  • 81. Data: 2016-11-02 23:16:22
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    > Ano właśnie.
    > A skoro TU stać na kupowanie banków, to znaczy, że i tak za dużo
    > zarabiają, więc spokojnie można by im dorzucić limity kosztowe.

    dziękuję. komunizm już był. i źle skończył

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 82. Data: 2016-11-02 23:24:40
    Od: ZEC <z...@n...pl>

    W dniu 11/02/16 22:53, Cavallino pisze:

    > A co to przeszkadza przy wypłacie z AC?

    Pod warunkiem że się je m

    --
    ZEC

  • 83. Data: 2016-11-02 23:26:06
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 31 Oct 2016 20:53:48 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >A gdzie widziałeś te bardziej uczciwie rozliczane szkody? ;)

    Pewnie w reklamie ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 84. Data: 2016-11-02 23:48:44
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 1 Nov 2016 08:48:15 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    >Spróbuj axadirect.
    >Mi wyszło prawie 20% taniej niź axa w mbanku.

    Tak z ciekawości sobie policzyłem, wyszło mi OC 800 zł. Pakiet OC+AC
    1139 za rok. Obecny pakiet w mBanku kosztował mnie 996 zł. Też w sumie
    Axa. Tylko że mnie się ubezpieczenie kończy w marcu, do tego czasu to
    jeszcze może się dużo zmienić.

    Tak przy okazji ciekaowstaka: w marcu 2016 auto do ubezpieczenia AC
    warte było 13 100 zł. Dziś, wg tego samego ubezpieczyciela, 13 738 zł
    ;)

    A kupiłem je w marcu 2015 za 12 tys :)

  • 85. Data: 2016-11-03 00:37:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 2 Nov 2016 13:25:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > Mozliwe, ze przeliczyli szkodowosc na nowo i im wyszlo, ze te tanie
    > regiony wcale juz nie sa takie tanie.

    No mi wygląda że tanie regiony pozostają tanie, a podwyżki są w tych które
    już były drogie.
    Teraz właśnie pytanie czy drogie ze względu na szkodowość, czy podwyżki są
    ze względu na wyższe średnie pensje.

    Jeszcze z rozeznania rekord podwyżki.
    Znajomy, samochód do nauki jazdy, jedna szkoda (na 1000zł), podwyżka z
    1500zł na 4800zł. I jest to ponoć już najtańsza oferta przez agenta.

    Te ceny które podałem to też jest już najtańsze co się udało znaleźć, w
    przypadku kilku aut ze zmianą ubezpieczyciela.
    Bo oferta kontynuacji za Vectrę 3.2 miałem na ponad 1200zł.

    > To moze byc jakis wyjatek statystyczny - malo takich aut, wiec nikogo
    > u ubezpieczyciela nie obchodza. Podnosi sie, bo np wymyslili sobie
    > nowa tabelke pojemnosci ..

    No albo ci którzy mają 3.2 są w stanie zapłacić więcej niż ci co mają 1.3

    > Ja mialem ostatnia polise odnawiana w maju - juz sie mowilo o
    > podwyzkach, a cena jednak bardzo podobna.

    U mnie Vectra 3.2 w lipcu, reszta to już nie pamiętam.

  • 86. Data: 2016-11-03 00:38:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 2 Nov 2016 17:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Powiedziałbym nawet, ze brzmi to jak zmowa cenowa...

    No właśnie to tak działa, że gdyby ubezpieczyciele zrobili to sami, to
    byłaby zmowa cenowa.
    Ale ponieważ KNF wydał rekomendację, to nie ma mowy o żadnej zmowie :)

  • 87. Data: 2016-11-03 01:20:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 2 Nov 2016 01:56:26 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > praktyka jest taka ze czekasz na dobra oferte TU a jak nie podpasi to jedziesz
    pelen program czyli ASO, auto zastepcze itp ...

    Zasadniczo to i u nas tak jest i dzięki tej możliwości wyboru, jakoś ten
    rynek się reguluje takimi zależnościami.

    Przykład - załóżmy niedużą stłuczkę.

    W ASO naprawa kosztuje 8000zł, tanio ale przyzwoicie na używanych częsciach
    2000zł. Ubezpieczyciel proponuje 3000zł gotówką.

    Skąd te ceny:

    2000zł za tanią naprawę to cena rynkowa.
    Rynek tanich napraw, to rynek gdzie klienci płacą własnymi pieniędzmi, więc
    ceny podlegają zasadom podaży i popytu oraz realnych kosztów.

    3000zł - proponuje ubezpieczyciel, bo wie że tania naprawa to 2000zł i
    liczy że 1000zł "na otarcie łez", skłoni wielu poszkodowanych do rezygnacji
    z drogiej naprawy w ASO (gdzie cała pulę bierze ASO) i przytulenia 1000zł
    przy okazji stłuczki. Swego rodzaju win-win, bo ubezpieczyciel zaoszczędził
    5000zł, a poszkodowany ma swój 1000zł.

    8000zł - ASO głównie utrzymuje się z napraw za które płacą ubezpieczyciele,
    czyli teoretycznie jest w komfortowej sytuacji że dla klienta "cena nie gra
    roli".
    Ale mimo to ceny w ASO nie mogą przekroczyć pewnych granic absurdu, bo
    wpływają one na propozycję odszkodowań gotówkowych ubezpieczyciela.
    Gdyby ASO wpisało sobie w cenniki, że likwidacja takiej stłuczki kosztuje
    2x więcej, czyli 16000zł, to wtedy ubezpieczyciel zaproponowałby gotówką
    nie 3000zł a np. 6000zł.
    Wtedy już mając opcję na 4000zł "na otarcie łez", bardzo niewielu zdecyduje
    się na naprawę w ASO i takie ASO już nie zarobi.

