  • 1. Data: 2017-02-16 14:35:31
    Temat: jak się przylutować do magnesu?
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    chciałem puścić prąd przez parę magnesów. widziałem filmiki w których
    kabelki z magnesikami przykładane są do ogniw 18650 - więc da się.
    Może na elektronice to się słabo znam, ale kurde na w kwestii lutowania
    mam zajebiście dużą praktykę. Niestety, podczas próby przegrzałem magnes
    i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna?
    Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?
    Proszę o sugestie.

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-02-16 15:14:39
    Temat: Re: jak się przylutować do magnesu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >lutowania mam zajebiście dużą praktykę. Niestety, podczas próby
    >przegrzałem magnes i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie?

    Ferromagnetyki maja temperature Curie, i sie moga rozmagnesowac.

    Namagnesowac ponownie ... jak najbardziej tak, tylko ze mnie sie w
    warunkach amatorskich nie udalo.
    Nie wiem jak :-)

    >Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?

    IMO - wiele nie pomoze. Cyna jednak wymaga podgrzania.

    Przygrzac ultradzwiekami ?
    Przylutowac kabelek do stalowej/poniklowanej blaszki ?

    Jeszcze jedna kwestia, ze to co widac, to zdaje sie cienka warstwa
    niklu, a w srodku magnesu ... nawet nie wiadomo czy jakis metal.

    J.

  • 3. Data: 2017-02-16 16:28:12
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna?
    > Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?

    Lutuj drucik do blaszki nierdzewnej. Lutuje sie dobrze.
    Blaszke wytnij i powyginaj tak aby złapała magnes za zaczepy.

    Ten nikiel na neodymowcach trzyma sie tego środka dosyć kiepsko, szczególnie jak
    uszkodzony.

    Może jakbyś przygrzał punktowo to by złapało ale słabo to widze.

    Trik z blachą nierdzewną na pewno zadziała i nie będziesz miał niepotrzebnych oporów.

  • 4. Data: 2017-02-16 16:37:02
    Od: s...@g...com

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/f3c2251d3be9e0ee

  • 5. Data: 2017-02-16 16:55:20
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

> [...]
    > i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna?
    > Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?

    Wątpię czy się da przylutować. Pozostają blaszki i zgrzewarka.

    Niby po co puszczać prąd przez magnes? Jakieś nowe zjawisko
    fizyczne chcesz odkryć?

  • 6. Data: 2017-02-16 17:36:58
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 lutego 2017 16:55:21 UTC+1 użytkownik V.L.Pinkley napisał:

    > Wątpię czy się da przylutować.

    Da się!! Banalnie prosty zabieg. Lekcje Fizyki 6-7'dma klasa podstawówki za PRL'u.
    dQ=c*m*dT. Ten wzorek podpowiada jak należy postępować. Na YT właśnie jest pokazane
    jak elementarne zasady Fizyki wykorzystywać w praktyce.

  • 7. Data: 2017-02-16 17:57:59
    Temat: [OT] jak się przylutować do magnesu?
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

> [...]
    dQ=c*m*dT. Ten wzorek podpowiada jak należy postępować. Na YT właśnie jest pokazane
    jak elementarne zasady Fizyki wykorzystywać w praktyce.

    ooooo, wersja europejska chyba, Ktoś ze strefy potwierdzi?

  • 8. Data: 2017-02-16 17:58:52
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik s...@g...com napisał:

    > Da się!! Banalnie prosty zabieg. Lekcje Fizyki 6-7'dma klasa podstawówki za PRL'u.
    dQ=c*m*dT. Ten wzorek podpowiada jak należy postępować.

    Prawa Murphy'ego też obowiązują.
    Nic nie jest takie proste, jak się wydaje.

  • 9. Data: 2017-02-16 18:04:45
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.02.2017 um 16:55 schrieb V.L.Pinkley:

    > Wątpię czy się da przylutować. Pozostają blaszki i zgrzewarka.
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1851292.html
    >
    > Niby po co puszczać prąd przez magnes? Jakieś nowe zjawisko
    > fizyczne chcesz odkryć?
    Pewnie patent Apple chce obejść ;-)
    Znaczy magnetyczną wtyczkę zasilania.

    Waldek

  • 10. Data: 2017-02-16 19:14:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?
    > Proszę o sugestie.

    Kojarzysz klej do szyb grzejnych do samochodów (naprawa ścieżek grzejnych)?
    Takim klejem przyklej przewód, albo przykręć go jakąś obejmą.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.