  • 1. Data: 2013-03-16 14:13:47
    Temat: OBD II i Torque
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Witajcie, potrzebuję pomocy z tandemem z tytułu.

    Kupiłem ELM237 (OBD2, bluetooth, wersja mini), podłączyłem do portu OBD
    w moim Citroenie Xsarze II. Smartphone (SONY Xperia Sola) urządzenie
    bluetooth wykryło i się z nim sparowało (po wpisaniu kodu 1234).
    Niestety po uruchomianiu Torque Lite wyskakuje mi co chwilę żądanie
    wpisania PINu w celu sparowania urządzeń. Nieważne czy wpiszę poprawny
    PIN (1234) czy dowolny inny (0000, 12345, 0000, chcwdpz) nic się nie
    dzieje - Torque twierdzi, że nie znalazł urządzenia, żaden wykres nie
    zaczyna działać. Dokładnie to samo dzieje się z OBD AutoDoctor i OBD Car
    Doctor. Bluetooth ogólnie w telefonie działa - słuchawka bt chodzi, a
    smartphone komunikuje się z PC. Port w Xsarze wydaje się też działać, bo
    z miesiąc temu mechanik resetował mi błędy. Wszystkie wspomniane
    programy w swoich opcjach widzą urządzenie OBDII.

    Macie pomysł co zrobić by to hulało?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2013-03-16 14:41:50
    Temat: Re: OBD II i Torque
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

> [...]
    > resetował mi błędy. Wszystkie wspomniane programy w swoich opcjach widzą

    Załącz terminal na PC i wpisz "rv". Powinien zwrócić napięcie choćby nie
    dogadał się z ECU.

  • 3. Data: 2013-03-16 14:44:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

    >..
    > smartphone komunikuje się z PC.

    A o co właściwie chodzi ? :-)

    Użyj PC do komunikacji z ELM

  • 4. Data: 2013-03-16 14:48:16
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-16 14:41, John Kołalsky pisze:

    > Załącz terminal na PC i wpisz "rv". Powinien zwrócić napięcie choćby nie
    > dogadał się z ECU.

    Nie do końca Cię rozumiem. Jak mam załączyć terminal na PC i gdzie
    wpisać to rv?

  • 5. Data: 2013-03-16 14:50:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-16 14:44, John Kołalsky pisze:

    > A o co właściwie chodzi ? :-)
    > Użyj PC do komunikacji z ELM

    Mam wozić w samochodzie PCta? :)

    Mam wrażenie, że chyba nie do końca rozumiesz o jakim urządzeniu mówię

    http://i00.i.aliimg.com/img/pb/938/381/553/553381938
    _186.jpg

  • 6. Data: 2013-03-16 15:23:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

    > Mam wozić w samochodzie PCta? :)

    Laptopa

    > Mam wrażenie, że chyba nie do końca rozumiesz o jakim urządzeniu mówię
    >
    > http://i00.i.aliimg.com/img/pb/938/381/553/553381938
    _186.jpg

    Fajne. Takiego małego jeszcze nie widziałem.

  • 7. Data: 2013-03-16 15:28:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-16 15:23, John Kołalsky pisze:

    > Laptopa

    Wolałbym smartphona/tableta.
    Laptopa nie posiadam.

    _186.jpg
    > Fajne. Takiego małego jeszcze nie widziałem.

    na wielkość zachwyca - mogę podłączyć do portu i zamknąć z powrotem
    klapkę - Super... tzn. super jakby działało.

  • 8. Data: 2013-03-16 15:30:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

    > Nie do końca Cię rozumiem. Jak mam załączyć terminal na PC i gdzie wpisać
    > to rv?

    Ten ELM ma na BT profil seriala, więc mapuje się na normalny port szeregowy.
    Dane są przesyłane protokołem tekstowym w którym ... nie wiem czy nie miało
    być "atrv" a nie "rv" ale raczej nie ... w każdym razie na taki rozkaz ELM
    odpowiada napięciem jakim jest zasilany. Można sparować laptopa (to taki
    mały PC :-)), uruchomić na nim terminal i wpisać "rv" na co on odpowie np
    "14.5V".

    Nie wiem co tam dokładnie robisz i czy na pewno Ci się to paruje. Jak co, to
    jeszcze jest bodajże "5678"

  • 9. Data: 2013-03-16 15:35:33
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie, potrzebuję pomocy z tandemem z tytułu.
    >
    > Kupiłem ELM237 (OBD2, bluetooth, wersja mini), podłączyłem do portu OBD

    moze spróbuj pin 6789, u mnie własnie z takim działa moduł. i Torque bez
    problemu się łączy

  • 10. Data: 2013-03-16 16:16:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl>

    > Wolałbym smartphona/tableta.
    > Laptopa nie posiadam.

    Sprawdź najpierw czy Ci działa komunikacja z ELM

    > na wielkość zachwyca - mogę podłączyć do portu i zamknąć z powrotem
    > klapkę - Super... tzn. super jakby działało.

    Fajny, ale raczej nie gada z moim ECU