eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia"Prefiksy" - tańsze rozmowy miedzynarodowe i miedzymiastowe.Numeracja stacjonarna u niestacjonarnych ;-) było Re: [OT] "Prefiksy" -
  • Data: 2009-04-24 23:32:34
    Temat: Numeracja stacjonarna u niestacjonarnych ;-) było Re: [OT] "Prefiksy" -
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Mikrotelefon też będziesz lansować? Nie jesteśmy w sądzie, żeby prawne
    > terminy nas obowiązywały...

    Zresztą jakość tych terminów prawnych też może budzić wątpliwości...
    Oto "naprzykład".

    PT mówi, że:

    (...) stacjonarna publiczna sieć telefoniczna [oznacza] - publiczną sieć
    telefoniczną, w której zakończenia sieci mają stałą lokalizację;

    numer geograficzny - numer ustalony w planie numeracji krajowej, w
    którym część ciągu cyfr zawiera wskaźnik obszaru geograficznego,
    wykorzystywany do kierowania połączeń do stałej lokalizacji zakończenia
    sieci;

    Informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci są to dla:
    1) stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej - dokładny adres
    zainstalowania zakończenia sieci;

    Co to znaczy "stała lokalizacja zakończenia sieci" w odniesieniu do
    wynalazków Sferyjnych, Ery Domowej czy (zwłaszcza) VoIPów nie39?

    Jeżeli w/w usługi nie spełniają wymogów "stałej lokalizacji", to zatem
    nie działają w ramach "stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej". Czy
    zatem legalnie korzystają z numeracji stacjonarnej tzn. geograficznej?
    Wszak Rozporządzenie MI w sprawie PNK IMHO jasno zastrzega, że numeracja
    geograficzna jest przeznaczona dla sieci stacjonarnych.

    3) "wskaźnik strefy numeracyjnej, zwany dalej "WSN", jest to
    kombinacja dwóch cyfr "AB" przyporządkowana strefie numeracyjnej,
    wyróżniająca daną strefę w sieci stacjonarnej;
    4) strefa numeracyjna, zwana dalej "SN", jest to część obszaru
    kraju będąca częścią stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, zwanej
    dalej "siecią stacjonarną", charakteryzująca się tym, że:
    a) każdemu obszarowi SN przyporządkowany jest jeden wskaźnik strefy
    numeracyjnej (WSN), o którym mowa w pkt 3, identyfikujący daną SN; w
    przypadkach uzasadnionych potrzebami wynikającymi z wprowadzenia
    wybierania numeru krajowego (KNA), o którym mowa w pkt 8, dopuszcza się
    stosowanie jednego WSN dla kilku SN i rozróżnianie tych SN za pomocą
    pierwszych trzech cyfr numeru krajowego oznaczonych symbolicznie "ABS",

    Przemek