-
41. Data: 2014-09-26 09:09:03
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-26 00:27, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>
> "Shrek" m01f8s$vpp$...@n...news.atman.pl
>
>>> Ale poprzez to gniazdo ,,regulowano'' mi także szyby.
>
>> Ale elm komunikuje się nie ze wszystkim co na magistrali CAN a z ECU -
>> czyli ma dostęp do tego do czego komputer silnika. No można sobie
>> jeszcze wyścigi na 1/4 mili porobić;)
>
> A jest coś taniego do kontrolowania pozostałej części samochodu?
Raczej wątpię - To juz do konkretnego modelu i producenci raczej to
utrudniają. Jest dostęp do tego co musi być po OBDII, bo to jest
wymagane prawem. Reszta to dobra/zła wola producenta - zazwyczaj zła.
Shrek.
-
42. Data: 2014-09-26 09:13:09
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-26 01:10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>>> Ja, o ile silnik jest nagrzany, przyspieszam z kopyta i staram się
>>> tak jechać, aby nie hamować ani silnikiem, ani hamulcami
>
>> No to pewnie nieźle podnosisz ciśnienie innym.
>
> Tak, co wyraźnie dają mi do zrozumienia.
> (bardzo rzadko trafiam na wyrozumiałych)
> Ludzie zwykle lubią gwałtowne hamowanie,
> najlepiej tuż przed skrzyżowaniem;
Ludzie zwykle nie lubią wlec się za kimś kto jedzie prosto, żeby
dojechać po pasa dla skręcających. Ludzie nie lubą jak nie mogą
przejechać przez skrzyżowanie, bo 200 metrów dalej ktoś zamiast
dojechać do następnego skrzyżowania i zahamować, zwalnia silnikiem.
Shrek.
-
43. Data: 2014-09-26 17:14:12
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" m033m0$hoq$...@n...news.atman.pl
> Ludzie zwykle nie lubią wlec się za kimś kto jedzie prosto, żeby dojechać po pasa
dla skręcających.
W miastach zazwyczaj są co najmniej dwa pasy do jazdy
w jednym kierunku. Jedni mogą jechać szybko, dziarsko,
hamować w ostatniej chwili -- inni mogą jechać inaczej.
Ponadto ja nie piszę o hamowaniu ruchu tym, którzy mają
dokąd jechać.
> Ludzie nie lubą jak nie mogą przejechać przez skrzyżowanie, bo 200 metrów dalej
ktoś zamiast dojechać do następnego skrzyżowania
> i zahamować, zwalnia silnikiem.
Lubią pół minuty startować po zapaleniu się zielonego
światła. :) Jazda płynna jest efektywniejsza od jazdy
dziarskiej z masą przystanków i długich startów.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
44. Data: 2014-09-26 18:48:12
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-26 17:14, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>> Ludzie zwykle nie lubią wlec się za kimś kto jedzie prosto, żeby
>> dojechać po pasa dla skręcających.
>
> W miastach zazwyczaj są co najmniej dwa pasy do jazdy
> w jednym kierunku. Jedni mogą jechać szybko, dziarsko,
> hamować w ostatniej chwili -- inni mogą jechać inaczej.
Chyba w Hameryce.
> Ponadto ja nie piszę o hamowaniu ruchu tym, którzy mają
> dokąd jechać.
JW.
>> Ludzie nie lubą jak nie mogą przejechać przez skrzyżowanie, bo 200
>> metrów dalej ktoś zamiast dojechać do następnego skrzyżowania i
>> zahamować, zwalnia silnikiem.
>
> Lubią pół minuty startować po zapaleniu się zielonego
> światła. :) Jazda płynna jest efektywniejsza od jazdy
> dziarskiej z masą przystanków i długich startów.
Dlatego ja dynamicznie startuje i normalnie hamuje. A jak już chcę
jechać płynnie w korku, to ze stałą prędkością.
Shrek.
-
45. Data: 2014-09-26 18:57:56
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl>
>>
>>> To jeszcze trzeba wiedzieć czy umie gadać z ECU. Ze starszymi
>>> samochodami nie umie.
>>
>> Volvo S40 z 2009 roku.
>>
> bedzie dzialac.
> Po 2000 roku niemal w kazdym aucie (ktos wczesniej podal daty od ktorych
> musza dzialac i Twoj rocznik auta i marka sie na to lapie).
A to chyba niczego nie gwarantuje bo jeśli nawet ECU gada zgodnie z OBD-2 to
niekoniecznie adapter potrafi się z nim dogadać. Bo adapter za 50zł raczej
nie zawiera oryginalnego ELM-327 tylko chińską podróbkę, w której
umieszczono zmodyfikowane oprogramowanie pochodzące z pierwszych wersji
oryginalnego. Do tego połączenie tego trefnego ELM-327 z interfejsem można
zdaje się uprościć jak nie potrzeba obsługi całej specyfikacji OBD-2.
