  • 1. Data: 2012-02-05 06:47:24
    Temat: Obcięcie rurek radiatora
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    Czy da się obciąć skrocic rurki radiatora typu heatpipe?

    Mam radiator arctic accelero s1 który jest jednak za szeroki, pomyślałem
    że zdejmę ze 3 żeberka i zaprasuję miedziane rurki 1cm bliżej utnę i
    zalutuje, da sie tak?

  • 2. Data: 2012-02-05 08:39:23
    Temat: Re: Obcięcie rurek radiatora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 05 Feb 2012 07:47:24 +0100, GRAG napisał(a):

    > Mam radiator arctic accelero s1 który jest jednak za szeroki, pomyślałem
    > że zdejmę ze 3 żeberka i zaprasuję miedziane rurki 1cm bliżej utnę i
    > zalutuje, da sie tak?

    Niekoniecznie. Aby radiator działał w możliwie wielu położeniach wnętrze
    rurek jest wypełniane "knotem" dzięki któremu ciecz chłodząca podsącza się
    do gorącego końca. Jak zaciśniesz rurkę to knot będzie tkwił miedzy
    ściankami i trudno będzie zalutować a poza tyu nie wiadomo co tam za ciecz
    i może sporo jej wyparować zanim zalutujesz. IMO nie kombinuj tylko
    sprzedaj i kup coś pasującego.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2012-02-05 09:15:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-05 07:47, Użytkownik GRAG napisał:
> [...]
    >
    > Mam radiator arctic accelero s1 który jest jednak za szeroki, pomyślałem
    > że zdejmę ze 3 żeberka i zaprasuję miedziane rurki 1cm bliżej utnę i

    Da się, a jaki masz pomysł na zatrzymanie gazu z rurek na czas tej
    operacji ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-02-05 09:31:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "GRAG" <e...@e...pl> wrote in message
> [...]
    > zdejmę ze 3 żeberka i zaprasuję miedziane rurki 1cm bliżej utnę i zalutuje, da

    ja bym raczej zdjal z 6 zeberek i wygial heatpipy, po rozszczelnieniu
    i lutowaniu raczej nie bedzie dzialac tak dobrze jak wczesniej

  • 5. Data: 2012-02-05 09:42:51
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.02.2012 07:47, GRAG pisze:
> [...]
    >
    > Mam radiator arctic accelero s1 który jest jednak za szeroki, pomyślałem
    > że zdejmę ze 3 żeberka i zaprasuję miedziane rurki 1cm bliżej utnę i
    nie wiem czy i jak taki wykastrowany radiator będzie działał, ale chętne
    się dowiem, co jest w tych heatpipach, bo obawiam się ze powietrze.

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-02-05 10:23:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > nie wiem czy i jak taki wykastrowany radiator będzie działał, ale chętne się
    > dowiem, co jest w tych heatpipach, bo obawiam się ze powietrze.

    Powietrze nie jest dobrym przewodnikiem ciepła:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe

  • 7. Data: 2012-02-05 10:34:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.02.2012 11:23, qwerty pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    >
    > Powietrze nie jest dobrym przewodnikiem ciepła:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe

    Zasada transportu ciepła wspomniana prze Ciebie działa tylko w pewnych
    warunkach. Bez wymuszonego przepływu ma to związek z grawitacją i
    położeniem w przestrzeni, a ten drugi warunek nie jest spełniony w
    naszych radiatorach z heatpipami
    ToMasz

  • 8. Data: 2012-02-05 10:55:57
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > nie wiem czy i jak taki wykastrowany radiator będzie działał, ale chętne
    > się dowiem, co jest w tych heatpipach, bo obawiam się ze powietrze.
    >
    > ToMasz

    No to sie niestety źle obawiasz. W heatpipach musi sie znajdować czynnik
    płynny, który w czasie "pracy" zmienia stan na gazowy. Np. woda.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe

  • 9. Data: 2012-02-05 11:30:53
    Od: GRAG <e...@e...pl>

    aprasuję miedziane rurki 1cm

    > Da się, a jaki masz pomysł na zatrzymanie gazu z rurek na czas tej
    > operacji ?

    najpierw zacisnę/zgniotę i zagnę rurki np kleszczami o 2cm wcześniej,
    następnie za zaciśniętym miejscem utnę i końcówkę zalutuje...

  • 10. Data: 2012-02-05 13:02:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 05.02.2012 12:30, GRAG pisze:
    > aprasuję miedziane rurki 1cm

    > najpierw zacisnę/zgniotę i zagnę rurki np kleszczami o 2cm wcześniej,
    > następnie za zaciśniętym miejscem utnę i końcówkę zalutuje...
    załóż okulary i zrób nagranie wideo
    ToMasz