  • 1. Data: 2010-02-13 19:08:20
    Temat: [OT] Realizacja gwarancji
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Mam karte HD5850 kupiona w proline w listopadzie, karta od poczatku
    sprawiala problemy, choc mialem pierwotnie inne podejrzenia, teraz juz
    wiem, ze to ona winna jest zawieszania kompa, a dzieje sie to coraz
    czesciej. Postanowilem zatem, ze musze ja reklamowac. Do tej pory
    powstrzymywala mnie, i nadal troche hamuje, swiadomosc, ze takich kart juz
    nie ma na rynku za wiele (proline nie ma na stanie), a niestety ceny od
    listopada poszly w gore i nie wiem czy przypadkiem nie wpakuja mi czegos
    innego za tamta cene, a obecnie miesci sie w tym zakresie GT9800 :/
    Bardzo by mnie taka "wymiana" zasmucila, bo HD4850 byla dla mnie doskonala.
    Chcialbym spytac czy ktos ma doswiadczenia co w takim przypadku powinien
    zrobic (i robi) serwis?
    Bo moze gdybym w koncu doczekal premiery Fermiego, to ceny by polecialy w
    dol i nie byloby obawy, ze dostane jakiegos szrota, a tak jest jednak jakas
    niepewnosc, a juz dluzej nie moge zwlekac, bo 4 resety na dobe sa nie do
    zniesienia.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-02-13 19:59:12
    Temat: Re: [OT] Realizacja gwarancji
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci
    > Witam
    >
    > Mam karte HD5850 kupiona w proline

    4850 ( bo rozumiem, ze nie chodzi jednak o 5850) zwlaszcza z
    niereferencyjnym chlodzieniem sprawial klopoty z powodu przegrzewajacych sie
    pamieci. Mój asus tez tak mial, w momemcie zawieszania gpuz na memio
    pokazywal ponad 100 stopni, wiec dolozylem dwie wolnoobrotowe 12' i jedna 8'
    w obudowe i problem zniknal.

    --
    LeP

  • 3. Data: 2010-02-13 21:24:35
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 20:59:12 +0100, LeP napisał(a):

    > 4850 ( bo rozumiem, ze nie chodzi jednak o 5850) zwlaszcza z

    Tak, kurcze, przepraszam za literowke, chodzi o 4850 :-)

> [...]
    > pamieci. Mój asus tez tak mial, w momemcie zawieszania gpuz na memio
    > pokazywal ponad 100 stopni, wiec dolozylem dwie wolnoobrotowe 12' i jedna 8'

    Mam na "wylocie" 12cm wiatrak, na wlocie 8cm, ktory dmie po dyskach. Ale
    moze to rzeczywiscie przegrzewanie, sprobuje pomierzyc temp. pamieci.
    Dzieki za slowo.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-02-13 23:06:01
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Norbert"

> [...]
    >
    > Mam na "wylocie" 12cm wiatrak, na wlocie 8cm, ktory dmie po dyskach. Ale
    > moze to rzeczywiscie przegrzewanie, sprobuje pomierzyc temp. pamieci.

    Chodzi o to, że ja również miałem ma wylocie 12 a zamontowanie 8 na przodzie
    pomogło o tyle, że jak nie grałem w stalkera albo modern warefare to było
    ok. Potem przeniosłem tę 8 w komin procesora , a zamiast niej wrzuciłem 12 i
    12 z boku dmiąca na kartę i temeratury w stresie spadły o 15 stopni a w
    iddle ok 10. Początkowo chodziło to na 12V, ale było za głośno, więc
    zszedłem do 5 i też daje radę. Dodatkowo dwa śledzie pod kartą są ażurowe,
    bo nie sztuka wdmuchać zimne powietrze, trzeba ciepłe wypuścić. Jak na razie
    od lipca nie miałem żadnego zwisu, a już chciałem oblepić miedzią
    radiatory...
    --
    LeP

