  • 41. Data: 2012-03-19 12:12:54
    Temat: Odp: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Za to co do amortyzacji, zasada jest taka:
    > - ST jest traktowany jako inwestycja, czyli kupowony jest z już
    > posiadanych (a tym samym traktowanych jako już opodatkowane)
    > pieniędzy

    Jasne.

    > - w koszty idzie dopiero amortyzacja *po* wyłożeniu majatku
    > - nie działa więc mechanizm "wyrzucenia z kosztow", który ma
    > miejsce przy innych materialnych składnikach majatkowycy
    > (takich jak wyposażenie lub - przy KPiR - towary przed
    > remanentem), bo niezamortyzowanego kosztu jeszcze *nie* odliczono,
    > zas zamortyzowany traktuje się jako dopuszczalne podatkowo
    > rozliczenie "zużycia", niekoniecznie pokrywajace sie ze
    > stanem fizycznym ST.

    Czyli co, jak wyciągasz z działalności samochód w 100% zamortyzowany (dla
    uproszczenia), to nie płacisz podatku od jego obecnej wartości, którą sobie
    zabierasz prywatnie?
    Jaki przepis to reguluje w ogóle?

  • 42. Data: 2012-03-19 12:38:23
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    I niech mi kto powie, że VAT nie był genialnym wynalazkiem.
    Iluż urzędników, doradców, księgowych, specjalistów IT, profesorów prawa i ekonomii
    by się marnowało
    gdyby nie mieli przy nim zajęcia. Ileż mniej by papiernie produkowały, jak by nam
    spadł PKB!

  • 43. Data: 2012-03-19 14:35:41
    Temat: Re: Odp: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 19 Mar 2012 12:12:54 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Czyli co, jak wyciągasz z działalności samochód w 100% zamortyzowany (dla
    >uproszczenia), to nie płacisz podatku od jego obecnej wartości, którą sobie
    >zabierasz prywatnie?

    zapłacisz, gdy go sprzedasz.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 44. Data: 2012-03-19 14:48:40
    Temat: Odp: Odp: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ogdem754fsc3c5h5t3q8mnb7dc64ltnhnt@4ax.
    com...

    > zapłacisz, gdy go sprzedasz.

    I fakt, że wcześniej wyciągnąłeś go z ŚT nie ma żadnego znaczenia?

  • 45. Data: 2012-03-20 09:45:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 19 Mar 2012 14:48:40 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    com...

    >I fakt, że wcześniej wyciągnąłeś go z ŚT nie ma żadnego znaczenia?

    ma. Gdyby nie był ŚT to nie byłoby podatku po pół roku od zakupu, ale
    skor był ŚT to granicą jest (pi * drzwi) 6 lat.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 46. Data: 2012-03-20 09:50:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > ma. Gdyby nie był ŚT to nie byłoby podatku po pół roku od zakupu, ale
    > skor był ŚT to granicą jest (pi * drzwi) 6 lat.

    Thx za info.
    6 lat od zakupu?
    Jaki przepis to reguluje, pamiętasz?

  • 47. Data: 2012-03-20 09:57:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Mar 2012 09:50:26 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >grup dyskusyjnych:

    >Thx za info.
    >6 lat od zakupu?

    raczej od momentu wycofania ze ŚT

    >Jaki przepis to reguluje, pamiętasz?

    Chyba Godfryd podawał szczegóły.
    Nie opieraj się tak całkiem o moje wskazówki, bom nie fachowiec w
    podatkach (i zupełnie nie mam takich ambicji).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 48. Data: 2012-03-20 10:01:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > raczej od momentu wycofania ze ŚT

    > Chyba Godfryd podawał szczegóły.

    Pytałem go o to, ale nie widziałem tych szczegółów.
    Poprosiłbym ew. o powtórkę.

    > Nie opieraj się tak całkiem o moje wskazówki, bom nie fachowiec w
    > podatkach (i zupełnie nie mam takich ambicji).

    Ale tej informacji jesteś pewien, czy gdybasz?

  • 49. Data: 2012-03-20 13:08:22
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 20 Mar 2012 10:01:05 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Ale tej informacji jesteś pewien, czy gdybasz?

    Nie byłbym do końca szczery twierdząc, że nie mogę z całą mocą
    zaprzeczyć, że to twierdzenie jest - lub nie jest prawdziwe.

    oraz

    Powiedzmy, że mogę z umiarkowaną stanowczością zaprzeczyć twierdzeniu,
    że w taki, czy inny sposób, zatajam informacje o faktach bezsprzecznie
    wskazujących na miejsce, w którym jest, albo go nie ma. Chyba, że nie
    byłby tam, gdzie go nie ma! Bo gdybym twierdził, że nie ma go tam,
    gdzie jest, to nie mógłbym zaprzeczyć...

    A na serio: pogooglaj, te przepisy są dość jasne.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski