  • 1. Data: 2011-09-12 18:19:57
    Temat: OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?
    Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany) ale
    bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

    Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała i
    myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem się na
    info o tym problemie.

    Ale właściwie, to nie upieram się przy OCZ (skusiła mnie przystępna cena). Teraz
    żałuję, bo chipset Sandforce ma wady, o których pojęcia nie miałem, a które
    potrafią zdołować...

    latet

  • 2. Data: 2011-09-12 18:25:13
    Temat: Re: OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-12 20:19, Latet wrote:
> [...]
    > Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany)
    > ale bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

    Wystarczy spojrzec na proste specyfikacje - transfery/iops/zapis

    > Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała
    > i myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem
    > się na info o tym problemie.

    zapewne max. transfery nie osiagaly magicznych 275MB/s, a w jakim
    zakresie Cie to rozczarowalo, czy zwolnilo Twoja prace? ;)

    > Ale właściwie, to nie upieram się przy OCZ (skusiła mnie przystępna
    > cena). Teraz żałuję, bo chipset Sandforce ma wady, o których pojęcia nie
    > miałem, a które potrafią zdołować...

    Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, żadnych zwisów, żadnych
    niebieskich ekranów (BSOD). Z problemamu ze sprzętem jest jedna zasada:
    producent sprzeda 1000 urządzeń, w 2 przypadkach będą się pojawiac
    problemy i te dwie osoby narobia tyle zamieszania, ze ludzie zaczna
    tworzyc fikcje.

    BSOD moze byc wynikiem wadliwego sprzetu, ktory po prostu sie wymienia
    (to niekoniecznie musi byc dysk), sprawny sprzet dziala.

  • 3. Data: 2011-09-12 19:16:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Latet wrote:
    > Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?

    predkosciami maksymalnymi oraz iloscia iops

    > Czy to prawda, że wszystkich trzech dotyczy jakiś (wciąż nierozwiązany) ale
    > bardzo poważny problem objawiający się zwisami (BSOD) systemu?

    mialem, nie dotknelo mnie, ale zaczalem od zaktualizowania firmware do 2.09
    a sa juz na 2.11...

    > Niedawno kupiłem Vertexa 2, ale jego wydajność mnie bardzo rozczarowała i
    > myślałem o wymianie na dysk generacji "3" - czytając trochę natknąłem się na
    > info o tym problemie.

    generalnie to v2 i v3 jakos bardzo sie nie roznia, niby v3 ma transfery wieksze,
    ale w normalnym uzywaniu roznicy nie widzialem (i skonczylo sie na revodrive x2)

    przesiadki z vertexa 2 na vertexa 3 w kazdym razie nie polecam bo nie jest
    odczuwalna

  • 4. Data: 2011-09-13 09:11:11
    Od: Twat <n...@o...pl>

    ja kupuje taki
    http://allegro.pl/dysk-crucial-m4-ssd-64gb-2-5-sata-
    iii-415-95-mb-s-i1796895015.html

    mam nadzieje że to dobry wybór

  • 5. Data: 2011-09-13 10:31:07
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:11:11 +0200, Twat napisał(a):

    > ja kupuje taki
    > http://allegro.pl/dysk-crucial-m4-ssd-64gb-2-5-sata-
    iii-415-95-mb-s-i1796895015.html

    > mam nadzieje że to dobry wybór

    Nie lepiej ten?

    http://allegro.pl/dysk-ssd-ocz-60gb-agility-3-525-47
    5-mb-s-sf2281-i1801551541.html

    I gwarancja dluzsza i szybszy.
    Choc od razu mowie, ze nie mam doswiadczen z SSD i byc moze Twoj wybor z
    jakiegos wzgledu jest lepszy.

    --
    pozdro
    RemeK

  • 6. Data: 2011-09-13 14:51:49
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-13 12:31, RemeK pisze:

> [...]
    5-mb-s-sf2281-i1801551541.html

    > I gwarancja dluzsza i szybszy.
    > Choc od razu mowie, ze nie mam doswiadczen z SSD i byc moze Twoj wybor z

    z tymi OCZ to wszędzie czytam że sie sypią i są problemy, dlatego
    pomijam całość dysków tej firmy

  • 7. Data: 2011-09-13 16:44:19
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > z tymi OCZ to wszędzie czytam że sie sypią i są problemy, dlatego
    > pomijam całość dysków tej firmy

    Czy mozesz zapodac jakies linki.

    Statysytczna prawda for dyskusyjnych jest jedna, pisza na nich
    uzytkownicy, ktorzy maja problemy, jezeli zas jakas marka staje sie
    popularna, to statystycznie problemow jest wiecej.

    Sam uzywam Vertex'a2 120GB /tego gorszego/, komp dziala 24h/dobe. Do tej
    pory ani jednego BSOD'a. Firmware najnowsze.

  • 8. Data: 2011-09-13 19:46:53
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > zapewne max. transfery nie osiagaly magicznych 275MB/s, a w jakim zakresie
    > Cie to rozczarowalo, czy zwolnilo Twoja prace? ;)

    Wiadomo, że realne transfery są niższe niż w specyfikacji, ale nie sądziłem, że
    aż tak dużo niższe.

    > Mam tego gorszego vertex'a 2 od 2010.12, żadnych zwisów, żadnych niebieskich
    > ekranów (BSOD).

    Bo ten problem dotyczy serii "3", a nie "2".

    > Z problemamu ze sprzętem jest jedna zasada: producent sprzeda 1000 urządzeń, w
    > 2 przypadkach będą się pojawiac problemy i te dwie osoby narobia tyle
    > zamieszania, ze ludzie zaczna tworzyc fikcje.

    Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej
    epidemia. A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania wciaż
    brak.

    latet

  • 9. Data: 2011-09-13 19:50:13
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Sam uzywam Vertex'a2 120GB /tego gorszego/

    W jakim sensie "gorszego"? Gorszego od czego?

    latet

  • 10. Data: 2011-09-13 21:17:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Latet" <l...@l...pl> wrote in message news:j4oc62$4bs$1@inews.gazeta.pl...
    > Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej epidemia.

    watpie, mi v3 dzialal wiec nic nie pisalem, podobnie pewnie tysiace innych
    ludzi

    za to jak ktos wyda te pare stow na dysk ktory nie dziala jak powinien
    to (zuplenie slusznie) pisze o tym wszedzie i wielokrotnie

    > A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania wciaż brak.

    rozwiazan to tam maja cala mase ;) wyglada ze naklada sie tam kilka problemow
    i dlatego jest taki bajzel, niektorym pomaga zmiana kabelka, innym zmiana
    portu z 6 na 3 Gbps, jeszcze inni grzebia w rejestrze...