  • 1. Data: 2010-09-07 11:37:03
    Temat: Testowanie procesora
    Od: "Jacek D." <j...@p...onet.lp>

    Witam,
    możecie mi powiedzieć, czym mogę przetestować procesor Intel Core i7?
    Dziwnie mi pracuje komputer i szukam, gdzie może być przyczyna. Zmieniłem
    płytę, testowałem pamięć, ale to nie to, więc chciałbym szukać dalej. Jest
    jakiś program do tego?

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek D. [priv = lp<>pl]

  • 2. Data: 2010-09-07 12:36:27
    Temat: Odp: Testowanie procesora
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Jacek D." <j...@p...onet.lp> napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]
    > płytę, testowałem pamięć, ale to nie to, więc chciałbym szukać dalej. Jest

    szanse ze to procesor a nie zrypany system czy np. problem z dyskiem sa
    mikroskopijnie male

    programow do testowania procesora sa dziesiatki, tylko wypadaloby wiedziec
    pod jaki system operacyjny

  • 3. Data: 2010-09-07 13:03:31
    Temat: Re: Testowanie procesora
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.09.2010 13:37, Jacek D. pisze:
    > Dziwnie mi pracuje komputer i szukam, gdzie może być przyczyna. Zmieniłem

    Opisz "dziwnie".

    > płytę, testowałem pamięć, ale to nie to, więc chciałbym szukać dalej. Jest
    > jakiś program do tego?

    Procesory najczęściej albo pracują poprawnie, albo nie pra-
    cują w ogóle. Nie testuje się ich zatem specjalnie, choć
    oczywiście istnieje taka możliwość i jest takie oprogramo-
    wanie. Ale najpierw napisz na czym polega to dziwne dzia-
    łanie, bo mocno podejrzewam, że to jednak nie procesor bę-
    dzie winny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-09-07 13:30:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Procesory najczęściej albo pracują poprawnie, albo nie pra-
    >cują w ogóle.

    A f00f? ;-)
    Chociaż fakt, że w pewnym sensie to była poprawna praca.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 5. Data: 2010-09-07 15:16:22
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <qjsz3ttz3n3a$.1hqgtc19swrlx.dlg@40tude.net>, Jacek D.
    napisał(a):

> [...]
    > płytę, testowałem pamięć, ale to nie to, więc chciałbym szukać dalej. Jest

    Np: Prime95

    PS: sam miałem kiedyś procesor, który tylko z Excelu głupiał i zawieszał
    komputer. Wymieniałem wszystko - pamięć, dysk, wszystkie party PCI.
    Nic to nie dało. Prime95 też chodził przez >48h i nic nie wykrył.
    Wymiana procesora dopiero pomogła. Do dziś nie rozumiem tego zjawiska
    i gdyby ktoś mi opowiadał, to nie uwierzyłbym.

    Jacek

  • 6. Data: 2010-09-07 15:48:22
    Od: "Jacek D." <j...@p...onet.lp>

    Dnia 07 wrz o godz. 15:03 Radosław Sokół napisał(a):

    > Opisz "dziwnie".