    I tu jest odpowiedź na pytanie co się stanie, jeśli ustawodawca zlikwiduje
    możliwość gotówkowego rozliczenia szkody - ceny w ASO od razu podskoczą 2x
    w górę.
    Klient i tak naprawi w ASO, bo dlaczego miałby naprawić w jakimkolwiek
    tańszym miejscu?
    Jedynie klient mógłby być zainteresowany innym miejscem niż możliwie
    najdroższe w sytuacji kiedy cena naprawy przekroczy wartość pojazdu.

    I w taki sposób wielkie konceny motoryzacyjne wydoją wszystkie pieniądze z
    branży ubezpieczeniowej, które oczywiście wszyscy właściciele pojazdów,
    zgodnie z ustawą będą musieli zapłacić w stawkach za ubezpieczenie OC.

  • 88. Data: 2016-11-03 07:55:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 23:15, masti pisze:
    > nie wiem co mawiał wasz guru.
    > Mnie guru nie jest do niczego potrzebny. Wystarczy mi rozum

    Dziwi nie mnie że nie wiesz o nieudolności i zaniechaniach tychże
    instytucji nadzorujących.
    Mam nadzieję że jesteś tylko niedoinformowany i nie lobbujesz tutaj celowo.

  • 89. Data: 2016-11-03 09:19:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    z wrote:

    > Dziwi nie mnie że nie wiesz o nieudolności i zaniechaniach tychże
    > instytucji nadzorujących.
    > Mam nadzieję że jesteś tylko niedoinformowany i nie lobbujesz tutaj celowo.

    nie każdy jest Tobie podobny

    <http://natemat.pl/193675,skladka-oc-o-rownowartosci
    -auta-tak-to-prawda-ci-kierowcy-juz-poznali-podwyzki
    -na-swojej-skorze>

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 90. Data: 2016-11-03 10:14:58
    Temat: Ten wstrętny PiS i jego podwyżki
    Od: z <...@...pl>

    "
    Oto w jaki sposób wstrętny PiS przyczynił się do wzrostu cen OC. No
    włąsnie, dlaczego ceny OC rosną? Oczywiście to wina PiSu, oto 5 powodów
    których sprawcą jest wredny PiS i które przyczyniły się do wzrostu OC:

    1) Coraz gorszy wynik techniczny ubezpieczeń OC komunikacyjnych (w mld zł):

    Rok Wynik techniczny
    2006 0,2
    2007 -0,14
    2008 -0,7
    2009 -0,95
    2010 -0,9
    2011 -0,64
    2012 -0,43
    2013 -0,26
    2014 -0,79
    2015 -1

    Jak widać strata w 2015 wyniosła ponad 1 mld złotych. A to, że PiS
    zaczął rządzić dopiero 16 listopada 2015 (desygnacja Szydło na
    premiera), to przecież nie ma znaczenia. Te straty to i tak wina PiSu!

    2) Coraz wyższe odszkodowania dla ofiar wypadków

    Rok Łączna kwota świadczeń (mld zł)
    2012 1,1
    2013 0,89
    2014 1,04
    2015 1,3

    W 2010 roku Sąd Najwyższy orzekł, że możemy ubiegać się o
    zadośćuczynienia za śmierć osoby bliskiej nawet jeśli wypadek zdarzył
    się przed 2008 rokiem - a to sprawiło, że ubezpieczyciele teraz płacą
    świadczenia za wypadki sprzed kilkunastu lat. Znów widać ewidentną winę
    PiSu!

    3) KNF nakazuje uczciwe likwidować szkody

    Zaniżanie odszkodowań z ubezpieczeń OC zaniepokoiło Komisję Nadzoru
    Finansowego, która narzuciła firmom ubezpieczeniowym listę 21
    wytycznych, których ubezpieczyciele muszą przestrzegać, aby nie narazić
    się nadzorowi. Wytyczne zaczęły obowiązywać w marcu 2015 roku. Jak
    wiadomo, w marcu 2015 PiS jeszcze nie rządził, ale jakie to ma
    znaczenie, wzrost cen to wina PiSu!

    4) KNF wezwała ubezpieczycieli do podwyżek OC.

    Kiedy to zrobiła? Dokładnie zrobił to przewodniczący Komisji Nadzoru
    Finansowego we wrześniu 2015 roku Andrzej Jakubiak, wystosował on
    wówczas list do wszystkich zakładów ubezpieczeń podlegających polskiemu
    nadzorowi, aby te dostosowały ceny ubezpieczeń OC do faktycznie
    ponoszonego ryzyka - czyli po prostu je podwyższyły. We wrześniu 2015
    PiS nie jeszcze rządził, ale jakie to ma znaczenie, prawda?

    5) to wina podatku bankowego!

    Oczywiście te wielkie wzrosty to skutek olbrzymiego podatku bankowego,
    który wszedł w życie w lutym 2016. Jak wielki to podatek spytacie? Dla
    ubezpieczycieli jest to obciążenie w wysokości 0,0366% podstawy
    opodatkowania miesięcznie, a podstawą opodatkowania jest nadwyżka
    wartości aktywów ponad 2 mld zł. Liczba 0,0366% zwala z nóg, jest tak
    ogromna, że towarzystwa ubezpieczeniowe nie będą w stanie jej zapłacić.
    W zasadzie to najmniejsi ubezpezpieczyciele, których aktywa są mniejsze
    niż 2 mld złotych to w ogóle tego podatku nie zapłacą. Ale jakie to ma
    znaczenie, ważny jest efekt propagandowy, wyższe ceny OC to wina PiS!

    "

    PS. Dzięki za linka ;-)