  • 11. Data: 2012-01-05 10:57:58
    Temat: Re: Odczyt FAX'u z pliku dźwiękowego
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "DareckY" <D...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jdhpkt$t0$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam .
    > Czy jest jakieś oprogramowanie którym przetrawim bym dźwięki faxu na treść
    > ?
    > Bo mam zapisy foniczne a wydruk niestety nie doszedł do skutku.

    Znalazłem coś takiego:

    http://www.carinex.hu/english/fox.php

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2012-01-05 11:01:43
    Temat: Re: Odczyt FAX'u z pliku dĽwiękowego
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > To co to za rejestrator że nie potrafi zdekodować faxu?

    Zewnętrzny rejestrator wpinany równolegle w linię telefoniczną. Nagrywa
    tylko dźwięk, dekodowanie faksów to już wyższa półka.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2012-01-07 18:16:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "brum" <s...@n...berdyczow> writes:

    > jesli juz mialbys podazac tym tropem, to trzeba wyciac w nagraniu dzwiek
    > faksu odbiorczego
    > nastepnie recznie sterowac dzwiekiem nagrania kierujac je do jakiegos faksu,
    > jezeli predkosc zostanie wynegocjowana taka, jak w oryginale, to kto wie,
    > moze sie udac

    Nie ma takiej opcji.

    Możliwości są dwie:
    - jeśli to rejestrator analogowy (kaseta), to jest jakaś szansa.
    - jeśli ten rejestrator robi np. kompresję w stylu MP3, to w ogóle nic
    z tego nie wyjdzie,
    - jeśli rejestrator nie kompresuje w stylu MP3 (w szczególności nie
    traci informacji o fazie) i jeśli parametry ADC są wystarczające
    (w rodzaju np. 16 kHz 12 bit, może nawet wystarczy 8 kHz 8 bit), to
    także jest jakaś szansa.

    Potrzebne jest (w przypadku analoga) dobre spróbkowanie sygnału
    (16-bit 48 kHz). Następnie trzeba to przepuścić przez odpowiedni
    analizator, coś w rodzaju "demodulatora" (DSP w faksie), tylko jest to
    twór programowy. Z tym że nie wiem czy są wersje open-source (potrzebne
    sa odpowiednie kodeki itd).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2012-01-07 19:14:48
    Od: "DareckY" <D...@g...com>

> [...]
    > analizator, coś w rodzaju "demodulatora" (DSP w faksie), tylko jest to
    > twór programowy. Z tym że nie wiem czy są wersje open-source (potrzebne

    I to jest rzeczowa odpowiedź . A ten rejestrator nie zapisuje w MP3 tylko
    wav .

  • 15. Data: 2012-01-07 20:10:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "DareckY" <D...@g...com> writes:

    > A ten rejestrator nie zapisuje w MP3 tylko
    > wav .

    No to jest szansa, mam wrażenie że nie ma WAVów z kompresją. Kwestia
    parametrów i w ogóle jakości zapisu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2012-01-07 20:42:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Jan 2012 19:16:05 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]
    > traci informacji o fazie) i jeśli parametry ADC są wystarczające
    > (w rodzaju np. 16 kHz 12 bit, może nawet wystarczy 8 kHz 8 bit), to

    Tor telefoniczny ma 8kHz i 8 bit.
    Dla faksu chyba nawet 8 bit nie jest potrzebne.

    j.

  • 17. Data: 2012-01-08 00:01:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tor telefoniczny ma 8kHz i 8 bit.
    > Dla faksu chyba nawet 8 bit nie jest potrzebne.

    Tak, ale jest kodowany początkowo na 12 bitach z dość specyficzną preemfazą
    i dopiero później jest kompresowany do 8 bitów.

  • 18. Data: 2012-01-08 13:43:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tor telefoniczny ma 8kHz i 8 bit.
    > Dla faksu chyba nawet 8 bit nie jest potrzebne.

    Problem w tym, że ADC i DACe w rejestratorze nie są cyfrowo
    (1:1 w czasie i amplitudzie) zsynchronizowane z centralą i faksami.
    Troche też zależy od toru analogowego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2012-01-09 01:27:59
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > No to jest szansa, mam wrażenie że nie ma WAVów z kompresją. Kwestia
    > parametrów i w ogóle jakości zapisu.

    Z kompresją może nie... Ale, Winda tworzy jako WAV także pliki z kompresją
    MP3 (i nie tylko - wgraj WAV i "zapisz jako...") w środku, nawet mają te
    pliki nagłówek RIFF, jak w WAVach... Poza tym, ADPCM, A-LAW, U-LAW, itd...

  • 20. Data: 2012-01-16 21:17:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "L501 aneryS" <s...@s...pl> writes:

    > Z kompresją może nie... Ale, Winda tworzy jako WAV także pliki z
    > kompresją MP3 (i nie tylko - wgraj WAV i "zapisz jako...") w środku,

    Aha, nie wiedziałem.

    > nawet mają te pliki nagłówek RIFF, jak w WAVach... Poza tym, ADPCM,
    > A-LAW, U-LAW, itd...

    To nie powinno być problemem.
    --
    Krzysztof Halasa