  • 5. Data: 2010-02-15 13:08:50
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 00:06:01 +0100, LeP napisał(a):

> [...]
    > bo nie sztuka wdmuchać zimne powietrze, trzeba ciepłe wypuścić. Jak na razie
    > od lipca nie miałem żadnego zwisu, a już chciałem oblepić miedzią

    To chyba nie to jednak, GPU-Z logowal temparatury i podczas gry, gdy
    nastapilo sypniecie, najwyzsza temp. byla okolo 50*.
    To jest w ogole dziwne, bo najczesciej i napewniej pada na grze, ktora malo
    obciaza GPU (okolo 20%), gierka to Plants vs Zombies. Wlaczenie tej gry
    jest niemal gwarancja, ze max. do 30 minut nastapi zwis. Inne gry, nawet
    mocno eksploatujace GPU sypia o wiele rzadziej. Np. CoD WaW sypie raz na
    kilka h, czasem wcale, CoD MW sypie czesciej, raz na około godzine, a np.
    taki Grid, mimo, ze mocniej wali po GPU niz CoD MW, nie sypnal kompa
    jeszcze ani razu, choc tez sporo godzin byl uzywany. Od razu dodam, ze ta
    pierwsza wymieniona gra nie jest walnieta, bo na innej grafie dziala
    bezawaryjnie, na kompie corki tez nigdy nie sypnela. U mnie na grafie
    HD4850 sypie co 30 minut. Drivery mam aktualne, od listopada sa to juz 3cie
    drivery i na kazdych bylo to samo.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2010-02-15 13:10:13
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 20:08:20 +0100, Norbert napisał(a):

> [...]
    > Chcialbym spytac czy ktos ma doswiadczenia co w takim przypadku powinien

    Czy ktos ma wiedze na wyzej postawione pytanie? Prosze o odpowiedz.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 7. Data: 2010-02-15 19:12:34
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Norbert" <n...@r...no> wrote in message news:hlbh3t$jrm$1@news.onet.pl...

    > Czy ktos ma wiedze na wyzej postawione pytanie? Prosze o odpowiedz.

    naprawia\dadza serwisowana, co do zasady nie moga ci dac innego modelu
    bez twojej zgody czyli w razie gdyby byla nienaprawialna a nie mieli
    ich na stanie powinni zwrocic kase

    warto im jednak wyraznie zaznaczyc jakie sa twoje zyczenia w opisie
    problemu ktory powinienes dolaczyc

    generalnie chyba nic nie stoi na przeszkodzie zeby zadzwonic czy wyslac
    maila i sie zapytac o ten konkretny przypadek

  • 8. Data: 2010-02-16 17:34:30
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Norbert"
    > Dnia Sun, 14 Feb 2010 00:06:01 +0100, LeP napisał(a):

    > To chyba nie to jednak, GPU-Z logowal temparatury i podczas gry, gdy
    > nastapilo sypniecie, najwyzsza temp. byla okolo 50*.

    Albo cię oszukali i to wbrew nalepkom nie jest 4850, albo postaw sprzęt
    blizej kaloryfera, bo nawyrazniej zamarzł;)
    A tak z ciekawości- jaki to model karty i jaka gra?

    --
    LeP

  • 9. Data: 2010-02-16 22:49:30
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:34:30 +0100, LeP napisał(a):

    > Albo cię oszukali i to wbrew nalepkom nie jest 4850, albo postaw sprzęt
    > blizej kaloryfera, bo nawyrazniej zamarzł;)
    > A tak z ciekawości- jaki to model karty i jaka gra?

    Pisalem juz, gra jest malo wymagajaca, obciaza GPU tylko okolo 20%, to jest
    w zasadzie gra 2D, ktora ma w opcjach "ptaszka" pt. 3D Acceleration. Tytul
    gry: Plants vs Zombies. Na niej pada najczesciej, lecz nie tylko na niej.
    Karta Sapphire HD4850 HDMI 512MB DDR3.

    --
    pozdrawiam
    Norbert