  • 1. Data: 2003-07-31 14:28:16
    Temat: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: "Andrzej Sromotny" <h...@N...gazeta.pl>

    co sadzicie o tych ISP(chodzi o W-we)?
    z pewnoscia watek ten wczesniej sie pojawial,
    jednak, jak sadze, nastapily pewne zmiany in '+' lub '-'
    u tych operatorow.

    jakie sa Wasze spostrzezenia w ostatnim czasie?

    dziekuje

    AS

  • 2. Data: 2003-08-01 04:04:20
    Temat: Re: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: "Paweł Szember" <p...@s...com>

    Użytkownik "Andrzej Sromotny" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak, jak sadze, nastapily pewne zmiany in '+' lub '-'
    > u tych operatorow.
    >
    > jakie sa Wasze spostrzezenia w ostatnim czasie?

    Nie wiem jak tam ostatnio Crowley ale mam kilka lacz z Futuro i jestem
    zadowolony.
    Zasadniczo najbardziej podoba mi sie calodobowa pomoc w razie problemow i to
    nie tylko z helpdesku, przyklad : jakis tydzien temu zdzarzyl mi sie atak
    DoS na jedno z moich lacz.. niedziela rano.. wszyscy na ciezkim kacu :), no
    ale trzeba bylo cos z tym zrobic.. wystarczyl ktotki telefon do mojego
    opiekuna handlowego i w 5 minut z pominieciem calego majdanu proceduralnego
    na jaki spodziewalem sie natknac mialem wyciety caly nieporzadany ruch juz w
    szkielecie PF. Z przywroceniem wszystkiego do stanu poprzedniego tez nie
    bylo najmniejszego problemu.. Z uslug kilku dostawcow juz korzystalem, badz
    nadal korzystam ale jednak w PF czuje sie jako klient najlepiej.
    Jako iz nie mam porownania z Crowleyem byc moze ktos inny sie wypowie jak to
    tam teraz wyglada sytuacja
    pozdrawiam
    ps. jesli chodzi o sama jakosc lacza tez nie mam sie czego przyczepic..
    czasy niskie, wydajnosc wysoka itp

    --
    Paweł Szember
    pawel(at)szember,com

  • 3. Data: 2003-08-01 04:05:28
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Andrzej Sromotny <h...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > jednak, jak sadze, nastapily pewne zmiany in '+' lub '-'
    > u tych operatorow.
    >
    > jakie sa Wasze spostrzezenia w ostatnim czasie?

    Codziennie aktywnie korzystam z obu, więc mniej więcej
    mam porównanie. Obaj providerzy są właściwie okej. Ale
    i obum co jakiś czas zdarzają się niewielkie awarie, np.:
    - jakieś 2 tygodnie temu crowley'owi nadajnik na
    riwierze trochę się skaszanił i nie było niczego
    przez niemal godzinę,
    - jakiś miesiąc temu futuro miało trzy, następujące
    po sobie awarie styku z tepsą, ponoć z winy tepsy.
    routing był puszczany niby przez telię, ale tak
    naprawdę ludzie z tpnetu nie mogłi korzystać
    z żadnych usług na serwerach w sieci futuro
    (w niedzielę była najdłuższa taka przerwa - dobre
    parę godzin (!), potem następne dwa dni po godzinie).

    Oprócz tego typu awarii, które w końcu zdarzają się każdemu
    providerowi, to ciężko mieć wobec nich jakieś inne zarzuty.
    Zazwyczaj wszystko gra tak, jak grać ma.

    Jeżeli musisz wybrać jednego z tych ISP to chyba głównym
    kryterium mogą być wyniki negocjacji warunków umowy
    (gwarantowana przepustowość, cena) :)

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 4. Data: 2003-08-07 06:45:27
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 1 Aug 2003 04:04:20 +0000 (UTC) I had a dream that "Paweł Szember"
    >ps. jesli chodzi o sama jakosc lacza tez nie mam sie czego przyczepic..
    >czasy niskie, wydajnosc wysoka itp

    Na pewno nie jesteś z Krakowa, prawda? Bo tam Futuro działa tragicznie.
    Jak kupujesz łącze 6Mbps, to do 3Mbps działa ładnie, od 3 do 4 Mbps jest
    tak sobie, od 4 do 5Mbps jest tragicznie, a powyżej 5Mbps nic nie idzie :)

  • 5. Data: 2003-08-07 10:45:14
    Temat: Odp: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Użytkownik Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@k...icsr.a
    gh.edu.pl...
    Szember" <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > tak sobie, od 4 do 5Mbps jest tragicznie, a powyżej 5Mbps nic nie idzie :)

    Z Katowic chyba tez nie .. mam 4Mbps i zeby byly sensowne czasy trzeba bylo
    sie nagimnastykowac ...