    Już opisuję. Otóż przy włączaniu komputera mija ok. 5 sekund zanim startuje
    płyta (pojawia się logo). Wcześniej tylko słychać jak zaczynają się kręcić
    wiatraki a na monitorze pojawia się komunikat, że nie ma sygnału. Potem w
    zasadzie wszystko normalnie się uruchamia, nie zauważyłem zawieszeń itp.,
    ale... no właśnie, podczas pracy np. w Corelu, jak przeciągam na rysunku
    koło, to wyskakują kreski, tak jakby przycinało grafikę (nie wiem, jak to
    dobrze wytłumaczyć - zamiast koła widać podczas przeciągania kawałki łuków
    obok siebie. I to mija, jak puszczę myszką koło). Potem np. pliki pdf,
    zwłaszcza te, które zawierają jakieś obrazki. Jak przewijam góra - dół to
    zamiast np. prostokąta widać kreski obok siebie (i to mija jak przestaję
    przewijać). Nie jest to wina grafiki, bo już trzy karty wsadzałem (a i
    płyta druga, więc to nie wina płyty). A przewijanie pdf-a czy rysowanie
    kółka w Corelu to nie cuda 3D ale zwykła grafika nie powinna się na tym
    wyłożyć, więc coś tu nie tak. Karty, jakie próbowałem to dwie 9400gt i
    jedna 9600gt NVidii. Płyta obecna to GA-EX58-UD5, Core i7 920, HDD 1 TB
    Samsunga z 32MB Cachem - i tutaj być może też leży problem, bo dysk po
    włączeniu pracuje tak, jakby coś w nim obcierało, potem jest ok, ale od
    czasu do czasu skrobie coś w nim, chociaż nic się nie zawiesza, nie ma
    problemów z zapisywaniem danych itp., 3GB RAM trójkanałowo (testowana
    MemTestem, bez błędów), system Windows 7 HP 32 bit. Nie mam już pojęcia,
    gdzie może leżeć przyczyna, niby wszystko jest ok, ale grafika przycina,
    więc nie jest ok. Gdzie szukać przyczyny? Acha, zasilacz Corsair 550W.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek D. [priv = lp<>pl]

  • 7. Data: 2010-09-07 16:10:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-07 17:48, Jacek D. pisze:

> [...]
    > gdzie może leżeć przyczyna, niby wszystko jest ok, ale grafika przycina,
    > więc nie jest ok. Gdzie szukać przyczyny? Acha, zasilacz Corsair 550W.

    To napewno nie wina procesora, w tym wypadku to moze byc grafika lub
    pamiec. Lub poprostu nie docisnales kart w slotach lub pamieci lub plyta
    jest walnieta lub cos na niej nie laczy.

  • 8. Data: 2010-09-07 17:09:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.09.2010 17:48, Jacek D. pisze:
> [...]
    > wiatraki a na monitorze pojawia się komunikat, że nie ma sygnału. Potem w

    W tym nie ma nic dziwnego, niektóre płyty tak robią.

> [...]
    > dobrze wytłumaczyć - zamiast koła widać podczas przeciągania kawałki łuków

    Sterownik grafiki.

> [...]

    > wyłożyć, więc coś tu nie tak. Karty, jakie próbowałem to dwie 9400gt i
    > jedna 9600gt NVidii. Płyta obecna to GA-EX58-UD5, Core i7 920, HDD 1 TB

    Spróbuj jakiejś ATI, bo najwyraźniej problem leży albo w
    ustawieniach BIOSu, albo samym sterowniku i po prostu bę-
    dzie występował na każdej karcie z układem nVidii. Polecam
    zrobić reset konfiguracji BIOS i uruchomić komputer na pa-
    rametrach domyślnych wcześniej jednak -- szczególnie, jeśli
    coś sobie w BIOSie przestawiałeś.

    Gdyby procesor coś przekłamywał, komputer by się równie dob-
    rze zawieszał w takich sytuacjach, a nie uszkadzał grafikę
    tylko.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2010-09-07 17:10:55
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > zamiast np. prostokąta widać kreski obok siebie (i to mija jak przestaję

    Nagraj z tego film i wrzuć link.

  • 10. Data: 2010-09-07 18:39:28
    Od: "Jacek D." <j...@p...onet.lp>

    Dnia 07 wrz o godz. 18:10 konieczko napisał(a):

    > To napewno nie wina procesora, w tym wypadku to moze byc grafika lub
    > pamiec. Lub poprostu nie docisnales kart w slotach lub pamieci lub plyta
    > jest walnieta lub cos na niej nie laczy.
    Trzy karty grafiki? Pamięć przetestowana, sloty dociśnięte. Płyta druga z
    kolei, innej firmy.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek D. [priv = lp<>pl]