http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
    Jakub chciał informację z ciekawości.
    Koledzy informowali go o tym, że napisanie procedury to łatwizna.
    Teraz ma wybór.
    Kolego Jakubie proszę wybierać.

  • 29. Data: 2012-11-23 15:57:18
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > gdyby była fajna alternatywa to bede dłubał co innego a nie sterowanie
    Mam niemal identyczne zadanie, które właśnie realizuje. Może z wyjątkiem światła,
    bo właśnie od tego zaczynam.
    Poza tym, dobrze wytłumaczone, ale Kolega pominął odpowiedź na pytanie początkowe.
    Wydaje mi się, że odpowiedź to:
    a) minimalizacja kosztów instalacji (kable Cu)
    b) minimalizacji kosztów eksploatacji CO (energia elektryczna, koszt opału)
    c) minimalizacja czasu na obsługę (czas=pieniądz)

  • 30. Data: 2012-11-23 22:49:07
    Temat: Re: uP ze sprz?towym 1-wire - istnieje?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    zapinio wrote:

    > Jestem elektronikiem i informatykiem.
    > Jak dla mnie to onanizm.
    > I wmawianie ludziom (i sobie przede wszystkim) i? jest to racjonalne.
    > Nie jest.
    > Potrzebne jak z?b w dupie.
    > Totalna kontrola wszystkiego i wszystkich.
    > Skoro rzeczywiste potrzeby zosta?y ju? zaspokojone to trzeba za wszelk?
    > cen? wm?wi? nowe.
    > Ale do tego ka?dy musi dojrze? sam.

    Więc proponuję w XXI wieku postawić sobie szałas, nazbierać chrustu i
    rozpalić to kawałkiem krzemienia, upolować wiewórkę a wody napić się z
    kałuży - to zaspokoi wszystkie nasze potrzeby.

    Jakub Rakus
    s...@o...pl