  • 11. Data: 2017-05-31 16:10:18
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/31/2017 2:14 AM, John Smith wrote:
    > Gdzie kupujesz, że tak ładnie realizują zamówienia?

    Aliexpress. Sortuje po cenie i free shipping i biorę najtańszą opcję.

  • 12. Data: 2017-05-31 16:13:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/30/2017 11:38 PM, Andrzej W. wrote:
    > Szanse odzyskania czegokolwiek na Allegro?
    > Jak wygrasz w sądzie ze sprzedawcą za 10 lat to może Allegro przyzna Ci
    > rację.

    Zwrócili kase baz szemrania. Raz. Nie wiem czy to wyjątek.

    > U Chińczyków, jak nie przyślą w terminie, to klikasz "nie dostałem, chcę
    > kasę" i masz ją w kilka dni (oczywiście jeśli kupujesz u sprzedawcy z
    > programem ochrony zakupu).

    Ale tam inna kultura. Na ebay tez jest jakoś lepiej.

    A nasze allegro po 10 latach intensywnych wysiłków programistów dało
    rade posortować coś użytecznie w *jednej* kategorii. My tu mamy jak
    widać inne problemy ;)

  • 13. Data: 2017-05-31 20:32:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A nasze allegro po 10 latach intensywnych wysiłków programistów dało rade
    > posortować coś użytecznie w *jednej* kategorii. My tu mamy jak widać inne
    > problemy ;)

    A ja mam z nimi kłopot...
    Kupić dysk SSD, gdzie szukać? :P
    (przespali pewną rzecz (żeby tylko jedną))

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 14. Data: 2017-06-02 00:21:34
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "HF5BS" news:ogl3e2$utl$1@node2.news.atman.pl

    > I w ogóle, Allegro spsiało i psieje nadal. Nie mogą pojąć, że jak szukam
    > np. UL1901, czy enkodera szesnastkowego, to ch.j mnie interesują
    > "wspaniałe buty", czy "przepiękny sweterek dla dziewczyny"

    Allegro to był dobry portal jak wyglądał tak:
    http://www.komputerswiat.pl/media/2013/44/2814347/al
    legro4-2005.jpg
    Wyszukiwarka wtedy była potężnie celna, bez potrzeby cudowania i ubierania
    słów kluczowych w kwiatki. Kod strony nie był tak zryty jak obecnie, gdzie
    zrobił się drugi pejsbuk, potrafiący zadławić słabszy procesor, bo dziś
    "nowoczesna" strona musi być obowiązkowo zrobiona pod srajfona gdzieś pole
    na pół ekranu stanowi dziś jeden odnośnik i cała ma przy okazju latać,
    fruwać i robić kupę.
    Potem to już coraz większe gówno się z tego robiło.
    Mistrzostwem zachłanności jest popsucie wyszukiwarki i potem szukasz śrubki
    a dostajesz w wynikach czapkę. Wpisz dziś UL1490
    Dostajesz w wynikach pełen śmietnik.
    Wyszukiwarka stała się taka durna, że wpisanie ciągu

    UL1490

    traktuje, że szukasz także samego 1490 mimo, że między UL a 1490 nie
    wstawiałeś spacji.
    Normalna wyszukiwarka wie, że jak jest jeden ciąg znaków to go ma nie
    rozbijać na segmenty, nie musisz brać w cudzysłów. Ale nie rozumie już tego
    zdurniałe allegro, bo oni są jak market, specjalnie ci zmienimy za miesiąc
    towar na regale i przeniesiemy 2 rzędy dalej abyś w czasie szukania natknął
    się na coś jeszcze i wtedy my ci powiemy, że to także potrzebujesz.....
    Dziś nie wystarczy wpisać jeden ciąg znaków, przeważnie go tam trzeba
    ozdobić cudzysłowem amerykańskim "nazwa".

    Nic mnie tak nie wkurza jak to, że radiokomunikacja wylądowała w dziale z
    telefonami, a nie jak elektronika w w dziale RTV i AGD. Bo dla nich
    radiokomunikacja to jakaś odległa gałąź, mająca niewiele wspólnego z
    elektroniką.
    I potem jedne sprzedawca sprzedaje tranzystor w.cz. w dziale elektronika
    a inny w telefonach w radiokomunikacji i robi się burdel.
    Nazewnictwo przerośniętego łańcucha grup-podgrup też jakiś mistrzunio
    wymyślił:
    RTV i AGD - Elektronika - Elektronia - Części elektroniczne.
    Na ich miejscu dałbym ze cztery podzbiory Elektroniki żeby było jeszcze
    bardziej popierd.................

