  • 1. Data: 2009-06-24 10:45:03
    Temat: (OT) DVB-H
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Zdecydowałem się napisać na tę Grupę, ponieważ chodzi o sprawy proceduralne
    a tylko tutaj spotykam fachowców (w tym dziennikarzy, publicystów czy po
    prostu osoby majace dostęp do przeróżnych rzeczników prasowych).
    W związku z oststnim akapitem tego tekstu:
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=19&n
    ews_id=3863&layout=3&page=text&place=Lead01
    oraz wobec nieco wyżej podanych informacji, mam pytanie:
    Kiedy INFO-TV-FM musi rozpocząć wykorzystywanie częstotliwosci ?
    W dniu 12 marca 2009 zwycięzca złożył wniosek o rezerwację częstotliwosci.
    Konkurs wygrał więc powinien rezerwację otrzymać.
    Nie wiem ile czasu UKE może taką rezerwację pisać a następnie doręczać ale
    załóżmy że 14 dni.
    Skoro tak to okolo 26 marca INFO-TV-FM mogło by odebrać rezerwację.
    Wówczas od tego dnia ma 3 miesiące na wykorzystywanie częstotliwości i
    rozpoczęcie hurtoweg świadczenia usług.
    Czyli "mniej więcej" powinno to nastąpić właśnie teraz (przyjmując 26 marca
    to powino to nasptąpić pojutrze).
    Na stronie operatora cisza na ten temat (a przynajmniej ja nie znalazłem).
    UKE w swych warunkach zobowiązuje zwycięzcę do pokrycia 80% obszaru
    rezerwacji w 10 obszarach do końca 2009 roku.
    Czyli w dziesięciu miastach do końca roku powiny ruszyć nadajniki.
    Obecnie powinien ruszyć choć jeden i nastąpić świadczenie uslug.
    INFO-TV-FM testuje DVB-H z komina jednej z Elektrociepłowni w Warszawie więc
    coś mi się zdaje, że tam nagle ten obiekt podstawią pod "świadczenie uslug".
    Przynajmniej powinni i powinni zrobić to na dniach.
    Ciekawe czy te 10 obiektów do końca roku to także Szczecin (z którgo mogłbym
    coś odebrać). Mam na dachu anteny Yagi na UHF (także w polaryzacji pionowej)
    i odbieram nawet słabe stacje ze Szczecina (np Puls z Warszewa a także
    śladowo TV4 na kanale 7 z małego nadajnika w centrum miasta).
    Mieszkam na Wyspie Wolin, 70 km od Szczecina.
    Moje odbiorniki DVB-T przynajmniej pokazują (sprawdzone w Warszawie) że
    sygnał DVB-H jest nadawany.
    N razie na docelowym kanale 55 dla Szczecina cisza.
    Problem w tym iż oni nie mają swego obiektu w tej części kraju a te 10
    pierwszych obszarów rezerwacji będą chcieli uruchomić z własnych obiektów.
    Czy ktoś może jest zorientowany co się dzieje w tej sprawie ?
    vari

  • 2. Data: 2009-06-24 11:50:04
    Temat: Re: (OT) DVB-H
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    vari pisze:

    > Czy ktoś może jest zorientowany co się dzieje w tej sprawie ?

    http://www.telepolis.pl/news.php?id=15198

    W skrócie: UKE czekał na "opinię" KRRiTV, bez której nie mógł (albo
    mógł, ale nie chciał wszczynać kolejnej wojny - nie znam stanu prawnego)
    wydać rezerwacji częstotliwości.

    Marek

  • 3. Data: 2009-06-24 18:29:11
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > W skrócie: UKE czekał na "opinię" KRRiTV, bez której nie mógł (albo
    > mógł, ale nie chciał wszczynać kolejnej wojny - nie znam stanu prawnego)
    > wydać rezerwacji częstotliwości.

    No tak. Jak to u nas. Czyli te trzy miesiące nie upłynęły a dopiero zaczną
    płynąć od przyszłego tygodnia.
    U nas chyba nikomu się nie spieszy.
    Gdyby w latach dwudziestych tak podchodzono do spraw jak teraz to Polskie
    Radio nie rozpoczęło by emisji do lat sześćdziesiątych bo:
    - biznesplan nie może być wykonany bo nie ma odbiorników więc po co nadawać
    - nie zaczniemy produkowaćodbiorników bo nie ma co odbierać
    - nikt tego nie kupi
    - A WOGÓLE TO JAKIMY BĘDZIEMY MIELI Z TEGO ZYSK I JAK SZYBKO ?
    - właściwe urzędy musiały by ustalić czy są właściwe
    - konkurencja robiła by wszystko by "ONI" nie zaczęli nadawać (samemu o
    emisję się nie starając).
    - itd itp
    vari

  • 4. Data: 2009-06-25 13:36:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli "mniej więcej" powinno to nastąpić właśnie teraz
    > (przyjmując 26 marca to powino to nasptąpić pojutrze).

    Ja tam nie wiem, ale po rezerwacji czestotliwosci jest chyba etap
    pozwolen radiowych ?

    A wiec kolejna papierologia, oceny zagrozen srodowiska itp .. trzy
    miesiace absolutne minimum ?
    Nie - trzy miesiace do ogloszenia i przyjmowania protestow od
    mieszkancow.

    > Obecnie powinien ruszyć choć jeden i nastąpić świadczenie uslug.
    > INFO-TV-FM testuje DVB-H z komina jednej z Elektrociepłowni w
    > Warszawie więc

    No wlasnie - umowy odpowiednie tez trzeba zawrzec.
    Zakup urzadzen, montaz, instalacje niezbedne .. ile startowal Play
    ? ze trzy lata ?

    J.