    Adam

  • 6. Data: 2003-08-07 13:47:39
    Temat: Re: Odp: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Adam wrote:
    > Użytkownik Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> w
    > wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:s...@k...icsr.a
    gh.edu.pl...
    > Z Katowic chyba tez nie .. mam 4Mbps i zeby byly sensowne czasy trzeba bylo
    > sie nagimnastykowac ...

    Czy u was Futuro też wykorzystuje NAT 1:1 i linuksowy shaper? Jeżeli
    tak, to zażądajcie mniej agresywnego shapingu - w moim przypadku trochę
    pomogło, ale nie do końca.

  • 7. Data: 2003-08-08 07:47:42
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 7 Aug 2003 13:47:39 +0000 (UTC) I had a dream that User Vatazhka
    <v...@l...localdomain> wrote:
    >Czy u was Futuro też wykorzystuje NAT 1:1 i linuksowy shaper? Jeżeli
    >tak, to zażądajcie mniej agresywnego shapingu - w moim przypadku trochę
    >pomogło, ale nie do końca.

    NAT 1:1? Nie łapię, jaki NAT? Futuro przydzieliło pewną pulę publicznych
    adresów na łącze i tyle, żadnego NATa nie chcę :)
    Poza tym nie jest to linuksowy shaper, bo takie działają bardzo ładnie,
    no chyba że sprzedając łącze X Mbps ustawiają shaper na X/2 Mbps...

  • 8. Data: 2003-08-08 09:46:04
    Temat: Odp: Odp: PRO-FUTURO vs. CROWLEY
    Od: "Adam" <a...@b...net>

    Użytkownik User Vatazhka <v...@l...localdomain> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bgtjqr$7ji$...@a...news.tpi.pl...

    > Czy u was Futuro też wykorzystuje NAT 1:1 i linuksowy shaper? Jeżeli
    > tak, to zażądajcie mniej agresywnego shapingu - w moim przypadku trochę
    > pomogło, ale nie do końca.

    co to jest NAT 1:1 to niewiem, jakis shaper jest ale niewiem czym jest to
    spowodowane ale ich styk jest bardzo "czuly" na ilosc polaczen, co dziwne
    nie na wysycenie lacza ...

    Adam

  • 9. Data: 2003-08-09 07:47:52
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Grzegorz Janoszka wrote:
    > NAT 1:1? Nie łapię, jaki NAT? Futuro przydzieliło pewną pulę publicznych
    > adresów na łącze i tyle, żadnego NATa nie chcę :)

    Też mam pulę publicznych adresów, tylko zmapowane są one 1:1 na
    prywatne, których używam w konfiguracji interfejsów sieciowych.

    > Poza tym nie jest to linuksowy shaper, bo takie działają bardzo ładnie,
    > no chyba że sprzedając łącze X Mbps ustawiają shaper na X/2 Mbps...

    Linuksowy na pewno, no może nie linuksowy, ale redhatowy na pewno. ;)
    Shaper shaperowi nierówny, a w przypadku Linuksa jest dostępnych kilka
    rozwiązań.

  • 10. Data: 2003-08-11 18:53:55
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    Jeżeli będziecie rozmawiać na poziomie technicznym to rozmowa będzie o tym
    czy lepsza jest Pepsi i Cola.

    Crowley, Futuro i nawet Formus miały tą samą technologie i działało to tak
    samo. Oceniając co jest lepsze oceńcie co się ostało bo jakoś to nie tylko
    przepustowość łacza ale też to, czy to łacze będzie działać za miesiąc i czy
    nie przestanie działać bez wypowiedzenia.

    Ci co mieli łacza w świetnym Formusie wiedzą o czym mówię a ostatnie sygnały
    biznesowe co do tych dwóch pozostałych firm są dużo, dużo ważniejsze niz te
    dotyczące strat pakietów i czasu reakcji na awarie.

    W.