  • Data: 2014-03-10 16:00:33
    Temat: Odkręcający się deflektor
    Od: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Kupiłem jakiś czas temu deflektor do szyby firmy "Darkojak" - generalnie
    jestem z niego zadowolony, bo sporo poprawił mi komfort jazdy, jednak
    ostatnio pojawił się mały problem - pod wpływem drgań zaczął się odkręcać w
    czasie jazdy.

    Tu jest schemat deflektora:
    http://www.iz.jupiter5.rkr.pl/Deflektor/Instrukcja%2
    0montazu%20deflektora%20regulowanego.jpg

    Problem sprawiają śruby pokazane tu w kółku jako "docisk na imbus 4". Są to
    śruby M8x10 bez łba, wkręcane w gwint w uchwycie. Sam uchwyt to płaskownik
    o grubości 3 mm, więc tak naprawdę, to ta śruba dociskowa nie ma za bardzo
    się w czym trzymać. Dokręcić ich zbyt mocno nie mogę, bo boję, że pęknie
    szyba.

    Na razie mam dwa pomysły: 1) użyć Loctite 2) wymienić śruby na takie z łbem
    i dołożyć podkładki sprężynujące. Ponadto, jeżeli Loctite, to jaki? Mam
    gdzieś buteleczkę 243, ale obawiam się, że będzie za mocny, może raczej tu
    by się nadawał 221 lub 222? A może ktoś już przerabiał podobny problem i
    znalazł jeszcze inne rozwiązanie?

    Wiem, że to w sumie drobiazg, ale w sobotę w trakcie jazdy dostałem jedną z
    tych śrub po kasku i jakoś nie chciałbym, aby następnym razem poleciał za
    nią cały deflektor...

    Z góry dzięki za wszelkie sensowne sugestie.

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,