  • 21. Data: 2014-01-03 12:22:19
    Temat: Re: [OT] XP SP3 się nie aktualizuje
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-03, o godz. 11:55:11
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Zakonspirowany nabazgrał(a):

    > Do tego co robię nie potrzeba mi ciężkich stron www.
    > Co innego komuter domowy ale do pracy nie zawsze potrzebna jest super
    > hiper maszyna, zobacz co potrzeba np. dla księgowego prosty program a
    > najchętniej jak by był jeszcze w DOS :)

    Z DOS-owskimi narasta problem w drukowaniem bo drukarki często już
    tylko USB+sieć a te chcą LPT1. I trzeba potem kombinować z mapowaniem
    portów co nie zawsze chce stabilnie działać.

    Pęd do zmiany systemu widać od ponad roku. Większość dużych firm
    oferuje narzędzia do migracji środowisk korporacyjnych z WinXP. Co
    ciekawe - praktycznie wyłącznie do Win7. A problem jest duży - jak
    byłem na konferencji VMware na jesieni to oceniali że około 40%
    użytkowników w korporacjach to nadal XP.

    Z mojego niedużego poletka wychodzi że muszę wymienić do kwietnia około
    20-25 z około setki stacji roboczych które by spokojnie pracowały
    dalej ale kończy się wsparcie dla systemu. I to właśnie maszyny typu
    księgowość, sekretariaty etc.

    Zdrówko

  • 22. Data: 2014-01-03 12:28:59
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    > około 40% użytkowników w korporacjach to nadal XP.

    W Chinach ponoć połowa wszystkich pecetów leci na XP.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 23. Data: 2014-01-03 13:28:54
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Z DOS-owskimi narasta problem w drukowaniem bo drukarki często już
    > tylko USB+sieć a te chcą LPT1. I trzeba potem kombinować z mapowaniem
    > portów co nie zawsze chce stabilnie działać.

    Moja działa po LPT do kompa i potem udostępnienie po sieci do następnego bo
    zkoda firmie kasy na sieciową :)

> [...]
    > byłem na konferencji VMware na jesieni to oceniali że około 40%
    > użytkowników w korporacjach to nadal XP.

    Dokładnie tak jest bo po co na siłę coś zmieniać skoro to działa i to
    dobrze.

> [...]
    > 20-25 z około setki stacji roboczych które by spokojnie pracowały
    > dalej ale kończy się wsparcie dla systemu. I to właśnie maszyny typu

    U nas systematycznie są wymieniane ale u mnie na dziale szkoda kasy firmy na
    takie zmiany i lepiej reanimować starego parcha niż dać nowy.

  • 24. Data: 2014-01-03 14:23:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-03, o godz. 13:28:54
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Moja działa po LPT do kompa i potem udostępnienie po sieci do
    > następnego bo zkoda firmie kasy na sieciową :)

    Robi się sztuczkę z udostępnianiem drukarki w sieci i jednocześnie
    mapowaniem tego udziału jako LPT1. Wrzuca się to do skryptu startowego
    i zwykle działa. Niestety czasami nie chce działać a dochodzenie czemu
    nie działa bywa upierdliwe.

    > U nas systematycznie są wymieniane ale u mnie na dziale szkoda kasy
    > firmy na takie zmiany i lepiej reanimować starego parcha niż dać nowy.

    Ja też wymieniam systematycznie ale tu akurat muszę wymienić coś poza
    planem bo skończyło się wsparcie. Zastanawiam się np. co zrobią z
    systemami sprzedaży w knajpach ich dostawcy. Dwa najpopularniejsze
    rozwiązania dostępne na naszym rynku bazują bardzo silnie na WinXP. Już
    z Vistą z ich backendem bywało sporo problemów.

    Zdrówko

  • 25. Data: 2014-01-03 14:53:40
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

> [...]

    > mapowaniem tego udziału jako LPT1. Wrzuca się to do skryptu startowego
    > i zwykle działa. Niestety czasami nie chce działać a dochodzenie czemu

    U mnie do pewnego czasu było tak że musiałem być zalogowany do systemu na
    obu kompach bo drukarka nie działała inaczej, po długim czasie nagle jej się
    odwidziało i działa tylko przy odpalonym kompie już bez logowania.

> [...]
    > rozwiązania dostępne na naszym rynku bazują bardzo silnie na WinXP. Już
    > z Vistą z ich backendem bywało sporo problemów.

    Tak jak kobieta miała program GIS-owski też silnie zgrany z XP .. na
    szczęście zmieniła branżę i może już mieć W7 :)

  • 26. Data: 2014-01-03 17:08:05
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > 20-25 z około setki stacji roboczych które by spokojnie pracowały
    > dalej ale kończy się wsparcie dla systemu. I to właśnie maszyny typu

    Tak z ciekawości. Jakie przewidujecie problemy w związku z brakiem wsparcia?
    Sam mam w firmie jeszcze około 30 komputerów z XP i się zastanawiam czy
    usilnie nalegać na szefów żeby je wymienić czy olać i czekać co będzie.
    Nie są to jakieś newralgiczne maszyny i nawet jak trzeba je będzie
    odłączyć od internetu to tragedii nie będzie.
    Pamiętam, że jeszcze długo po zaniku wsparcia dla Win98 działały one
    sobie dziarsko, choć czasem były problemy z jakimiś "nowinkami".

  • 27. Data: 2014-01-03 17:36:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 03 Jan 2014 17:08:05 +0100, nadir napisał(a):

    > Tak z ciekawości. Jakie przewidujecie problemy w związku z brakiem wsparcia?

    Raczej nie przewiduję. Ale zapewne za parę lat mogą się pojawić problemy z
    obsługą nowego sprzętu. Producenci mogą nie robić sterów.
    --
    Jacek

  • 28. Data: 2014-01-04 19:38:48
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Zakonspirowany wrote:

    > Jak z ładowaniem się cięższych stron?
    > U mnie: Chrome, Thunderbird, ESET, VLC + reszta procesów po kilka-,
    > kilkanaście MB i nie ma 40% (z 4 GB).
    > Z procesorem już lepiej (i3-2312M).

    U mnie Celeron M 1,5 GHz i 1,5 GB RAM.
    Przeglądarka Seamonkey, w niej kilka do kilkunastu zakładek, program
    pocztowy. Do tego OpenOffice Calc i wszystko hula. Można oglądać
    youtube. Przymula się dopiero na stronach przeładowanych reklamami flashem.

  • 29. Data: 2014-01-04 21:36:52
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    > U mnie Celeron M 1,5 GHz i 1,5 GB RAM.

    SSE2 i SSE3 robią dużą robotę. Core Solo 1,6 + 1 GB też daje radę w takich
    zastosowaniach, gdzie antyczny Barton 3200+ z 3 GB RAM klęka.

  • 30. Data: 2014-01-05 01:03:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 04 Jan 2014 19:38:48 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > pocztowy. Do tego OpenOffice Calc i wszystko hula. Można oglądać
    > youtube. Przymula się dopiero na stronach przeładowanych reklamami flashem.

    Teraz weź OpenOffice Writera, ustaw obraz A4 jako tło strony i spróbuj
    popracować...

    [ Żeby przekonać Cię, że naprawdę Cię przewyższam... nie mówię tu o wzroście ]
    [ w kilogramach tylko, że tak powiem o wymiarze moralnym... masz tu banana! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]