  • 15. Data: 2017-06-03 14:33:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    r...@k...pl napisał(a) :

    > Pewnie Aliexpress.
    > Też staram się zamawiać głównie z Ali.
    > Świetny system komentarzy (nawet możesz zdjęcia wysłać).
    > Program ochrony działa (nie przyślą? kasa w kilka dni z powrotem na swoim
    > koncie).
    > Z jakością różnie, ale z reguły jak orientujesz się w temacie, to potrafisz
    > oszacować co dostaniesz (raz zamawiałem coś co miało mieć LED-y, miało zwykłe
    > żarówki - zwrot całej kasy bez odsyłania towaru).

    Z tym zwrotem pieniędzy bywa różnie. Ostatni zakup przyszedł z
    parametrami 3,5 raza gorszymi. I 18 baksów w błoto. Sprzedawca
    się wypiął. Mediator z Ali też. Odeślij majfrend, to może
    dostaniesz kasę. A przesyłka z 60 PLNów.

    > Nawet za kilka $ możesz sobie wykupić gwarancję na telefon w PL.

    Kupując na Ali?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 16. Data: 2017-06-03 20:30:31
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 30.05.2017 o 21:16, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > za to dotychczasowe historyjki wyczyszczono, swoista abolicja

    Nie do końca.
    W aplikacji mobilnej na Android nadal "stare" komentarze są widoczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 17. Data: 2017-06-03 21:31:29
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-06-03 o 14:33, Zbynek Ltd. pisze:

    > Kupując na Ali?

    Tak, na Ali i nie tylko na telefon.
    Jakaś firma świadczy im takie usługi, coś jak ubezpieczyciel.
    Nie naprawiają sprzętu tylko dostajesz nowy.

    --
    AWa.

  • 18. Data: 2017-06-03 23:28:01
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Czy ja przegapilem jakąś rewolucję? Gimbusy otwierają biznesy? Pokolenie
    > XYZ wchodzi na rynek pracy? Strach tranzystora kupić. Nie tak dawno
    > kupiłem setkę rezystorów a dostalem setkę kondensatorów, ale o tej samej
    > liczbowo pojemności co rezystancji a sprzedawca "nie widzi różnicy bo
    > oznaczenie się zgadza"

    ja tam zawsze uważałem ze na Allegro sprzedają głównie oszuści i
    przygłupy. Jeśli muszę tam kupować to korzystam z ofert firmy o której
    widać, ze ma też normalną działalność (strona internetowa, sklep
    online). Nie wiem czemu kupować u podejrzanych typków skoro mogę kupić w
    TME czy Farnell.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2017-06-04 09:17:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/3/2017 11:28 PM, Mario wrote:
    > ja tam zawsze uważałem ze na Allegro sprzedają głównie oszuści i
    > przygłupy.

    To w dziale GSM.

    > Jeśli muszę tam kupować to korzystam z ofert firmy o której
    > widać

    Ale je widać. Sprzedają równiez w realu, często mają sklep fizyczny.

    > Nie wiem czemu kupować u podejrzanych typków skoro mogę kupić w
    > TME czy Farnell.

    Bo oba mają nieużyteczne interfejsy. Mimo ogromnego rozbudowania,
    konfiguracji itp. są niewygodne. TME przoduje w bezuzytecznych filtrach
    i absurdalnych lagach. Farnem ma to samo tylko inaczej poukładane na
    stronie. Takie interfejsy sa potrzebne, ale doprowadzają do szału,
    szczegolnie z powodu lagów kiedy masz ochotę rzucać komputerem o ścianę.
    Wiem że to średni argument jak trzeba coś kupić, ale powoduje że
    podchodzę do nich ze wstrętem.

    PS. TME ostatnio zmienilo mi adres na który wysyłam części po jedym
    mailu do nich. Bez weryfikacji kto ja jestem. Ktoś ma ochotę na darmowe
    podzespoły?

  • 20. Data: 2017-06-04 09:27:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 30-May-17 23:38, Andrzej W. wrote:
    > Szanse odzyskania czegokolwiek na Allegro?
    > Jak wygrasz w sądzie ze sprzedawcą za 10 lat to może Allegro przyzna Ci
    > rację.

    Używasz do płatności dobrej karty kredytowej i problem automagicznie
    znika (money back).

    Przetestowane kilka razy - zarówno w przypadku kiedy sprzedającemu nie
    spieszyło się z wysyłką (dwa tygodnie opóźnienia to lekka przesada), jak
    i w sytuacji, kiedy wysłał jakieś badziewie i miał problem z uznaniem
    reklamacji.

    Piotrek