  • 11. Data: 2017-05-03 16:40:24
    Temat: Re: ON + CH3OH
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dodaje sie oleje roslinne do nafty czy moze robi sie z nich paliwo do dizla?

  • 12. Data: 2017-05-03 17:38:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-05-2017 o 15:55, PlaMa pisze:

    > oleje?

    W biokomponentach nie do końca chodzi o to, żeby były tańsze, tylko żeby
    były odnawialne, a nie kopalne.

  • 13. Data: 2017-05-03 17:53:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sugerujesz jezdzenie na oleju z pestek winogron. Metanol i etanol to zasadzie jedyne
    biokomponenty mieszane z paliami robionymi z kopalin. I pierdolenie o innych nie ma
    sensu. A nawet jak by jakis wiejski glupek chcial udowadniac ze olej rzepakowy jest
    biokomponentem to mu sie nie uda bo taki olej przerabiaj na biodizla i zeby sie dalo
    to uzywaja miedy innymi metanolu. I nie jest on dodatkiem a skladnikiem potrzebnym do
    reakcji chemicznej.

  • 14. Data: 2017-05-03 21:16:48
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 3 maja 2017 02:15:36 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jeszcze trzeba miec bakterie zywiace sie nafta. Skad je brac? W powietrzu
    > ani smarkach ich nie ma.

    Nie wiem skąd się biorą, ale faktem jest że moja żona handluje
    płynami do myjek warsztatowych, które mają w swoim składzie
    żywe kultury bakterii żywiące się właśnie produktami ropopochodnymi.
    Te bakterie żrą tylko naturalne oleje z ropy, tych syntetycznych nie
    lubią ;)

    Pozdrawiam
    MK

  • 15. Data: 2017-05-03 21:24:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamacza sie w takim plynie cos na tydzien?

  • 16. Data: 2017-05-04 06:51:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości grup
    >Na stacjach paliw olej napędowy zawiera alkohol metylowy w ilości ok.
    >7% i ma to ulec zwiększeniu do 20%. W Internecie są informacje, że ON
    >nie miesza się z alkoholami, bo następuje rozwarstwienie takiej
    >mieszanki, w odróżnieniu od benzyn. Stąd nie jest wskazany dodatek
    >denaturatu do "ropy".

    Pare km po polskich drogach i sie ladnie zmiesza :-)

    Jestes pewien, ze metanol ?
    Z metanolu i oleju rzepakowego to sie robi "biodiesla".
    Zwanego tez RME / FAME

    https://de.wikipedia.org/wiki/Rapsmethylester
    https://pl.wikipedia.org/wiki/FAME
    http://www.orlenpoludnie.pl/EN/OurOffer/BIOfuelZone/
    MethylEster/Pages/Biodiesel-RME_FAME.aspx
    http://www.orlenpoludnie.pl/EN/OurOffer/BIOfuelZone/
    MethylEster/Pages/Bioester-B100.aspx

    >Co dodaje się do zbiorników na stacjach paliw, żeby mieszanka ON z
    >alkoholem nie ulegała rozwarstwieniu? W handlu nie spotkałem się z
    >dodatkami usuwającymi wodę z ON, są tylko do benzyn. W Internecie są
    >też informacje, że alkohol jako silnie higroskopijny i zawierający
    >wodę, powoduje rozwój życia w ON, szczególnie w postaci pleśni i
    >innych mikroorganizmów, co powoduje pogorszenie właściwości paliwa i

    Plesn w wysokoprocentowym metanolu ? Srednio wierze ... ale jakies
    bakterie to chyba utylizuja.

    >"podjadanie" elementów układu paliwowego.

    A to moze byc czysto chemiczne/rozpuszczalnikowe.
    Elementy dobierane pod ON, nie pod RME czy metanol (plus pewnie drobne
    ilosci oleju rzepakowego i gliceryny).

    Za to zdaje sie wykonczyli go producenci diesli, deklarujac, ze zatyka
    filtry czastek stalych w wydechu.

    >Czy metanol dodawany do paliw ma czystość chemiczną 100%?

    Etanol dodawany do benzyny ma czystosc "techniczna" ale przede
    wszystkim prawie brak wody - nieosiagalne w zwyklej destylacji.

    J.

  • 17. Data: 2017-05-04 07:48:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Sugerujesz jezdzenie na oleju z pestek winogron.
    >Metanol i etanol to zasadzie jedyne biokomponenty mieszane z paliami
    >robionymi z kopalin.

    etanol z ON to chyba kiepsko. Przynajmniej taki 95%

> [...]
    >rzepakowy jest biokomponentem to mu sie nie uda bo taki olej
    >przerabiaj na biodizla i zeby sie dalo to uzywaja miedy innymi

    Byli tacy, co jezdzili wprost na oleju rzepakowym.

    Ba - pierwszy silnik Diesla dzialal na oleju z orzeszkow.

    J.

  • 18. Data: 2017-05-04 08:05:12
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 3 maja 2017 21:24:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zamacza sie w takim plynie cos na tydzien?

    Myje się normalnie jak w umywalce pod kranem, tyle że zabrudzony
    płyn trafia do zbiornika, gdzie jest oczyszczany z oleju przez bakterie
    i nadaje się do ponownego użycia.

    Pozdrawiam
    MK

  • 19. Data: 2017-05-04 17:47:12
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-04 o 07:48, J.F. pisze:

    > etanol z ON to chyba kiepsko. Przynajmniej taki 95%

    > Byli tacy, co jezdzili wprost na oleju rzepakowym.
    >
    > Ba - pierwszy silnik Diesla dzialal na oleju z orzeszkow.
    >

    > J.

    test

  • 20. Data: 2017-05-07 21:22:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tata" <k...@k...net.pl> wrote in message
> [...]
    > miesza się z alkoholami, bo następuje rozwarstwienie takiej mieszanki, w
    > odróżnieniu od benzyn. Stąd nie jest wskazany dodatek denaturatu do

    Przede wszystkim "denaturat" to roztwór wodny alkoholu.
    Tak jak pitna wódka.

    Do paliw dodaje się czysty "spirytus" który nie zawiera wody.

    Mylenie tego z denaturatem, w sensie fioletowo zabarwionego
    płynu w szklanej butelce do kupienia w sklepie AGD jest pomyłką.