  • 131. Data: 2010-11-06 00:25:49
    Temat: Re: [OT] Leasing, kolizja drogowa, UT - problem
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Jacek_P napisal:

    > Doczytaj przepisy. Wpływ kasy na konto nie ma znaczenia.
    > Jeżeli masz AC to wpływ odszkodowania kompensujesz fakturą
    > kosztową, jeżeli nie masz AC to mogiła: odszkodowanie jest
    > przychodem opodatkowanym, a faktura kosztowa nie jest kosztem.

    W przypadku AC, tak. Ale wątek jest o rozliczeniu z OC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 132. Data: 2010-11-06 00:27:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To nic dziwnego, że bezgotówkowo nie robisz.
    > Trza było tak odrazu.

    Pisałem już kilka razy w tym wątku.

    > Ale w ASO, na oryginalnych
    > i nowych podzespołach?

    Wycena?
    Tak.
    Oczywiście od razu zaczęłi od potrącania amortyzacji i innych takich (w
    niespełna 3 letnim aucie, nigdy nie uszkodzonym).

    > Jak się nie doczekasz na kasę, to co zrobisz?

    Przecież pisałem co zrobiłem.
    Rzeczoznawca, prawnik, sąd.

    > Jak diametralnie inna? Przecież można "wykupić" auto

    Ale ja nie chcę inwestować kasy, a już na pewno nie z kredytu. ;-)

    > z ASO i byłąby to dokładnie taka sama sytuacja jak twoja,

    Z tą różnicą, że miałbym o kilka tys na koncie mniej.
    Podziękował.

  • 133. Data: 2010-11-06 00:28:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W przypadku AC, tak. Ale wątek jest o rozliczeniu z OC.

    Jemu chodziło o uchylony już przepis, że żeby odliczyć vat od naprawy
    powydpadkowej, to auto musiało mieć AC.
    Został uchylony w 2008 roku.

  • 134. Data: 2010-11-06 00:39:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek_P napisal:
    > Jeżeli TY nie masz SWOJEGO AC,
    > to nie możesz faktury za naprawę wsadzić w koszty
    > i odszkodowanie z CUDZEGO OC staje się przychodem
    > nie przykrym kosztami. W efekcie lądujesz z podatkiem.

    Szczegóły ma tu:
    =======
    Dz.U. 2000 nr 14 poz. 176

    art.23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów
    oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie
    były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym.
    =======

    W efekcie jak nie masz SWOJEGO AC, to odszkodowanie z cudzego OC masz
    opodatkowane, bo nie przykryjesz go fakturą kosztową.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 135. Data: 2010-11-06 08:56:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > to jednak następuje rozliczenie, które umożliwa odliczenie VAT tylko
    > dlatego, że faktura za naprawę
    > jest kosztem. Bez tego nie da się odliczyć VAT.

    Mała poprawka:
    zapomniałem o tym, że uchylono art 88.1 pkt2
    (co ktos przytomnie przypomniał w tym wątku)
    i kwestia odliczenia wymagać będzie jedynie posiadania
    faktury zgodnej z ideą art 86.1)

  • 136. Data: 2010-11-06 09:18:55
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 Nov 2010 22:58:05 +0000 (UTC), "Myjk" <m...@n...op.pl>
    wrote:

    >PS ASO nie wydało samochodu?

    ZTCP nie. To było ASO BMW Auto Fus w Warszawie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 137. Data: 2010-11-06 12:08:21
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Cavallino napisal:

    > Pisałem już kilka razy w tym wątku.

    Nie pisałeś, że korzystasz z usług "psiej ubezpieczalni".
    Co to za lizing tam bierze ubezpieczenia?

    > Wycena?

    O naprawę pytałem, chyba że przy bezgotówkowym wycenę
    można zrobić w ASO a naprawić u mietka, albo na
    częściach ze szrotu.

    > Przecież pisałem co zrobiłem.
    > Rzeczoznawca, prawnik, sąd.

    Czyli standard.

    > Ale ja nie chcę inwestować kasy, a już na pewno nie z kredytu. ;-)

    Stary, przecież w rozliczeniu gotówkowym, w przykładzie
    powyżej też "zainwestowałeś" swoją kasę. Tu i tu powędrowała
    do serwisu. Tylko w bezgotówkowej masz w nosie walkę jaką
    prowadzi ASO->TU, a w gotówkowej, jak napisałeś powyżej,
    musisz to robić sam.

    > Z tą różnicą, że miałbym o kilka tys na koncie mniej.
    > Podziękował.

    Nie żałuj sobie, powiedz nawet że -dziesiąt.

    --
    Pozdor Myjk

  • 138. Data: 2010-11-06 12:22:15
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Cavallino napisal:

    > Cytuję:
    > "Oględziny, kosztorys napraw....i tu niespodzianka. Naprawa
    > wyszacowana na na około 11 tys. zł (ASO potwierdza, że kwota jest
    > OK i za nią można naprawić autko)"

    I co, dostali dokumenty końcowe,
    czy figlarnie przystąpili do naprawy?

    > Skąd wziąłeś że TU zgodziło się na 9?
    > Te 11 to właśnie kwota z kosztorysu TU.

    Skąd wiesz? Widziałeś dokumenty? Opierasz się na
    "zeznaniach" gostka i wierzysz, że pisze prawdę
    całą prawdę i tylko prawdę. Ludzie mają tendencję
    do wybielania siebie i robienia z siebie poszkodowanych,
    nie wiem, dla większości to chyba naturalny odruch.

    Jak dla mnie, to ASO nie doczytało się "gwiazdki",
    że ze względu na wiek auta, wartości paru części
    zostanie pomniejszona o "amortyzację", a teraz
    ładuje głupa żeby nie płacić ze swojej kieszeni.

    I ponownie, i ponownie, i ponownie... W gotówkowej mogło
    spotkać goscia dokładnie to samo, a nawet jeszcze gorzej,
    bo byłby całkowicie usmażony. Dostałby kasę, spojrzał
    w wycenę i mógłby się jedynie pacnąć w czoło.

    Tu ma chociaż szansę na wygranie kasy od ASO
    które najwidoczniej nie umie czytać disklajmerów.

    --
    Pozdor Myjk

  • 139. Data: 2010-11-06 12:38:05
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Jacek_P napisal:

    > Właśnie o tym piszę.

    Rzeczywiścię, ale paranoja.
    Nie wiedziałem tego.

    --
    Pozdor Myjk

  • 140. Data: 2010-11-06 14:07:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie pisałeś, że korzystasz z usług "psiej ubezpieczalni".

    Pisałem.
    PTU.
    To synonimy. ;-)

    > Co to za lizing tam bierze ubezpieczenia?

    Naprawa z OC.
    Ale pisałem też, że leasing nie wydał mi się atrakcyjną ofertą zakupu auta.

    > O naprawę pytałem, chyba że przy bezgotówkowym wycenę
    > można zrobić w ASO a naprawić u mietka, albo na
    > częściach ze szrotu.

    Naprawy jeszcze nie było.
    Jak wygram sprawę to zdecyduję gdzie naprawiać i czy w ogóle.
    Wybór należy do mnie, a nie do psiej ubezpieczalni.

    > Stary, przecież w rozliczeniu gotówkowym, w przykładzie
    > powyżej też "zainwestowałeś" swoją kasę.

    Nie zainwestowałem, bo auta nie naprawiłem jeszcze.

    > Nie żałuj sobie, powiedz nawet że -dziesiąt.

    Nie, ale być może kilkanaście (jeśli zdecyduję że auta nie będę naprawiał).
    Zadowolony?