  • 51. Data: 2020-11-17 21:34:10
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 21:10, J.F. pisze:
    > 2zl miesiecznie, ale jednak 24zl rocznie.
    > IMO - mozna lepiej wykorzystac 24 zl - chocby na kebaba :-)
    >

    > No dobra - to tylko 24 zl, u mnie w mieszkaniu jak "nic nie jest
    > wlaczone" to jakies 40-50W znika.
    > I to juz mnie troche denerwuje ...
    >
    > J.
    >
    > P.S. Moze i mozna lepiej wykorzystac 24 zl, ale pstrykac w listwe mi sie
    > nie chce :-P

    Timer zainstaluj :P koszt timera +/- 30zł zwróci się po roku.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 52. Data: 2020-11-17 21:34:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 21:29, yabba pisze:

    > Zabezpieczenia B16A i B20A mogą mieć charakterystyki "zachodzące" na
    > siebie i nie stanowią dla siebie żadnej selektywności.

    A tak swoją drogą, jak się mają rzeczywiste charakterystyki do
    katalogowych, szczególnie po xx zadziałaniach spowodowanych zwarciem lub
    t.p.?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 53. Data: 2020-11-17 22:14:01
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 17-11-2020 o 21:34, PeJot pisze:

    > A tak swoją drogą, jak się mają rzeczywiste charakterystyki do
    > katalogowych, szczególnie po xx zadziałaniach spowodowanych zwarciem lub
    > t.p.?

    Rozjeżdżają się coraz bardziej jak w każdym innym urządzeniu. Spotyka
    się przypadki, że zabezpieczenie wyłącza się przy znacznie niższym
    prądzie od znamionowego, albo wyłącza przeciążenie po zbyt długim czasie.

    Oprócz zużycia "elektrycznego" szkodzi im też kurz i pył budowlany.
    Szczególnie wrażliwe są zabezpieczenia różnicowoprądowe.
    Dlatego na każdym wyłączniku różnicowoprądowym jest adnotacja, żeby
    testować go raz w miesiącu. A co 5 lat podlega on obowiązkowemu badaniu
    w czasie przeglądu instalacji elektrycznej.

    yabba

  • 54. Data: 2020-11-17 23:12:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2020 21:34:52 +0100, PeJot napisał(a):

    > P. Jankisz
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na œwiecie jest
    > tylu idiotów" Stanisław Lem

    Kiedyś ci już wytknąłem że twoja stopka ma niewłaściwe kodowanie. Litera
    "ś" wychodzi w postaci kwadracika. Skoro już ktoś się stawia wyżej
    lemowskich idiotów jak ty, to wypadałoby zadbać o kodowanie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 55. Data: 2020-11-17 23:25:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-11-17 o 20:00, J.F. pisze:

    > Zastanowilo mnie to, ze "tylko po nocy". Elektrolit w zasilaczu powinien
    > sie rozladowac w ulamku sekundy.
    > No i w dzisiejszych czasach ... czy PFC nie powinno ograniczyc pradu
    > przy wlaczeniu ?
    >
    > A drukarki jakie ?
    > Moze laserowki wlaczaja grzalke fusera na poczatku ?

    U mnie laserówka - mimo, że nie jest podłączona pod UPS (nawet pod
    gniazdo filtrujące w UPS-ie bez zasilania bateryjnego) - po włączeniu
    powoduje taki skok napięcia, że UPS wszczyna alarm. Trwa to kilka
    sekund, aż fuser nagrzeje grzałkę do wymaganej temperatury.

    Tak samo kuchenka mikrofalowa pracująca w kuchni, w momencie, gdy
    załącza się generator mikrofali to też UPS sygnalizuje skok napięcia w
    sieci. Ale na szczęście bezpieczników w lokalu nie wywala.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 56. Data: 2020-11-17 23:38:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 17.11.2020 o 23:12, Jacek Maciejewski napisał:

    > Kiedyś ci już wytknąłem że twoja stopka ma niewłaściwe kodowanie. Litera
    > "ś" wychodzi w postaci kwadracika. Skoro już ktoś się stawia wyżej
    > lemowskich idiotów jak ty, to wypadałoby zadbać o kodowanie.

    Poszedł po rozum do głowy (powiedzmy) i tę felerną literkę ze stopki po
    prostu usunął. Bo co się będzie kopał z Thunderbirdem, jak nie jest
    koniem i głowa mała, nie? Z tego powodu u mnie w czytaczu nie ma nawet
    śladu po eś tam, już nie mówiąc o kwadraciku.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 57. Data: 2020-11-17 23:42:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 17.11.2020 o 23:25, Krystek napisał:

> [...]
    > powoduje taki skok napięcia, że UPS wszczyna alarm. Trwa to kilka
    > sekund, aż fuser nagrzeje grzałkę do wymaganej temperatury.

    Pociągnij druta grubszego. Lub krótszego. Do laserówki.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 58. Data: 2020-11-17 23:46:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 23:38, collie pisze:

> [...]
    > koniem i głowa mała, nie? Z tego powodu u mnie w czytaczu nie ma nawet
    > śladu po eś tam, już nie mówiąc o kwadraciku.

    Hmmm, wątpię, zobacz źródło :

    "P. Jankisz
    "Dopóki nie skorzysta?em z Internetu, nie wiedzia?em, ?e na oewiecie jest
    tylu idiotów" Stanis?aw Lem"

    Tadam!

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 59. Data: 2020-11-18 00:10:49
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 17.11.2020 o 23:46, LordBluzg(R) napisał:

    > Hmmm, wątpię, zobacz źródło :
    >
    > "P. Jankisz
    > "Dopóki nie skorzysta?em z Internetu, nie wiedzia?em, ?e na oewiecie jest
    > tylu idiotów" Stanis?aw Lem"
    >
    > Tadam!

    No to nie wiem. U mnie ta PeJotowa stopka prezentuje się tak:

    'P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem'

    Widocznie Dialog sobie lepiej radzi z wodotryskami Thunderbirda. Ale
    z ciekawości uruchomiłem też Thunderbirda. Było podobnie jak w Dialogu:
    w stopce PeJota brakowało równieź tylko eś.

    --
    Kot może zostać.

  • 60. Data: 2020-11-18 00:30:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    collie <c...@v...pl> napisał(a):
> [...]
    > z ciekawości uruchomiłem też Thunderbirda. Było podobnie jak w Dialogu:
    > w stopce PeJota brakowało równieź tylko eś.

    Bo stopka jest w Windows-1250, który od ISO8859-2 różni się tylko właśnie
    owym ś, a także ą, którego akurat w stopce nie było. Tu się wszystko zgadza.

    Natomiast LordBluzg(R) przekleił fragment źródła posta a nie normalnej,
    przetworzonej treści. Ponieważ przy podglądzie źródła nie ma analizy
    kodowania, brane jest jakieś domyślne. Tutaj pewnie jakieś
    zachodnioeuropejskie Windows-1252 czy coś takiego. Dlatego pokrzaczkowało
    się jeszcze bardziej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/