  • Data: 2013-08-19 15:11:11
    Temat: Odp: Zasilanie mcu z niewielikm prądem przy pracy jałowej
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potrzebuję zrobić układ zasilający mcu z aku 12V (najlepiej 12-24V),
    > który sam będzie pobierał jak najmniejszy prąd (max kilkadziesiat uA)
    Tak sobie pomyślałem, czy skoro mają być mikroampery i redukcja
    napięcia, to idealny wydaje się dzielnik pojemnościowy z kondensatorów.

    Można w logiczny sposób zaimplementować przetwornicę pojemnościową,
    podłączając pojemności wprost do mikrokontrolera.
    To właśnie MCU będzie załączał przetwornicę, gdy będzie chciał.
    Przetwornica pojemnościowa na małe prądy nie jest rozwiązaniem
    skomplikowanym
    dla mikrokontrolera.

    Reasumując: Skoro nie można znaleźć idealnej przetwornicy,
    to należy się jej pozbyć.

    Toż przecież czym jest przetwornica?
    Składa się z elementów wykonawczych, sterowania, kondensatora lub cewki.
    Dwa pierwsze (dla małych prądów) - doskonale spełnia mikrokontroler.
    Pozostaje dołożyć kondensator lub cewkę.

    --
    -- .
    pozdrawiam