>
> Te urzadzonka w sklepie stacjonarnym kosztuja < 50pln - zawsze mozesz
> podjechac do jakiegos sklepu i przetestowac na miejscu pare urzadzonek
> (nie musisz w ciemno zamawiac z Chin, po czym nie bedziesz zadowolony z
> wyboru).
Tak
>
>>>>> () Czy takie coś może stale tkwić w takim gnieździe?
>>
>>>> Tak, ale cos tam pobiera pradu - diody sie swieca
>>
>>> To ma tryb oszczędnościowy i powinno się wyłączać nieużywane, ale może
>>> nie zawsze to się udaje.
>>
>> Co nakłania je do włączenia się?
>>
>
> po wylaczeniu stacyjki zauwazylem, ze diody na urzadzonku wciaz swieca
> (pulsuja), wiec stwierdzilem, ze nie bede zostawial w gniezdzie na stale
> tego urzadzonka, tym bardziej, ze u mnie gniazdo jest na zewnatrz - pod
> deska i nie zaslania je zadna klapka - wiec widac - zagladajac do auta -
> ze sie cos tam swieci nad pedalami.
> Byc moze rzeczywiscie powinienem dac mu czas na uspienie - moze w wolnej
> chwili to przetestuje.
Może po prostu ma wyłączony tryb usypiania, który działa zdaje się na
wejście ignition.
-
46. Data: 2014-09-27 15:13:32
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" m045c7$lcd$...@n...news.atman.pl
> Dlatego ja dynamicznie startuje i normalnie hamuje.
> A jak już chcę jechać płynnie w korku, to ze stałą
> prędkością.
W korku raczej nie ma mowy o indywidualnym
podejściu do zaistniałej ;) sytuacji.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
47. Data: 2014-09-27 15:13:51
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" m033ea$hoq$...@n...news.atman.pl
>> A jest coś taniego do kontrolowania pozostałej części samochodu?
> Raczej wątpię - To juz do konkretnego modelu i producenci
> raczej to utrudniają. Jest dostęp do tego co musi być po
> OBDII, bo to jest wymagane prawem. Reszta to dobra/zła
> wola producenta - zazwyczaj zła.
Szkoda.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
48. Data: 2014-09-27 15:19:12
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-27 15:13, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>> Dlatego ja dynamicznie startuje i normalnie hamuje.
>> A jak już chcę jechać płynnie w korku, to ze stałą
>> prędkością.
>
> W korku raczej nie ma mowy o indywidualnym
> podejściu do zaistniałej ;) sytuacji.
Owszem jest - zamiast toczyc się 10-30-10-30-0-15 można starac się
między np 10 a 15. Zakładając, że to jakaś główna droga i przyczyna jest
przed nami ma to sens bo przynajmniej jedziesz płynnie. Jeśli jest po
prostu ogólny korek, wynikający ze skrzyżowań zarówno przed nami jak i
za nami, to już lepiej siedzieć poprzednikowi na zderzaku, żeby za nami
zrobić miejsce następnym.
Shrek.
-
49. Data: 2014-09-27 16:25:30
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" m06dgb$iu4$...@n...news.atman.pl
> Owszem jest - zamiast toczyc się 10-30-10-30-0-15 można
> starac się między np 10 a 15. Zakładając, że to jakaś
> główna droga i przyczyna jest przed nami ma to sens bo
> przynajmniej jedziesz płynnie. Jeśli jest po prostu
> ogólny korek, wynikający ze skrzyżowań zarówno przed
> nami jak i za nami, to już lepiej siedzieć poprzednikowi
> na zderzaku, żeby za nami zrobić miejsce następnym.
Część tych korków spowodowana jest takim siedzeniem.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
50. Data: 2014-09-27 16:53:01
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2014-09-26 00:27, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "Shrek" m01f8s$vpp$...@n...news.atman.pl
>
>>> Ale poprzez to gniazdo ,,regulowano'' mi także szyby.
>
>> Ale elm komunikuje się nie ze wszystkim co na magistrali CAN a z ECU -
>> czyli ma dostęp do tego do czego komputer silnika. No można sobie
>> jeszcze wyścigi na 1/4 mili porobić;)
>
> A jest coś taniego do kontrolowania pozostałej części samochodu?
Jest sporo, ale "tanie" oznacza wtedy mniej niż 10000zł, plus jeszcze
pewnie jakiś abonament :)
Taki np. Bosch KTS.